Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är därför man aldrig tittar på TV utan kör DVD/Bluray (har precis hittat Supernatural :up: och ska fortsätta orgien av GoT och SoA när jag träffar särbon i påsk).

Nyheterna läser jag på nätet.

Kom på en till sak, säger skelleftebor något anat än "Shu" (det inandade ordet för ja på vissa norrlandsdialekter)?!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/norrlanningars-ja-vacker-internationell-uppmarksamhet/
De pratar ju genom näsan hela tiden.

Har nu tackat ja till att bli mobilräddare.
Om Sos får ett larm om hjärtstopp så skickar de ut ett sms till registrerade mobilräddare i närheten av patienten så man kan hjälpa till med HLR.
Hoppas verkligen att det aldrig behövs.
Det visste jag inte ens att det fanns :o men vilken fantastisk grej och all heder åt dig som ställer upp :bow:
Vad krävs det för utbildning och kunskaper för att bli mobilräddare?

Det räcker att ha gått en HLR kurs på två timmar.
Min första tanke var att jag kan för lite men hon som hade kursen poängterade att det värsta redan har hänt och att vi bara kan hjälpa.
Jättesmart! Att man inte har hört talas om det? Jag skulle kunna tänka mig att friska upp mina kunskaper och sedan registrera mig, vi bor rätt långt ifrån ambulanser men många människor och man kan kanske göra något åtminstone...

Varför går jag ens in på Hästforum på Fb. Och varför är människor så otroligt dumma???
Jag citerar: Betfor är en slaggprodukt. Slagg lagras i kroppen. Och det vet ju alla hur onyttigt det är :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Du går in för att du vill häpna över hur många idioter det faktiskt finns?
Har en annan goding. Halm är farligt för hästar att äta för det innehåller lignin och det är giftigt. Ge grenar och barkpellets istället. Inte från hästforum, men ändock en goding. Mitt hetaste tips var att ta reda på vad lignin faktiskt är ;)
Behöver jag säga att det ignorerades totalt och flera fortsatte förfasa sig över att de fodrat halm??

Har en annan goding. Halm är farligt för hästar att äta för det innehåller lignin och det är giftigt. Ge grenar och barkpellets istället. Inte från hästforum, men ändock en goding. Mitt hetaste tips var att ta reda på vad lignin faktiskt är ;)
Behöver jag säga att det ignorerades totalt och flera fortsatte förfasa sig över att de fodrat halm??
Brrr. Tröstar mig med att man kan bränna en del kalorier genom att dunka huvudet i väggen.

Jag säger det, det är en brist på naturvetenskap i samhället! :rage:

Fast vi vet ju alla att diväteoxid är extremt giftigt, eller hur? :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 694
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
9 389
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar