Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har tydligen ett odjur i sjön hos oss :nailbiting:
Var nere med min svarte häst som bestämt påstod det och att det fanns ögonvittnen! O_o Bildbevis också, men jag tror bestämt den bilden var Paint-shoppad. Vi blev ganska oense om saken ett tag. Men vattenlinjen är högre nu än i höstas, det var tydligen bevis på att odjuret växt.
Får sätta mig med kameran, kanske kan ge turistnäringen i området en skjuts? :D :angel:
It ate Tony. :nailbiting:

Vi har tydligen ett odjur i sjön hos oss :nailbiting:
Var nere med min svarte häst som bestämt påstod det och att det fanns ögonvittnen! O_o Bildbevis också, men jag tror bestämt den bilden var Paint-shoppad. Vi blev ganska oense om saken ett tag. Men vattenlinjen är högre nu än i höstas, det var tydligen bevis på att odjuret växt.
Får sätta mig med kameran, kanske kan ge turistnäringen i området en skjuts? :D :angel:

Är du i närheten av Storsjön? Isåfall kan du få MASSA EU-pengar om du sätter upp ett Storsjöodjursutkik. Det är tydligen positivt för de lokala arbetstillfällena *not*

Jag har smygtagit ett foto på "mina" snyltare till grannar, vi håller tummar och tår för att de ska packa ihop sitt stöldgods och försvinna innan månaden är slut. :nailbiting:

oforklarliga-bilder-18.jpg

Fotot togs strax före solförmörkelsen så de var lite mer upphetsade än vanligt medan de letade efter sotade glas. :crazy:

Apropå ingenting. Hur kan man anställa en hallåa som pratar mer nasalt (nasalare? ) än en Skelleftebo??
För att man testar hur många som faktiskt tittar på hallåorna? :D
Jag känner mig lite nöjd med mig själv, maken hjälpte till att skruva ner våningssängen, sen däckade han med sin feber... Jag och dottern skruvade ihop henne nya säng, en Hemnes från Ikea... Stundtals funderade jag på att slänga ut eländet när det hela tiden var monterat åt "fel" håll så vi fick hålla på och vända på grejerna på ett litet rum fullt med andra saker men så småningom så fick vi ihop sängen, dottern skruvade massor med skruvdragare och fick läsa beskrivningen, under avdelningen "saker man måste lära sina barn". Nu återstår bara rockad på det övriga rummet... Bland annat hyllan Kallax som jag skruvade ihop i höstas med luckor och grejer och nu kom dottern på att hon nog ska vända på den så nu får jag lov att skruva om alla luckor... :meh:

Apropå ingenting. Hur kan man anställa en hallåa som pratar mer nasalt (nasalare? ) än en Skelleftebo??

Det är därför man aldrig tittar på TV utan kör DVD/Bluray (har precis hittat Supernatural :up: och ska fortsätta orgien av GoT och SoA när jag träffar särbon i påsk).

Nyheterna läser jag på nätet.

Kom på en till sak, säger skelleftebor något anat än "Shu" (det inandade ordet för ja på vissa norrlandsdialekter)?!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/norrlanningars-ja-vacker-internationell-uppmarksamhet/

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 689
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
9 231
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar