Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
En annan tog sig hela (troligtvis) 4 km på skidor idag. Runkeeper visade 3,52 men jag glömde iofs slå på den när jag startade utan den kom igång när jag åkt en bit. Två vurpor blev det, men det var eget fel och inte prickikorvens. Vet någon var bromsen sitter på såna däringa längdskidor?

En annan tog sig hela (troligtvis) 4 km på skidor idag. Runkeeper visade 3,52 men jag glömde iofs slå på den när jag startade utan den kom igång när jag åkt en bit. Två vurpor blev det, men det var eget fel och inte prickikorvens. Vet någon var bromsen sitter på såna däringa längdskidor?

Det beror på färgen om du har broms. Lila har broms men inte gröna.

Har drömt om drakar i natt. Och vikingar och tomtar.
Den stora, roströda draken snauki väcktes av ett gäng vikingar för att ta tillbaka deras hemland. De fick bevisa sin värdighet genom att gå på draken på vägen dit, hans fjäll hade vassa piggar som stack upp och de fick gå barfota och härda sina fötter. Annars åt draken upp dem
Väl framme jagade draken bort inkräktarna och dd fick tillbaka sin floddal och draken la sig att sova där. Men tomtarna var nästan utrotade! Fanns bara fem manliga tomtar kvar i landet, så de fick hämta tomtinnor från Finland så tomtepopulationen kunde hämta sig igen.

Jag älskar mina drömmar :D

Bra nu då? :)

Din fråga krävde ju ett ordentligt genomarbetat svar, med referenser! :rofl: :p

Kan ju tillägga att jag dessutom hade borraren in örat när du gjorde inlägget, han är på väg hem (och jag får inte träffa honom :cry: han åker E4:an).
Ja, ja, ja, förstår att det var jobbigt med en borrare i örat, får hoppas han inte hade borren på! :laugh:
Ska kolla svaret lite senare, när jag kan läsa utan kollegor som hänger över axeln. ;)

Pratade med rörkrökare nr 2 idag, han hittade inte handfatet :D det betyder att det är FÄRDIGT snart! :banana: Men jag är ju inte på väg hem ännu så jag är sjukt nyfiken. Jag sa åt honom att jag var väldigt nyfiken på hur det skulle bli och han sa att det var fint, speciellt golvet. Jag tog ett mönster som ser ut som en stengång, jag är ju geolog. Han flinade lite när jag sa det :D

Pratade med rörkrökare nr 2 idag, han hittade inte handfatet :D det betyder att det är FÄRDIGT snart! :banana: Men jag är ju inte på väg hem ännu så jag är sjukt nyfiken. Jag sa åt honom att jag var väldigt nyfiken på hur det skulle bli och han sa att det var fint, speciellt golvet. Jag tog ett mönster som ser ut som en stengång, jag är ju geolog. Han flinade lite när jag sa det :D

Hittar inte handfatet och det är bra?
Jag hänger inte med...:D

Hittar inte handfatet och det är bra?
Jag hänger inte med...:D
Det står ju där, bredvid hunden och den vita käppen. :D

Själv har jag satt upp en bänkskiva under fönstret i biblioteket ikväll, det ska bli mitt skrivbord i fortsättningen. Där kan jag sitta och titta på småfåglarna vid foderautomaterna, förgro mina fröer, just nu är det tomat- och gurkplantor som står där och katterna har provsuttit skivan. Hoppas de inte sitter i mina plantor i morgon när jag är på jobbet! :nailbiting:

K-rauta sålde en björkskiva billigt i perfekt längd, senare i veckan ska jag ta sticksågen och såga ut en bit så fönsterbrädan blir infälld, sånär som på en cm glipa mellan bräda och skiva. :) Helst hade jag inte gjort några ben alls, men ska mamma kunna sitta där och sy när hon hälsar på få det nog bli ett par för säkerhets skull, vill ju inte att hon ska få allt i knäet! :o :laugh:

@Mia_R: Låter helt perfekt :up:

Jag har en ekskiva i mitt kök. Det är ett supersmalt kök så den är fäst i ena väggen och mot skåpen på samma sida av köket som spisen står på. Jag bara älskar det extra bänkutrymmet jag fick (plus att det är lättare att öppna skåpdörren under den, tidigare stod det ett bord där). Dessutom betalade jag exakt 0 kr för skivan (en STOR ekskiva) för en av mina kompisar i Sthlm höll på att flyttpacka när jag var där och han skulle slänga den. NEEJ skrek jag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 678
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
9 023
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar