Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis! :D Jag har däremot ett käckt betyg i mikrobiologi från gymnasiet... :D Jag har börjat bläddra lite i böckerna och det ser inte ut att vara allt för svårt, svåraste blir nog att bestämma sig för vilken roman jag ska läsa... Att försöka hålla sig till en liksom... :D

Ja, problemet är inte att hitta en bok, det är att hitta en bok :D
Jag läste the Three Musketeers :)

Det jag oroar mig mest för är att behöva prata:crazy: Alltså, jag gillar det verkligen inte. Gillade det aldrig i skolan heller (oavsett språk). Men det är väl bara att bita i det sura äpplet...
Men du har gett mig inspiration! Jag har faktiskt letat upp lösenordet i minnet och loggat in i min digitala lärobok :D

Ja, problemet är inte att hitta en bok, det är att hitta en bok :D
Jag läste the Three Musketeers :)

Det jag oroar mig mest för är att behöva prata:crazy: Alltså, jag gillar det verkligen inte. Gillade det aldrig i skolan heller (oavsett språk). Men det är väl bara att bita i det sura äpplet...
Men du har gett mig inspiration! Jag har faktiskt letat upp lösenordet i minnet och loggat in i min digitala lärobok :D
Prata har jag inga större problem med, svårast när jag börjar prata om saker jag inte har en aning om det engelska ordet, jag började tex prata om jakt under nyår på engelska med en tyska... :D Hare, såt, jakthund som driver, hagelbössa osv var inga ord jag har lärt mig i skolan... :D Men vi lyckades med lite blandning av tyska (som jag inte kan) engelska, svenska och lite översättningar av tyskans syster som prata svenska. :D

Prata har jag inga större problem med, svårast när jag börjar prata om saker jag inte har en aning om det engelska ordet, jag började tex prata om jakt under nyår på engelska med en tyska... :D Hare, såt, jakthund som driver, hagelbössa osv var inga ord jag har lärt mig i skolan... :D Men vi lyckades med lite blandning av tyska (som jag inte kan) engelska, svenska och lite översättningar av tyskans syster som prata svenska. :D

:up::D

Jo, jag kan ju klara av att prata med kunder som kommer till mitt jobb. Det går bättre med de som själva är bra på engelska, än de som inte är det. Gester är ju också användbart 'the toilet is outside around (stooor armrörelse) the corner' :p
Jag tror att jag behöver öva på det helt enkelt. Det går snabbare för mig att förstå vad som sägs, vad som är skrivet och att skriva själv än att formulera meningar i huvudet när jag ska prata med någon. Det går långsammare då än när jag skriver...

Sedan ska vi väl inte tala om hur pinsamt det är att svara på engelska till en svensktalande person:o bara för att den innan talade engelska:o:p

:up::D

Jo, jag kan ju klara av att prata med kunder som kommer till mitt jobb. Det går bättre med de som själva är bra på engelska, än de som inte är det. Gester är ju också användbart 'the toilet is outside around (stooor armrörelse) the corner' :p
Jag tror att jag behöver öva på det helt enkelt. Det går snabbare för mig att förstå vad som sägs, vad som är skrivet och att skriva själv än att formulera meningar i huvudet när jag ska prata med någon. Det går långsammare då än när jag skriver...

Sedan ska vi väl inte tala om hur pinsamt det är att svara på engelska till en svensktalande person:o bara för att den innan talade engelska:o:p
Tips: Drick riktigt mycket eh "måltidsdryck" och börja prata med en engelsman. Plötsligt låter man som man är uppvuxen i england ;)
Fungerar alltid för mig :idea:

Och gissa vem som har gått runt och mumlat för sig själv på engelska halva dan :p
Blir sugen nu (på pluggandet, inte på att göra prov:p;))... Har du fått dina böcker än @Snurrfian ?
Japp mina böcker har anlänt! :D Och nu är jag klar med historian så ska jag börja läsa lite i dem för att komma igång, jag måste leta rätt på min ordbok också... Den ska finnas i någon av mina bokhyllor... :cautious::idea: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 678
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
9 021
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar