Dräktiga ston 2014/2015.

Olivia bara fyller på och fyller på sitt juver..
I3530538W285H507V20150323T104739Z.jpeg

319 dagar idag.
 
Ja, det har jag! Eller den ligger på posten för den kom idag. :)
Jag ringde helt enkelt swevet och frågade var jag som privatperson kunde få tag i en. Den trevliga killen på kundtjänst visste inte men efter lite resonerande så fick jag köpa en om jag betalade i förskott. Nästan 1500 kr gick det på med frakt och allt. :o Jag tröstar mig med att det kommer att göra allt enklare och säkrare plus att hela betäckningen blev billigare än vad jag hade tänkt mig.:p:up:
 
Hoppas jag också får vara med! Har ett sto som beräknas föla kring 5 april. Köpte henne från Sverige (bor i Finland) för 2,5 vecka sedan i tron om att hon ska föla i maj, men det hade blivit ihopblandat med ett annat sto... Nåja det är en annan historia. Att det kommer ske tidigare räknade vi ut då hon satte juver för 1,5 vecka sedan. Det är hennes fjärde men mitt första föl!! Nervös är förnamnet.

Hennes juver växer bara mer nu, känsliga är de så vi övar på att få känna på dem. Hur får man bilder hit? :confused:
 
Följer tråden med spänning!

@Pollymine Vart har du bilder uppladdade? Har du bilden uppladdad på tex fb, photobucket eller liknande så högerklickar du på bilden och tar kopiera bildadress. Sen klickar du på ikonen med ett berglandskap och sol och klistrar in länken där, så ska det funka :)
 
Hoppas jag också får vara med! Har ett sto som beräknas föla kring 5 april. Köpte henne från Sverige (bor i Finland) för 2,5 vecka sedan i tron om att hon ska föla i maj, men det hade blivit ihopblandat med ett annat sto... Nåja det är en annan historia. Att det kommer ske tidigare räknade vi ut då hon satte juver för 1,5 vecka sedan. Det är hennes fjärde men mitt första föl!! Nervös är förnamnet.

Hennes juver växer bara mer nu, känsliga är de så vi övar på att få känna på dem. Hur får man bilder hit? :confused:
Välkommen! :)
 
Jag drömde att Olivia fölade i natt. Trillingar! Tre olika storlekar på fölen. Och jag missade fölningen.
Den största var jätte söt, så ut som min systers hundvalp i ansiktet (inget konstigt alls i drömmen) den mellersta var normal men den lilla såg ut som ett ardennerföl och var svag. Jag hönsade omkring och försökte minnas allt jag lärt mig. Nappflaska! Måste sterilisera! Måste mjölka Olivia! Panik!
Och mitt i allt började jag fundera på att jag nu hade tre föl plus mina andra hästar, det börjar bli lite för många hästar nu kanske?
O_o:p
Joråsatte...
 
Olivia ligger ned mindre nu än förut, är det normalt?
Jag tycker att hon borde ligga ner mer när hon är så stor och tung.
I natt låg hon bara ned mellan 04-05 någonstans.
Vid 04 stod hon upp (min son väckte mig så jag passade på att kika) och när jag gick upp kl 05 stod hon upp men hade halm på ryggen.
Dygn 321 idag.
 
@Emiro Mitt sto fölade sist -13, vid dygn 327 hon låg inte ofta innan. Så håll koll på henne nu, snart dax kanske :)

Har inte varit inne på länge. Mitt sto är på 235 nu, rund och go. Lever rullan i magen allra helst när kvälls matens kalla vatten kommer i magen :P Har ju ett tag att vänta men ser fram emot alla andras fölningar och fölungar som kommer. Man är ju så fruktansvärt nyfiken!! Lycka till alla som snart skall ha!

Och alla ny anlända.. Kul att ni har hittat hit.
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 904
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp