Don Primero?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bensin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 974
B

Bensin

Jag funderar på att seminera mitt sto med Don Primero nästa år? Båda har Donnerhall i sig, men linjeavel är inget farligt, eller? Mitt sto har Donnerhall i tredje led på pappans sida och Don Primeros pappa är väl Donnerhall? Vad kostar Don Primero att seminera med totalt? Vart kommer han stå nästa år? Hemsida?

Sv: Don Primero?

Jag funderar på att seminera mitt sto med Don Primero nästa år? Båda har Donnerhall i sig, men linjeavel är inget farligt, eller? Mitt sto har Donnerhall i tredje led på pappans sida och Don Primeros pappa är väl Donnerhall? Vad kostar Don Primero att seminera med totalt? Vart kommer han stå nästa år? Hemsida?

DP passar bäst - tror jag - till större högställda ston. Det bör inte finnas något litet bakom, för då är risken stor att det blir en häst på 159 cm. Vad är det för D-blod i din märr? Han kostar cirka 20 000 totalt att få föl med, om man inkluderar allt - det är i alla fall vad jag räknar med (11 000 vid dräktighet + bokningsavgift, sedan tillkommer alla vanliga avgifter för station, uppstallning, osv osv.) Hingsten står hos Markebäck.

Sv: Don Primero?

DP passar bäst - tror jag - till större högställda ston. Det bör inte finnas något litet bakom, för då är risken stor att det blir en häst på 159 cm. Vad är det för D-blod i din märr? Han kostar cirka 20 000 totalt att få föl med, om man inkluderar allt - det är i alla fall vad jag räknar med (11 000 vid dräktighet + bokningsavgift, sedan tillkommer alla vanliga avgifter för station, uppstallning, osv osv.) Hingsten står hos Markebäck.

Jag har ett D-Day sto. Hon är 170 cm hög. Mörkbrun. Inte alls en typisk "D-Day" häst.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 510
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 289
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 273
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 259
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31