Folk blir rädda för stora hundar och ofta är det därför deras egna hundar beter sig - och vad gäller din hund så är det nog tyvärr med rätta om hon svarar upp med utfall och du låter ett barn sköta kopplet.Jag är inte heller ett fan av småhundar av samma anledning som dig.
Vår golden tog sats mot en förra veckan när sonen höll henne. Jäklar vad förbannad ägaren till den lilla hunden som skällde blev.
Jag fick tag i henne och drog med henne därifrån.
Fattar att han blev rädd såklart. Hon är ju 10ggr så stor som deras två. Men som hans jävla hundar beter sig mot våran VARENDA gång vi möter dem… och som han gapar och skriker på dem. Helt hysterisk är han, så visst fattar jag att han blev lika hysterisk när vår kom emot dem.
Jag har no mercy mot hundar som beter sig och kommer undan med det av att de är små. Hade de varit stora hundar som betett sig likadant hade det varit ett jäkla liv…
Jag tror inte heller att du kan läsa hund tillräckligt väl för att veta exakt vad som händer.Majoriteten av alla småhundsraser är dessutom larmade hundar. Dvs de skäller i trängda situationer. Det är mycket möjligt att din hund och don attityd är en del av det som skapar situationen.
PS som förälder borde du uppmuntra folks val av små, klimatsmarta hundar.