Djurens Rätt i farten igen

Sv: Djurens Rätt i farten igen

Och vad vill du säga med det här?

Skriv ner dina tankar kring artikeln, så kan vi diskutera sedan:)

Jag har förövrigt gett mitt syn på dessa för det mesta inkompetenta individer som sellan vet fram och bak på en häst (eller vilket som helst annat djur för den delen) i kommentarerna till artikeln redan:banana:

Ja, vad säger man?
En häst som har brutit benet försöker springa ikapp, samtidigt som han förtvivlat försöker skaka sitt brutna ben rätt? :grin:
Och därför springer alla hästar med brutna ben?

Är det inte väldigt konstigt, att djurens rätt, som ska värna om djuren och vara organisationen för oss som värnar om djuren, har så litet stöd hos aktiva djurmänniskor och oftast beskrivs som folk som inte har någon som helst kunskap eller insikt?

I Brems tråden under hästnyheter, så skriver en aktiv på DR vilka källor de är intresserade av när de gör sin artiklar och hur det går till, det är ju som att använda aftonbladet som källa ungefär, sätta en snygg rubrik och sen skriva värsta möjliga tolkning.

Det är synd, Djurens Rätt borde vara vår organisation.

KL

Faktafelen är ju som vanligt inte jätte få, det är nästan lite kul, leka "fin fem fel" :D

Jag kan ju ta upp ett fel så kan nästa se om denne hittar fler (vilket den kan göra om den vill)

Ang att det skulle vara mer slitsamt för galopphästarna för att de sätter ner ett ben i taget... Galoppen är en rund rörelse som gör att hästens ben faktiskt utsätts för mindre påfrestning än vid snabb trav, traven är mer fyrkantig och inte direkt naturlig för hästen.
Detta har man alltså mätt ut genom att mäta tyngden som blir i nedslaget i de olika gångarterna, och det är betydligt högre vid snabb trav än vid snabb galopp...

Jahopp, någon som vill ta nästa faktafel? :D

Tja, vi vanliga dödliga kan ju inte lägga in något under "Hästnyheter" därför lade jag den här.

Intressant tråd.
Nån som vet vad "en universitetsexamen i djurvälfärd" är för något?

Vad gäller DR så är de i mina ögon oseriösa så länge som de kallar PETA för sin systerorganisation o inte offentligt fördömmer uppeldning av mjölktankbilar o frisläppning av minkar.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 348
Senast: Tantan
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 679
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv