Djurens Rätt citerar från Buke.

Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Min 6 åring fick en senskada ( milda makter :eek: ) i nov förra året, har gått i hage och börja köra motion i mars/april....körde så ett par månader och första gången jag åkte upp på rakbanan ( har en på gården) blev han överlycklig.....jag hade tänkt köra några intervaller men han höll på att spräcka ljudvallen så jag fick ta det lugnt istället....han ÄLSKAR att spinga fort....
..o förresten så är han sån varje gång vi äntrar rakan ....:love:

( han blir ganska otäck om han inte blir körd på ett tag...sen har man kört några dagar så är han nöjd .)

Ibland blir man mörkrädd. citatet är taget från DRHs FB, diskussionen rör hur snabbt skogsmullars respektive travares skador kommer under behandling och hur allvarliga de är innan åtgärder sätts in.
Jamen visst är det intressant att lära sig någonting nytt :D :crazy:
Undrar om de reglerna börjar gälla när man börjar fundera på att tävla sin häst eller om de börjar gälla först efter första starten :cool:
Undrar också hur långt efter den sista starten hästen gör som de reglerna gäller :confused:

det ar alltsa... en forsvinnande liten del utav hastarnas liv de arbetar "starkt" for att andra. Det ar ocksa den liten del utav hastnaringen - men den som drar in bra med skatt till staten. Det ar ocksa en forhallandevis starkt kontrollerad del utav hastnaringen.
Jag efterlyser information från DRH hur de anser att ridskolor, djurvårdsutbildningar och hippologutbildningar och allt annat som är direkt beroende av spel på hästar ska få pengar till sin organsisation? Inte ett ljud om det. DRH vet att de aldrig kan nå målet med att få bort spelet, därför behöver de inte heller föra sådanna disskussioner. Enkelt och bra.
Men "Lollo" hon försvann snabbt.
gulan

KL
Jag kan rekomendera er att läsa vad de svarat under "Månadens spark och frustning". Jag tycker det är intressant läsning.
Ska tillägga att jag syftar inte på svaren till mig utan angående veterinären

Senast ändrad:

Jag var inne på "Spark och frustning" eller vad det heter häromdagen och blev lite full i skratt när jag såg att teckningen på hästen som sparkar bakut hade bakhovarna åt fel håll. Undrar om det är på den nivån kunskapen ligger inom DRH :D

Heja Shaggy, jag förstår ärligt talat inte hur du orkar men stor eloge till dig! :bow:

Kl

Man blir ju bara så trött... Slutat rida på grund av etiska skäl? Hur bajsnödigt kan det bli?
Och det är ju märkligt att DRH gång på gång påstår att de inte vill förbjuda tävling, när det sedan klart och tydligt i Hippson-artikeln står att deras mål är att förbjuda all tävling med hästar...

En granne till stallet jag jobbade i för många år sen hade en gammal pensionär som gillade att smita ur hagen när han inte körts på ett tag. Han smet ner till travbanan och tog några varv själv bland de andra som träna och tyckte de var skitkul. Han störde inget trots man körde flera utan han travade så lugnt med klungan innan han tog sig en spurt

Vill minnas han var 27 eller 28år och kördes några gånger i veckan. Men när de inte haft tid med de på ett tag så fixade hästen de själv :D

Inte trav, men väl tävling. Min förstaponny, som väl var så 'plågad' en ponny kan bli enligt DRH då han i sin ungdom tävlat både ponnygalopp, ponnytrav och hoppning - han fick när han var 30+ följa med som stöd och sällskap vid min yngre ponnys tävlingsdebut.

Den gamle gentlemannen höll på att dra omkull min pappa när det var prisutdelning. Ponnyn skulle in dit, och galoppera ärevarv. Han hade full koll på vad som var på G därinne på banan, och helt klar över att HAN minsann borde vara där ;)

Jag har fört långa diskussioner om det, men de är av åsikten att de inte tror det är ett problem. Väldigt bekvämt sätt att slippa ta tag i det..

Det dar var faktiskt valdigt sorgligt att lasa...

vi VET ju att det ar dar de flesta problemen finns! Det, om nagot, ar klart som korvspad for de flesta insatta i hastvarlden... Det ar ju dar det behovs resurser, utbildning, hjalp och stod - och utveckling. Att na ut och utbilda for att forbattra for hastarna... och det ar, handen pa hjartat, dar de flesta hastar sitter. Ute i skuggan...

passar pa att informera traden och dess aktiva att jag kommer ha nagon/nagra dagar da jag, tyvarr, kommer ga pa sparlaga pga dodsfall. Sa tro inte jag forsvunnet for att jag kanske inte skriver pa en stund, jag behover bara lite andningspaus.

keep up the good work guys :bow:

KL
Hur ser deras plan ut för medicinska djurförsök?

Är de villiga att vara till förfogande?

Jag glömmer ej de neurosedynskadade i min skola.

Iom att man inte kan testa på folk o därmed kan bli ersättningsskyldig till en mångfald är det nog ett måste för annars blir vi utan forskning o därmed nya botemedel.
Eller är det OK att testa på tredje världens människor. Djur är tydligen mer värda då djur inte får lida, men människan.....Den får aldrig någonsin vilja dö fast livskvaliteten är fruktansvärd o kommer att förbli så.

Än idag så är det i princip bara cancerpatienter som får adekvat smärtlindring.

DJ överlag skulle lägga mer vikt på djurplågeri o inte gå efter en massa personliga åsikter. Då skulle de vinna mer mark. Som det är nu kan man inte rösta på S i nästa val då MP som då får stor makt o där ingår även en massa fanatiker.

Har DR över huvud taget några (realistiska) planer för hur deras idealsamhälle ska uppnås? De är mycket för att skrika "TITTA VAD HEMSKT STACKARS DJUR OTÄCKA MÄNNISKOR!!11!!11!" och har en utopisk vision hur det borde vara, men hur har de tänkt sig vägen från A till B?

haha, nu är dom i sitt esse igen på den dära sidan :rofl:

Vilka puckon ......

ja verkligen , och sen om hon erkänner att hon kanske läste fel så ber hon inte om ursäkt , utan kontrar med nåt annat hon inte har en aning om :crazy:

Hur gamla är dom där tro ?

Om de verkligen lever som de lär undviker de all modern sjukvård eftersom så mycket inom den baseras på djurförsök. så medelåldern kan inte bli så hög.:devil:

helt seriöst, ska man skratta eller ska man gråta åt eländet.
här sitter dom och skriver att man är välkommen in på deras sida att diskutera, men vad dom kanske borde ha med som inledningstexten är att dom tar sig friheten att redigera det dom själva har skrivigt några kommentarer upp om det verkar okunnigt i ett senare skede, och dom raderar bort inlägg från andra för att vinkla, har själv sett det. och det blockas personer åt höger och vänster.

vad yttrandefrihet i det??
det redigeras alltså för att passa deras verksamhet.

Hur gamla är dom där tro ?

I väl vuxen ålder, i allafall en utav de som skriver under 'nicket/gruppnamnet' DRH 'som jag känner', dvs Lollo som skrivit här inne vet jag vem det är och har träffat flertalet ggr.

Däremot tror jag att de är flera som använder samma användare men det vill de inte svara på utan att jag skall isåfall pm'a istället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka