Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.
Och jag upplever det inte så. Den här diskussionen nådde just en ny lägsta-nivå.
Naivt att problematisera? Hur då och varför? "Hitta på problem"? Okej vad SKÖNT att du har svaret på den här frågan som så många diskuterar och grubblar över! Det är inget alltså problem egentligen, ok.
Eller så länkar du bara ett exempel för jag förstår faktiskt inte alls vad du menar. Är det så svårt?
Öh, läs det jag skrev igen. Du talade om preferenser. Jag svarade att det inte handlar om preferenser. Sedan kom jag på att det finns forskning ny forskning som handlar om det så jag länkade men lade till att det egentligen inte hör till saken. Vad jag vet har ingen använt den här forskningen om rollkur mot något annat än just rollkur, nu är du lite ute och cyklar och verkar göra ditt bästa för att missförstå mig igen.
Man försöker inte förbjuda tävlingarna, utan företeelser som tex. rollkur.
Jag upplever det så, är man frälst så kanske man inte ser det.
Och jag upplever det inte så. Den här diskussionen nådde just en ny lägsta-nivå.
I mina ögon är det mest bara naivt att problematisera en företeelse som tävling, var för inte ta de problem som finns istället för att hitta på problem. Det är inget problem att man tävlar hästar, det är däremot ett problem att vissa oavsett inriktning utnyttjar hästar på ett felaktigt sätt.
Naivt att problematisera? Hur då och varför? "Hitta på problem"? Okej vad SKÖNT att du har svaret på den här frågan som så många diskuterar och grubblar över! Det är inget alltså problem egentligen, ok.
Du verkar inte vara förmögen att se dem, som sagt gå bara in på DRH hemsida.
Eller så länkar du bara ett exempel för jag förstår faktiskt inte alls vad du menar. Är det så svårt?
Den här nya forskningen är väldigt smal, dels var det få ekipage och dels rör den en träningsmetod som inte används på tävlingsbanan och knappast inom alla former av häst tävlingar. Det känns lite sisådär att vara emot alla tävlingar inklusive trav baserad på en träningsmetod (som även används för icke tävlingshästar) som inte används i alla grenar. Möjligen kan underökningen användas för att förbjuda rollkur för alla oavsett om man tävlar eller inte.
Det är egentligen ett lysande exempel på hur DR fungerar, de hittar en företeelse de ogillar och kör hårt med den för att förbjuda de de själva anser är fel. Det är givetvis träningsmetoden som man bör rikta in sig på, inte på Tävlingar där den aldrig används oavsett gren.
Öh, läs det jag skrev igen. Du talade om preferenser. Jag svarade att det inte handlar om preferenser. Sedan kom jag på att det finns forskning ny forskning som handlar om det så jag länkade men lade till att det egentligen inte hör till saken. Vad jag vet har ingen använt den här forskningen om rollkur mot något annat än just rollkur, nu är du lite ute och cyklar och verkar göra ditt bästa för att missförstå mig igen.
Jaja men kom till sak, varför kan man inte inrikta sig på det som är fel istället för att generalisera exempel vis försöka förbjuda rollkur istället för alla tävlingar oavsett inriktning t.ex. man kan liksom inte skylla på att djurskyddet är en polissak och DR inte är poliser, det är det oavsett område vilket område man ger sig på. Man vill väl rimligen förbjuda tävling av djurskyddsskäl antar jag eller?
Man försöker inte förbjuda tävlingarna, utan företeelser som tex. rollkur.