Nu blir jag -jattejobbig- men ska mala upp lite mer vad jag reagerar pa.
Vi har en organisation som 2011 drog in 20 mille, Minst 75% skall ga "till andamalet"
"Djurens Rätt får inga statliga bidrag och är helt beroende av gåvor och medlemsavgifter. Dessa går till allt som har med verksamheten att göra: informationsmaterial, research, vår medlemstidning, löner till våra anställda, hantering av medlemsregister, informationsspridning, kampanjer osv. Vår verksamhet kontrolleras av Stiftelsen för insamlingskontroll vilket innebär att minst 75 procent av insamlade medel ska gå till ändamålet, alltså vårt arbete för djuren." Dvs att utav de 75%en gar xx% till loner, resor, mat, utbildningar.... och uppenbarligen aven till att citera bukefalos. Vi har ALLTSA en organisation vard 20 mille som... anvander BUKEFALOS som kalla for sin opinionsbildande propaganda.
Jag tycker det ar ratt intressant...
De anvander ord som "Djurfadder" vilket insinuerar att du faktist FADDRAR ett djur - men det ar inte fallet, utan du satter in en manatlig summa som du sjalv valjer.. som gar till opinionsbildande. De har ingen oppen forvaltningsredovisning.
Siffrorna fran FRII och -90 insamlingen stammer -INTE-. (tar en massa googlande, hoppande och sokande for att hitta siffrorna, soker ni pa -90 insamlingen sa hittar ni inte djurens ratt bland registerarde konton btw utan ni maste gora ett frisok sa hittar ni deras uppgifter fram tom. 2010.
Foreningen utbildar sin egen personal (dit gar donationerna) betalar resor och mat for sina aktiva... det ar alltsa en STOR pengaomsattning (som de maste ha for annars maste de namligen betala inkomstskatt) Bara det tycker jag ar intressant, de erbjuder folk att bli "djurfadder" - men har inga djur att faddra (med en bild pa en sot liten goldenvalp forresten
) Sa det ar inhyrda PRnissar, proffs fotografer, anstallda..
finns jattemycket intressant nar man borjar fundera... *vissel*