Ja, alltså, det är ju inte så att invandringen från arabvärlden eller norra Afrika för med sig den bästa kvinnosynen precis, eller du kanske tycker det?
Snygg vändning av frågan där! Du gör det så himla tydligt att "invandrare" för dig endast är farliga män från mellanöstern som kommer hit för att våldta kvinnor. Kanske lägger jag ord i din mun, kanske behöver jag knappt läsa mellan raderna.
Inga invandrande kvinnor finns med i din kalkyl, för att inte tala om invandrare, från var som i världen, som inte har onda avsikter.
För mig är det jätteviktigt att vi står upp för kvinnans rätt i samhället. Hedersbrott är ett big NO-NO!! I Sverige jobbar vi för att kvinnan är en egen individ och inte ägs som någon typ av boskap. Ju mer invandring vi får med kass kvinnosyn ju mer viktigt är det att vi inte stannar upp i arbetet för kvinnans status i samhället.
Du behöver inte predika om hur viktiga kvinnors rättigheter är för mig, där håller jag inte bara med utan jobbar själv aktivt för det. Det jobbet innebär dock inte riktigt att barrikera in svenska kvinnor så att mörkhyade män inte kan ta sig in. Varje dag kräver att vi står på barrikaden och bara kräver vår mänsklighet.
Däremot tycker jag att trenden pekar på att fler och fler svenska män - och människor överhuvudtaget - har en sugig kvinno- och invandrarsyn. Det är de som är de onda krafterna i vårt samhälle som måste bekämpas, inte asyl- eller arbetssökande utlänningar, utan det är varje ny SD-anhängare och nynazist som får mig att skämmas för Sverige och ärligt talat vilja utvisa varenda jävla svensk smygrasist till just de platser de själva är så måna om att utvisa folk de skiljer på folk till.
Nu blev det ett litet utspel här, men kontentan är att du ser invandrare som Det Stora Hotet mot sverige: jag ser raka motsatsen.
Visst, det finns gott om svenskar som har kass kvinnosyn också, men inte riktigt på samma nivå.
Jo-hoooo, då. Jag är glad för din skull att du aldrig stött på en (?), men minst lika vidriga människor som du föreställer dig att
invandrarna är finns det gott om
Fast vet du vad, det är detta som är det fina med en demokrati. Vi är tillåtna att tycka olika. Det som är viktigt för dig är kanske inte så viktigt för mig. Jag drivs av andra frågor än vad du gör. Gilla det läget bara. Att kalla mig för nonchalant är ju bara så patetiskt. Nonchalant är att inte rösta alls.
Fast vet du vad, jag har inte på något vis tystat, censurerat eller på något sätt hämmat dig eller din åsikt. Jag säger emot dig, och som vi alla vet är detta ett diskussionsforum, så vad är det här för svar egentligen?
Jag vidhåller att du verkar ha en väldigt nonchalant inställning till en av de mest kortsiktiga, egoistiska och dessutom på lång sikt självdestruktiva röstningsmetoderna som finns.
Måste jag också nu poängtera att det är min åsikt och att det här är en demokrati?