Ditt val 2018

Vilket parti ska du rösta på 2018

• Vänsterpartiet (V)

Röster: 34 19,7%
  • Socialdemokraterna (S)

Röster: 14 8,1%
  • Miljöpartiet (MP)

Röster: 5 2,9%
  • Centerpartiet (C)

Röster: 38 22,0%
  • Moderaterna (M)

Röster: 22 12,7%
  • Liberalerna (L)

Röster: 5 2,9%
  • Kristdemokraterna (KD)

Röster: 2 1,2%
  • Sverigedemokraterna (SD)

Röster: 11 6,4%
  • Vet ej

Röster: 30 17,3%
  • Övrigt

Röster: 12 6,9%

• Antal omröstningsdeltagare
    173
  • Omröstning stängd .
Jag är inte särskilt intresserad av politik men ryka rösta på C eftersom de brukar stämma bäst in när jag gör väljartest.
Antar det blir samma nästa år.

För övrigt tycker jag alldeles för många verkar rösta på sin egen plånbok och fåniga detaljförslag snarare än att hitta grundvärderingar och ideologi att rösta på.

Tyvärr verkar det ju knappt finnas någon grundideologi kvar hos många av partierna. De hoppjerkar ju runt mest hela tiden så man vet ju inte från dag till dag vad de tycker ens - jmf Löfven och S som tydligt sa att "mitt europa bygger inga murar" till att nästa dag införa europas hårdaste asyllagar och M som sa att de aldrig kommer att samarbeta med SD till att nu tycka att det ska de visst göra.

Tyvärr verkar det ju knappt finnas någon grundideologi kvar hos många av partierna. De hoppjerkar ju runt mest hela tiden så man vet ju inte från dag till dag vad de tycker ens - jmf Löfven och S som tydligt sa att "mitt europa bygger inga murar" till att nästa dag införa europas hårdaste asyllagar och M som sa att de aldrig kommer att samarbeta med SD till att nu tycka att det ska de visst göra.
Haha, ja det är verkligen tragiskt hur man kan svänga i sina åsikter från en dag till en annan.
Men S kanske insåg hur naiva dom var med att ha helt öppna gränser och dessutom strunta i vilka som kommer in i landet och på vilka grunder.

Jag har befunnit mig i total politisk förvirring sedan förra valet. Ideologiskt är jag röd. Jag tror på solidaritet, att vi ska hjälpas åt i samhället, att vi aktivt ska jobba för miljön, att vi inte ska stänga våra gränser för flyktingar och att vård och utbildning inte får vara en klassfråga. Men nuvarande styre håller inte, det är för svagt, och MP har fått för mycket att säga till om. Mognadsnivån i debatterna (avser nu samtliga riksdagspartier) de första fyra månaderna efter valet var så låg att jag ville gråta.

Alliansen för mig står för individualism och egoism, man ska bara tänka på sig själv och göra det bästa för sig själv. Bad luck för ensamstående mamman som blev långtidssjukskriven. Hon borde ha tänkt på det innan och låtit bli att skaffa barn. Nej jag tycker inte det ska funka så! M kommer jag aldrig rösta på, ej heller SD och KD. Jag gillar Annie, hon är stencool, men så länge de envisas med sin allians har jag svårt att gå över på den sidan...

Jag har problem. Står egentligen åt det röda hållet men jag har inte förtroende för nuvarande styre.
När jag gör undersökningar hamnar jag oftast i mitten dvs S eller C enligt undersökningarna

Haha, ja det är verkligen tragiskt hur man kan svänga i sina åsikter från en dag till en annan.
Men S kanske insåg hur naiva dom var med att ha helt öppna gränser och dessutom strunta i vilka som kommer in i landet och på vilka grunder.

Ja, så kan det absolut vara men då ska man nog vara försiktig med att så tvärsäkert uttala sig om saker man uppenbarligen har noll koll på.

Vet någon hur partierna ställer sig mot EU?
Jag är ganska oinsatt just nu då jag varit i england en längre tid.
:bow:

Jag har problem. Står egentligen åt det röda hållet men jag har inte förtroende för nuvarande styre.
När jag gör undersökningar hamnar jag oftast i mitten dvs S eller C enligt undersökningarna
Oj, vilket jobbigt läge.
Jag hade dock inte röstat på C iom alliansen. Har du kollat på V någonting?

Jag vet inte vad jag ska rösta på. Det beror till stor del på vad som händer med alliansen. Blir den kvar röstar jag troligen på samma som förra gången. Bryts den upp och den här förödande blockpolitiken kan försvinna är det möjligt att jag röstar på ett av de, i så fall, tidigare allianspartierna. Jag kommer inte rösta på ett parti som kan hjälpa till att sätta moderaterna i en regering. Enligt mig är de lika vidriga som sd.

Jag vet inte än. Jag vet var i skalan vänster-höger jag ligger. Och det här hänt mer än en gång att jag lagt olika röster i de tre valen.
Det kan nog tyvärr bli så att jag tatikröstar, beroende på hur läget ser ut.

Jag har alltid varit sosse men har mer och mer tröttnat på socialdemokraternas politik (speciellt lokalt) och börjat snegla på vänsterpartiet. Tycker att de står för mer socialdemokratiska värderingar än vad S gör.
Jag har alltid rösta på s i kommunalvalet men nu har s gjort bort sig något av det grövsta här i malung sälen så nu får jag leta ett annat parti !

Jag känner precis som du angående politiken @hvala

Även om jag verkligen inte är något stort fan av C i det stora hela så är Annie verkligen FANTASTISK just nu när resten av alliansen gör allt annat än att ta ansvar för Sverige. Så ja, jag hade också kunnat överväga en röst på henne om hon inte hade varit en del av alliansen.

Jag är väldigt kluven. När jag var yngre så röstade jag uteslutande moderat och var medlem i MUF, men har börjat hamna mer åt mitten. Senast röstade jag på C, och nu väger jag mellan M, C, eller S. Förmodligen blir det inte M efter det här senaste nycket dock.

Tycker det är lite väl tidigt att ta ställning till egentligen - det är ju trots allt 1 ½ år kvar.
Men kommer med största sannolikhet att rösta på Centerpartiet. Särskilt senaste åren med Annie tycker jag verkligen att det blivit riktigt bra. Gillade C även tidigare, och var faktiskt lite skeptisk mot Annie första året/åren, men nu tycker jag både hon och deras politik är riktigt bra!

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 503
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka