Jag tror att få av oss Centerpartister är odelat förtjusta i Alliansen. Men det är ren pragmatik. Ska vi få inflytande så måste vi ha kompisar. (vilket alla partier måste i dagens politiska läge)
Att liera sig med S har vi testat och det gick käpprätt åt skogen.
I Alliansregerigen lyckades vi göra avtryck i många av våra hjärtefrågor.
Alla former av samarbeten innebär kompromisser. Med alliansen fungerade det skapligt. Bättre än att stå utanför och bättre än med S.
Men Alliansen är skjuten i sank. Kinberg-Batras flört med SD känns för mig rent vämjelig. Många av oss arbetar aktivt med att bekämpa SD med information och upplysning. Vi kämpar för ett öppet och ansvarstagande land. Att då vara kompis med ett parti som flörtar med SD - hua....
Att liera sig med S har vi testat och det gick käpprätt åt skogen.
I Alliansregerigen lyckades vi göra avtryck i många av våra hjärtefrågor.
Alla former av samarbeten innebär kompromisser. Med alliansen fungerade det skapligt. Bättre än att stå utanför och bättre än med S.
Men Alliansen är skjuten i sank. Kinberg-Batras flört med SD känns för mig rent vämjelig. Många av oss arbetar aktivt med att bekämpa SD med information och upplysning. Vi kämpar för ett öppet och ansvarstagande land. Att då vara kompis med ett parti som flörtar med SD - hua....