Distansridläger!!

Lina E Jonsson

Trådstartare
Hejsan alla. Såg att det nu kommit ut information om distansridlägret i Dalarna i sommar. :banana: Jag är jätte sugen på att åka dit, kul att träffa en massa andra distansare. Vet att det är några som redan har anmält sig så jag tänkte höra om det är fler som är sugen på att åka dit??

MVH Lina

Sv: Distansridläger!!

haha jag tänkte ridläger på distans. Det vore nånting det :rofl:

Oh vill också veta var man får info om detta!!!!!:idea:

sugen defenitivt!!!!1:bump:

Hej, jag var där förra året och tänkte åka i år också. Men tyvärr så är det ju helgen efter midnatsritten i sveg och jag skulle vilja ge hästen lite mera vila efteråt. Känns tufft att åka 80 mil t/r ena helgen och sen 50 mil helgen efter... men det kanske inte är så jobbigt, eller? Lägret blir ju ingen större fysisk ansträngning, men det blir ju jobbigt för huvudet... Hur skulle ni andra göra? Hästen reser lugnt och bra, äter och dricker.

/Kristina

Man hittar information om distanslägret på ridsport.se under distansritt.
Tyvärr kan jag inte åka på det för jag ska rida Hökensåsritten och det är samma helg. Men jag hade jätte gärna velat gå på lägret.

Man hittar information om lägret på dalarnas distansryttarförening och nere till vänster under egna nyheter.

MVH Lina

Såg att det finns ett annat läger på ridsportförbundets hemsida också men det som jag menar det är i dalarna, tidigare har det varit strax utanför Falun.
Kul att det är fler som är intresserade! Jag funderar lika som någon tidigare här att det kanske blir för jobbigt för hästen när vi nyss har varit till Sveg.. Jag vet inte hur jag ska göra ännu med tanke på det...

MVH Lina

Hejhej!

Jag har tänkt åka om jag får sällskap. :)
Inte tror jag det är någon fara, är ju inga enormt långa ritter på lägret.
Har en häst i reserv om du vill låmna din hemma :9

/Jenny i S-hamn

Senast ändrad av en moderator:

Det lät som ett roligt läger. Men för min del är det väldigt långt att åka, jag bor i småland.
Vad gör man på det lägret? Kan alla vara med? Jag rider så att jag ska starta 8 mil i år (för första gången). kan jag vara med på lägret eller är det för rent nybörjare?

Vad gör man på det lägret? Kan alla vara med? Jag rider så att jag ska starta 8 mil i år (för första gången). kan jag vara med på lägret eller är det för rent nybörjare?

Hejsan
Vad jag vet så kommer det vara både teori och praktik. Annelie Eriksson håller i ridningen (både teori och praktik) och så kommer Jan Eriksson utbilda och gå igenom vad groomarna har för uppgifter, men sen är det säkert mer som inte jag vet.:laugh: Men jag vet att det brukar vara roligt i alla fall! Och jätte god mat... :d
MVH Lina

Jasså! Är det då? Attans, då kan inte jag heller. Ska också rida hökensåsritten!

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 354
Senast: Ajda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 383
Senast: Ragdoll
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 776
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 866
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30