Flixon
Trådstartare
På min avdelning har folk jobbat hemma till stor del i över ett år nu, vilket såklart är tråkigt för gemenskapen. Så förra veckan drog jag igång en liten utmaning/lek, vilket var väldigt uppskattat! "Vem bor här" kallade jag det, och bad de som ville att ta en bild hemifrån och maila till mig. Sen sammanställde jag bilderna, så får alla som vill gissa på vem som bor var.
Nästa veckas utmaning är "jag vet vad du gjorde förra helgen" där tanken är att en bild från helgen skickas till mig, därefter samma upplägg som tidigare vecka med gissningar.
Flera har kommenterat att det är väldigt roligt med något som bryter av jobbvardagen, så jag vill gärna fortsätta (tills mina kollegor tröttnar)
De tankar jag har på lager är:
Robinson - du får ta med 5 saker hemifrån till en öde ö - fota dessa
Hela jobbet bakar - fota en gofika (hembakt eller köpt kvittar)
Jobbets mästerkock - fota veckans godaste måltid
Och sen var det typ stopp... Tanken är att alla foton från respektive utmaning sammanställs och så får alla gissa, precis som ovan. Men jag behöver hjälp med att komma på fler idéer, som är hyfsat lätta att genomföra! Alla förslag uppskattas
Nästa veckas utmaning är "jag vet vad du gjorde förra helgen" där tanken är att en bild från helgen skickas till mig, därefter samma upplägg som tidigare vecka med gissningar.
Flera har kommenterat att det är väldigt roligt med något som bryter av jobbvardagen, så jag vill gärna fortsätta (tills mina kollegor tröttnar)
De tankar jag har på lager är:
Robinson - du får ta med 5 saker hemifrån till en öde ö - fota dessa
Hela jobbet bakar - fota en gofika (hembakt eller köpt kvittar)
Jobbets mästerkock - fota veckans godaste måltid
Och sen var det typ stopp... Tanken är att alla foton från respektive utmaning sammanställs och så får alla gissa, precis som ovan. Men jag behöver hjälp med att komma på fler idéer, som är hyfsat lätta att genomföra! Alla förslag uppskattas