Diskutera digitalfoto här!

Sv: Diskutera digitalfoto här!

Skryt lagom :mad: - jag har faktiskt 2 st 1200 mm så tillsammans blir det 2400.

:angel:

It´s not what you have...it´how you use it.....!

Jag skulle verkligen behöva orka läsa allt i en sån här tråd. Eller ännu bättre, gå en bra kurs.

Men tills jag orkar och har råd får jag helt enkelt klara mig på mina kassa försök till att få allt att funka. Saknar tiden med den gamla kameran, då jag kunde (och kom ihåg och förstod) så mycket mer än vad jag gör nu. (Den nya är en Canon EOS 300D, den gamla en Canon EOS 1000fn.)

Ett av de bilder jag gillar:
1116641.jpg

Nån som har bra tips på hur man lyckas fånga poträtt bättre? Nåt filter, nån speciell inställning eller så?
Och tips på bilder i rörelse - bara inställningar eller även nåt bra filter?!?

...malumbub...[som inte haft råd att köpa ett bra objektiv eller ork att läsa genom hela tråden eftersom ledvärken tar all ork just nu]

Kom på att jag är RIKTIGT nöjd med
4276653.jpg

Nån som har tips på hur man får den ÄNNU bättre?

Ett tips kan vara att använda ett tele där man väljer ett lägre bländarvärde, vilket ger kortare skärpedjup där bakgrunden suddas ut och motivet isoleras i skärpa.
Tycker att du har en bra start på din hästmule-bild. :idea:
Ja, kanske få med HELA huvudet? ;)

Det finns egentligen inga rätt o fel i mina ögon utan det är ngt som passar var o en.

Men det var meningen att inte hela huvet skulle med. :D :p

Ja, jo, behöver uppdatera hårdvaran lite (objektivet)...men vad jag förstått kommer det kosta mig minst 8 000:- för att få det jag vill ha...och det har jag inte råd med när jag får Aktivitetsstöd/a-kassa... :crazy:

Men det var meningen att inte hela huvet skulle med. :D :p

Ja, jo, behöver uppdatera hårdvaran lite (objektivet)...men vad jag förstått kommer det kosta mig minst 8 000:- för att få det jag vill ha...och det har jag inte råd med när jag får Aktivitetsstöd/a-kassa... :crazy:

hehehe..okej! :D

Men vad har du nu?

Hmmm... Ja, det är väl det, tror jag... :angel: :o

Tja, men det funkar!
Du får bara gå lite närmre. ;)

Kolla blocket efter en 70-200 glugg. Du får ett sjysst för max 2000.
Ett Sigma 70-300 APO kostar 2300 nytt. Det lär du kunna hitta för ca 1500 beggat.

Du har förresten inte lust att skriva exakt vad det är jag ska leta efter? (Känner mig så otroligt korkad nu när jag har så här satans ont.)

Du har förresten inte lust att skriva exakt vad det är jag ska leta efter? (Känner mig så otroligt korkad nu när jag har så här satans ont.)

Tjaa....jag kan väl försöka? :)

Sigma 70-300 APO-DG Super Macro Zoom/4,5-5.6 <--- ca 2300:- nytt
Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM <--- ca 2000:- nytt
Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 USM Lens Zoom <--- ca 1000:- nytt
Sigma 55-200mm f4-5.6 DC <--- ca 1400 nytt

Jag som kan verkligen inget... Vad betyder vidvinkelobjektiv, vad har man de till och när ska man inte ha ett sånt....och nåt av ovan är väl inte det med tanke på priserna...?!?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 345
Senast: lizzie
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
5 613
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 946
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka