Din vikt då och nu?

Sv: Din vikt då och nu?

Jag ar 160 cm lang och vagde ungefar 50 - 55 kilo som ovre tonnaring, sedan gick jag ner och vagde 46 - 49 kg tills jag var 46, da jag slutade roka. Jag gick upp 10 kilo tills jag fick Chrons och ar nu tillbaka till runt 50 kg som 60+ aring.:p
 
Sv: Din vikt då och nu?

Jag väger faktiskt lite mindre.
Jag låg på 57-59 kg i sjuttonårsåldern.

Ett par år senare sjönk det till 54-55 kg och höll sig där tills jag fick problem med magen och diagnosen glutenintolerans för 1,5 år sedan. Då var jag nere i 50 och vände, det är ju inte så konstigt. Magen var bra arg.

Nu verkar min kropp vilja väga 51-53 kg och där ligger den vad jag än äter och i vilken mängd. Jag är 35 år nu. 166 cm lång.
Det kan nog spela in att jag inte har barn, det verkar trigga viktuppgång.
 
Senast ändrad:
Sv: Din vikt då och nu?

Min vikt har i princip dubblats sedan jag gick ut gymnasiet för 10 år sedan. Med tiden fick jag allt svårare att gå ner i vikt och gick upp ännu mer efter en bantningskur. En riktig klassiker...
Jag äter lite mediciner som är kända för viktuppgång + svårt att också tappa vikt med dem, men de största faktorerna är mindre och mindre motion och att jag inte brytt mig om vad jag ätit.

Längd: 175
15 år: 50 kg
18 år: 65 kg
23 år: 80 kg
26 år: Början av året 130 kg, nu 110 kg.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Det kan nog spela in att jag inte har barn, det verkar trigga viktuppgång.

Det tror jag inte.
Jag har vägt runt 53 kg under mitt vuxna liv fram till strax efter 40.
Men en liten topp på 57kg efter ett år i USA som 20 åring.
Vid 18 så vägde jag 48kg.
Och jag har 3 barn.

Jag gick upp i vikt när jag träffade en man som matade mig med 3-rätters måltider gärna 2ggr/dag.
Samtidigt som min ämnesomsättning sjönk från litet för hög till normal tack vara klimakteriet.
Nu så väger jag 68kg och är på väg ner från 72kg som är min toppnotering.
Jag tror att jag skulle trivas bäst med att väga strax över 60kg, men jag får utvärdera på vägen.

Ja just det, jag är 167cm lång och 52 år gammal.
 
Sv: Din vikt då och nu?

när jag var i 20 årsåldern vägde jag 53 -54 kg .....för 6 år sen när jag var 48 vägde jag 57 kg , idag väger jag 69-70 ...slutade röka för 6 år sen och jobbar inte all lika hårt kroppsligt längre
försöker dock komma ner till 60-62 nåt

( men att oroa mig över läppar, röv, anus, fitta, mage, tuttar etc etc etc ....typ finns inte på min karta , gör du det niphredil ??? )
 
Sv: Din vikt då och nu?

Åh vad jag önskar att jag slapp frysa hela vintern! Mitt fett isolerar inte ett dugg.

*kl

Jag väger bra mkt mer nu än som arton. Sedan dess har min sköldkörtel pajat och jag är inte på språng hela tiden.

Den trasiga sköldkörteln gör att ämnesomsättningen Blur låg, så jag lägger lätt på mig, dessutom gör det mig oändligt trött och jag försöker överleva det genom att äta när det är som värst för att inte tuppa av.

Bortsett från sköldkörteln är jag dock helt fysiskt frisk. Mina astmatiska lungor har en bra kapacitet (lite oväntat), blodtrycket är bra, långtidssockret är bra, blodfetterna är bra osv.

Jag tror jag har hittat nyckeln till lägre vikt för mig men frågan är om det är ekonomiskt genomförbart.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Eller vänta nu...? Är det inte du som alltid säger att du föredrar korta tjejer? Dubbelmoral much?

Först och främst måste jag säga att jag håller med dig i nästan allt du skriver, men det här reagerar jag lite på. Bara för att man föredrar ett drag behöver det ju inte betyda att man tycker motsatsen är fult/fel/inte önskvärt. T.ex. skriver ju du att vi tjejer har press på oss att fixa fittan, men själv har du skrivit att du föredrar omskurna män. Det är väl lika mycket dubbelmoral då :).
 
Sv: Din vikt då och nu?

Så sant.
Längden kan vi heller inte göra någonting åt. Den går inte att sminka bort direkt.

Jag är bara 172cm och jag har egentligen aldrig tänkt på min längd skulle vara något problem förrän jag testade nätdejting. Om man läser vad kvinnorna på dejtingsidorna har för krav så ser man att långa män är något av det absolut vanligaste kravet och detta gäller oavsett om de själva är 150cm eller 180cm.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Så länge man inte lägger en värdering i det (lägre vikt bra, högre vikt dåligt) så är det ju inte särskilt intressant egentligen väl?

Anledningen till att jag svarade är för att om jag inte skrivit min vikt hade nån jävla pappskalle skrivit nåt inlägg om att jag bara ifrågasätter för att jag förmodligen är asfet och bitter.

Här säger du ju emot dig själv! Att man inte ska lägga in väderingar i viktskillnader samtidigt som du i sista stycket skriver att det inte hade varit ok för dig att ifrågasätta på samma sätt om du varit tjock (och per automatik bitter)?

Blir man automatiskt bitter om man är asfet? Och vad är asfet? Måste man redovisa sin egen vikt för att ha en tyngd i en diskussion? Smala personers ord väger tyngre än tjockas?
 
Senast ändrad:
Sv: Din vikt då och nu?

18 år: ca 63 kg
27 år: ca 66 kg

Gick dock ner till 58-60 kg under flera år. Sen blev jag på tjocken, gick upp 22 kg, gick ner dom igen och sen slutade jag prioritera träningen så jag gick upp igen. Nu är jag på tjocken igen så nu skiter jag i det ett år framöver och tar tag i det sen igen...
 
Sv: Din vikt då och nu?

När jag var 18 vägde jag 47 kilo. Idag väger jag runt 70, är 173.
Jag är inte anorektiker längre och älskar god mat och vin. Därav några trivselkilon.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Jag är 33 och har vägt ca 60 sen jag var 18. Varierat lite med träningsmängd, vägt mindre som otränad, då 56-58 kilo. 163 typ.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Jag är bara 172cm och jag har egentligen aldrig tänkt på min längd skulle vara något problem förrän jag testade nätdejting. Om man läser vad kvinnorna på dejtingsidorna har för krav så ser man att långa män är något av det absolut vanligaste kravet och detta gäller oavsett om de själva är 150cm eller 180cm.

På nätet är det ju så lätt att rata efter såna faktorer. Jag gjorde också det, tills jag bestämde mig för att tänka utanför boxen, och ge fler en chans.
Träffade då en kille som är 167 cm lång (jag är 173 cm själv) och nu är vi sambos. Det visade sig att längden inte spelar någon roll.

Men jag tänkte ju också så tidigare och lade inte ner någon tid på kortare... för jag var rädd att känna mig okvinnlig med en kortare man. Men när mannen själv inte hade komplex för sin längd så blev det inte ens något man tänkte på.

Sånt är ju lättare att visa irl dock, och lättare att bli ratad på nätet där hårda fakta ofta går före mjuka...
 
Sv: Din vikt då och nu?

18: 53-54 kg
21: 67 kg
23: 56-57 kg (droppade dock ner till 52 kg också)
25: 61 kg

Pendlade i vikt. Ätstörningar med i bilden. Att jag gick upp över 10 kg berodde på att jag tröståt. Var nästintill fången i hemmet bara för det inte gick bussar många gånger under dagarna och jag var ensam, hade inga vänner.
Sen tränade jag och gick ner i vikt. Under 23-25 års ålder har jag pendlat mellan 56 kg och 62 kg, mycket på grund av ätstörningarna.

Idag är jag 25 och väger runt 61 kg. Vältränad, mindre fettprocent än någonsin. I bättre form än när jag var 18. Och bättre form än när jag gjorde tjejklassikern förra året.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Kl

Jag har alltid vart en pendlare:o

När jag var 16 vägde jag endast 47 kilo, vilket var alldeles för magert.Men jag var aldrig hungrig och åt därför inte.

Vid 18 års ålder vägde jag 74 kilo, vilket berodde på att jag var sambo, vi lagade och åt enorma mängder mat dagligen, jobbade dessutom på en pizzeria/krog med gratis mat bla, hästintresset försvann en period och jag satt i soffan och gjorde inget alls som kan kallas motion.

Vid 20 års ålder vägde jag 57 kilo, vilket får ses som ganska normalt, men lite för lite för min benstomme, kroppsform och längd. Då hade jag inte skaffat körkort än, cyklade till stallet, hade egen häst och motionerade kraftigt ihop med ett fysiskt tungt jobb på industri.

Har pendlat i många år mellan 60-65, vilket jag är helt bekväm med, för att sen gå upp till maxvikt igen (72) för ett par år sedan då jag var utan hund i ungefär 1 år. Dessa kilon försvann i rask takt när jag åter började röra mig med mycket promenader mm igen. Idag pendlar jag återigen mellan 63 och 65, vilket jag är helt nöjd med. Jag närmar mig 40 år och har iallafall samma vikt idag som när jag var 20- 35 år.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Jag vägde nog bara runt 45 kilo som 18 åring,alldeles för smal.
Mellan 25-40 använde jag p-sprutor och var tjock,vägde runt 62-64 kilo.
Nu är jag mera normal igen vid 50 års ålder väger jag mellan 52-54 kilo.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Har pendlat mellan 72-82kg sen 18 års ålder. Jobbar mig just nu neråt från toppnoteringen 82 (är på 79 just nu), men den har jag träffat ett par gånger under senaste 8 åren (är 26). Vill inte ner till 72 igen (vilket jag bara legat på efter utlandsresor med för lite mat i magen under lång tid), för det ser jag alldelens för spinkig ut i, men känner mig frisk och nöjd på runt 77kg, och riktigt smal och snygg på 75kg.

Att man går upp i vikt med tiden är ju inte direkt konstigt, om man hela tiden får i sig lite för mycket kalorier mot hur mycket man gör av med ;). Det ackumuleras så att säga. Sen så sjunker ju ämnesomsättningen med åldern, utan att man tänker på att ändra kalorier in:ut.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Vägde 54 kg, var smal som barn och tonåring och har väl sen pendlat en del i vikt genom livet som vuxen.

Ingen större fara direkt även om jag varit rätt tjock då och då efter barnen. Och även rätt smal med...

Men nu har jag sprängt 80- kilosgränsen och det känns för jävligt. Så här mycket har jag inte vägt sen jag var gravid för 13 år sen. Slutade röka, men har alltid motionerat så jag ser snarare ut som jag väger 70 istället för 80 rent utseendemässigt. Men ändå, detta är inte okej och jag hatar det. Ändå äter jag allt onyttigt jag bara kan :( Jobbar dock på att få en ordning på det, tar lite tid att vända denna skuta bara...
 
Sv: Din vikt då och nu?

Jag har gått upp i vikt sen jag var 18, är 27 idag (snart 28).
Vartefter åren gått verkar jag fått lättare och lättare att bli musklad, och med rätt mycket motion och rörelse har jag mycket mer muskelmassa idag än för snart 10 år sedan och jag antar att det har sin del i kakan.

När jag var 18 vägde jag 66-70 kg, idag väger jag 82 kg till mina 170 cm, men drar fortfarande 38 i byxor och toppar och ser inte alls, på något sätt, mullig ut. En kollega gissade på att jag vägde ca 70 sa "hm, du måste bära upp kilona på något spännande sätt"....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 064
Kropp & Själ För 1 år sen ganska precis opererade jag bort en stooor hjärntumör. Vid inskrivandet vägde jag nästan 63kg. Efter 2 mån började jag...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp