Din vikt då och nu?

Sv: Din vikt då och nu?

Nä, lucky us som bara behöver oroa oss över läppar, röv, anus, fitta, mage, tuttar etc etc etc. Jag menar män som grupp har ju absolut inga preferenser eller åsikter angående kvinnors längd. Eller vänta nu...? Är det inte du som alltid säger att du föredrar korta tjejer? Dubbelmoral much? Eller menar du att kvinnor kan sminka bort sin längd men det kan inte män?

Fast det jag ville få fram är väl att kvinnor ställer lika höga krav på män?

Haha, gör jag? Då har du bättre minne än jag.
Men kan nog hända att jag sagt att jag föredrar kortare tjejer. Men skulle jag ha samma krav som många kvinnor att det ska var minst 20 cm längdskillnad skulle jag få leta på kvinnor under 155 cm. Det är ju bara dumt att begränsa sig så pass mkt... Det räcker att hon är lika lång eller kortare än jag och det är ju de flesta kvinnor ändå :)
Inget ont mot de kvinnor som har dessa krav. Det får dom väl ha. Bara konstaterar.
Som sagt de flesta män nöjer sig med att kvinnan är kortare. Medans många kvinnor drar en gräns vid medellängd hos män. Delvis utesluter halva manliga befolkningen.
Jag upplever iaf att kvinnor lägger större vikt på längden hos motsatta könet än vad män gör.
Men sen kan det ju vara som du säger att män har andra preferenser hos kvinnor istället. Längden är dock statisk och går inte påverka. En fast rumpa går ju att träna sig till tex.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Min känsla är att mäns längdideal på kvinnor varierar ganska mycket, dvs det finns lika många män som föredrar korta kvinnor som det finns män som föredrar långa kvinnor och allt däremellan, men hos kvinnor finns det en överrepresentation som föredrar långa män. Det finns många kvinnor som inte bryr sig om längd, men hos de som bryr sig är det långa män som gäller.

Mitt personliga ideal är någon som är min längd +-5cm, dvs 167-177cm, men längd är det absolut minst viktiga jag kan tänka mig hos en kvinna så att i realiteten bryr jag mig inte alls om det.
 
Sv: Din vikt då och nu?

KL
Jag är ca 168 cm lång.
Vikt 18 år: 56 kg
Vikt 28 år: 74 kg

För mig har vikten pendlat kraftigt sedan jag började med preventivmedel. Går upp i vikt av hormonerna, och det finns tydligen inte mycket jag kan göra åt saken.
Är ca 168 lång och för 12 år sedan, när jag var 16, så vägde jag 54 kg.
Började med p-spruta p.g.a djävulsk mensvärk och gick upp 11 kg nästan direkt.
Slutade med den när jag var 18 och gick genast ner 9 kg. Vägde då 56 kg.
Började äta p-piller ett år senare och gick upp 6 kg direkt.
Lade sedan på mig några sambokilo när jag träffade gubben.
Slutade med p-piller igen 2009. Var då uppe på 75 kg.
Var nere på 71 kg hösten 2010 när jag blev gravid. Gick upp 25 kg under grav. och just nu väger jag 74 kg.
 
Sv: Din vikt då och nu?

Efter klimakteriet ja, men är det så från 20 års ålder till klimakteriet också ?
 
Sv: Din vikt då och nu?

Jag hade inte kunnat tänka mig en karl som är kortare än mig. Jag är 176 och gick åtminnstonne förr ofta i klackar så jag blev närmare 190. Sambon är 183.
Tror iofs att jag bestämt hävdat att en karl inte fick vara kortare, ha större bröst eller längre hår än mig. :D
 
Sv: Din vikt då och nu?

kl

Jag väger mer nu, runt 4 kg ungefär. Tyvärr består viktuppgången av fett och inte muskler.
Skillnaden är att i 18-20 årsåldern tränade jag, mycket. Den vikt jag hade då bestod av lite fett och mycket muskler. Sen var jag med om två rejäla olyckor som orsakade kroppsliga skador som aldrig kommer bli helt bra vilket försvårar att hålla kroppen i trim.
Idag består vikten mer av fett och lite muskler :P


Jag gick inte upp något efter att jag fick min dotter men däremot finns inte tiden för att motionera så som jag hade önskat.

Så viktuppgången är för mig en kombination av tidsbrist och skador.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 064
Kropp & Själ För 1 år sen ganska precis opererade jag bort en stooor hjärntumör. Vid inskrivandet vägde jag nästan 63kg. Efter 2 mån började jag...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp