*kl*
Jag blir alltid beklämd när jag hör talas om sådana här situationer.
Kvinnor som verkar kasta allt vad jämlikhet heter överbord.
Jag har så svårt för "det är kvinnans kropp, hon bestämmer".
alternativet då?
Enligt mig är man två om att få barn. Utan en man, inget barn.
Varför ska hans vilja nonchaleras?
för att något olanerat har inträffat...? Varför ska hennes önskan nonchaleras? Hon kanske inte vill slÄcka ett efterlängtat liv? Vissa kan inte avliva sin häst heller bara för att den är i vägen och kostar pengar. Medan vissa skickar till slakt med en axelryckning.
För mig personligen framstår kvinnor som väljer att behålla ett barn mot mannens vilja som fruktansvärt egoistiska!
ja...vad säger man? inte troligt att de gör sitt val av egoistiska skäl iaf.
Betänk att det finns många personer, i synnerhet barnet själv, vars liv blir styrda av vad EN kvinna bestämmer sig för!
ja, barnet är ju isf önskat av sin mor. Vad är problemet?
I det här fallet en man som tror att chansen till graviditet är obefintlig då kvinnan äter P-piller.
obefintlig? Korkad man isf! Ytterst okunnigt
Denna lilla "slant" i månaden han får betala för att inte TS hade koll på vilka mediciner hon äter uppgår i slutändan till 3-400 000:-
ja? Mamman betalar ännu mer.
Det är ändå ingenting mot den känslomässiga situation han "tvingas" in i.
Han barn kommer att få ett syskon.
Hans ev syskon kommer att få ett syskonbarn. Deras barn en kusin.
Hans föräldrar kommer att bli farföräldrar osv osv.
vilka barn blir inte glada över kusiner syskon etc? Vem vill att barnbarnet skall tas bort? Påverkan på nämnda personer är väl i allsindar inget att tala om. Vill de inte påverkas så kan de strunta i dess existens. Skrämmande vilka argument folk tar till för att sätta en kvinna på plats så att hon inte fattar sitt beslut utifrån sin horisont! Kära nån, är detta ett civiliserat land eller är det mansstyre? Män ska inte behöva ta ansvar alls, och går det fel så ska en kvinnas kropp korrigeras utifrån hans vilja. Hu!
OM han vill behålla barnet, då är det en annan sak.
Men om han inte vill så anser jag att ingen människa, inte ens en gravid kvinna, har rätt att påverka andras liv utifrån sitt egna perspektiv.
varför är hans vilja mer värd? Varför ska kvinnan göra något som hon kanske mår dåligt över resten av livet? Jag hade ALDRIG förlåtit mig själv om jag gjort abort. Jag hade alltid funderat över det och känt mig som en mördare. Skulle någon tvinga mig till det? Aldrig i livet! En man som krävt det av mig hade inte varit vatten värd för mig. Han kan säga att han vill det, men han kan inte kräva det.
Jämförelsevis måste väl en abort i ett tidigt skede väga oerhört mycket lättare än en graviditet och ansvaret för ett barn resten av ens liv?
inte psykiskt, om man inte vill göra det.
Till TS, jag hoppas så innerligt att han är med dig i det här!
Då kan det komma någonting fint och fantastiskt ur det och då har ni lagt grunden för en respektfull relation som kommer att vara för resten av era liv! (Oavsett om ni fortsätter som ett par eller om ni "bara" delar föräldraskapet.
Om han inte vill, väg din vilja mot vad som är bäst för det kommande barnet och alka andra runt omkring som kommer att få sina liv förändrade som en följd av ditt beslut!
relationen är nog rätt körd ändå om han skulle övertala henne till något hon inte själv vill, så vad har det för betydelse för beslutet?
Ett barns förutsättningar till ett bra liv måste, enligt mig, födas ur att det är önskat, efterlängtat och välkomnat av båda föräldrarna.
många barn lever lyckliga med att vara önskade av sin mamma. Oschysst press på TS.
Lycka till!