Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det där med namn är ju så roligt, men samtidigt så svårt! :-)
Nu har jag vetat kön tidigt i graviditeten på alla tre och det har underlättat.

Hur tog din pojkvän det att han ska bli pappa igen?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Tänker direkt på denna :D

(speciellt då ett barn som inte fick stanna kvar i magen fick detta "namn")
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det där med namn är ju så roligt, men samtidigt så svårt! :-)
Nu har jag vetat kön tidigt i graviditeten på alla tre och det har underlättat.
Namn är görkul. Jag älskar att de gamla namnen kommer igen:)
Ja och det där med kön..... Visste oxå tidigt med första att det va en tjej. Hade det perffa namnet och ut kom en pojk:o Snopet men roligt.
När dottern väl kom 2,5 år senare blev ett annat namn än vad sonen skulle ha haft. Det matchade inte broderns namn och kändes inte rätt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Fick precis akut ont.. känns precis som smärtorna när jsg haft cystor och dom ska ju bli bättre när man är gravid har jag fått höra :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Håller tummarna för att det inte ska vara någon fara!!!

Och så en liten lyckodans för bebis där inne:

:banana::bump::banana::bump::banana:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Fick precis akut ont.. känns precis som smärtorna när jsg haft cystor och dom ska ju bli bättre när man är gravid har jag fått höra :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Att få ont behöver inte betyda att något är fel. Jag fick ordentligt ont vid några tillfällen i tidig graviditet (kunde inte stå upprätt) men det kom ut en frisk bebis ändå! Hade även blödningar tidigt utan att det var någon fara. Lycka till!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Vilken vecka är du i? Jag vill minnas att jag hade en period där jag hade ganska ont till och från i "bebismagen",och även akut ont en gång så då åkte vi in till akuten efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen. Trodde jag skulle svimma nästan,kom som små hugg hela tiden. BM gissade på växtvärk och att kroppen började förbereda sig för att kunna bära ett barn,och det gick som sagt vägen för mig! :) Tror det var v 9 jag var in och kollade,och hon som kollade då med VUL sa att det var bara bra att jag åkte in (för jag satt ju och bölade dels pga oron för missfall,och dels för att jag kände mig "dum" som tog upp kvällstid på akuten.) och är det något som känns konstigt så är det bättre att åka en gång för mycket än en gång för lite. Såklart kan dom ju inte göra något om det blivit ett missfall,men hon menade på att bara gå hemma och älta och vara orolig ska man ju inte behöva vara,och att vi betalar faktist en massa skatt för att kunna ha tillgång till vård dygnet runt,plus att det lilla i magen är ju det viktigaste man har!

Om du får akut jätteont så ska du åka in till akuten,kan ju vara så illa också att det blivit ett utomkveds...nånting! En nära vän till mig höll nästan på att gå åt pga det. Dom kan inte neka dig en koll när du söker vård!

Men jag fick som sagt jätteont,men det var inga konstigheter alls med bönan i magen!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nä att det inte behöver va nån fara vet jag.. men känns inge bra att få likadana smärtor när läkarna jag pratst med nu sagt att cystorna blir bättre när man är gravid. .

tack hörrni! :) :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Vilken vecka är du i? Jag vill minnas att jag hade en period där jag hade ganska ont till och från i "bebismagen",och även akut ont en gång så då åkte vi in till akuten efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen. Trodde jag skulle svimma nästan,kom som små hugg hela tiden. BM gissade på växtvärk och att kroppen började förbereda sig för att kunna bära ett barn,och det gick som sagt vägen för mig! :) Tror det var v 9 jag var in och kollade,och hon som kollade då med VUL sa att det var bara bra att jag åkte in (för jag satt ju och bölade dels pga oron för missfall,och dels för att jag kände mig "dum" som tog upp kvällstid på akuten.) och är det något som känns konstigt så är det bättre att åka en gång för mycket än en gång för lite. Såklart kan dom ju inte göra något om det blivit ett missfall,men hon menade på att bara gå hemma och älta och vara orolig ska man ju inte behöva vara,och att vi betalar faktist en massa skatt för att kunna ha tillgång till vård dygnet runt,plus att det lilla i magen är ju det viktigaste man har!

Om du får akut jätteont så ska du åka in till akuten,kan ju vara så illa också att det blivit ett utomkveds...nånting! En nära vän till mig höll nästan på att gå åt pga det. Dom kan inte neka dig en koll när du söker vård!

Men jag fick som sagt jätteont,men det var inga konstigheter alls med bönan i magen!

Superbra!
Inte att glömma att oro speglar sig i vilka hormoner som åker runt i kroppen med, och dessa påverkar fostret negativt! Så det är bättre att åka in och kolla, det är en rättighet! Absolut inte något man ska skämmas över!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Smärtan är bättre, nu har jag halsbränna deluxe istället efter att ha ätit :S :p
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

och nu vill vi veta hur den blivande pappan har reagerat på ditt beslut... :idea:

(ameo är av den nyfikna sorten... :p)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har du hunnit prata med pojkvännen? :)

Är lite nyfiken på hur han tog nyheten. Jag håller tummarna att han tog/tar det bra :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 403
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp