Vilken vecka är du i? Jag vill minnas att jag hade en period där jag hade ganska ont till och från i "bebismagen",och även akut ont en gång så då åkte vi in till akuten efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen. Trodde jag skulle svimma nästan,kom som små hugg hela tiden. BM gissade på växtvärk och att kroppen började förbereda sig för att kunna bära ett barn,och det gick som sagt vägen för mig!
Tror det var v 9 jag var in och kollade,och hon som kollade då med VUL sa att det var bara bra att jag åkte in (för jag satt ju och bölade dels pga oron för missfall,och dels för att jag kände mig "dum" som tog upp kvällstid på akuten.) och är det något som känns konstigt så är det bättre att åka en gång för mycket än en gång för lite. Såklart kan dom ju inte göra något om det blivit ett missfall,
men hon menade på att bara gå hemma och älta och vara orolig ska man ju inte behöva vara,och att vi betalar faktist en massa skatt för att kunna ha tillgång till vård dygnet runt,plus att det lilla i magen är ju det viktigaste man har!
Om du får akut jätteont så ska du åka in till akuten,kan ju vara så illa också att det blivit ett utomkveds...nånting! En nära vän till mig höll nästan på att gå åt pga det. Dom kan inte neka dig en koll när du söker vård!
Men jag fick som sagt jätteont,men det var inga konstigheter alls med bönan i magen!