1.
bollen__ - Snurrfian,
Mirtai,
Koppen
Älskar också karuseller och våfflor! Röstar på Snurrfian för att hon inte gillar berg&dalbanor, och säkerligen förstör dem eftersom hon inte gillar dem. Känner att cirkus kan både vara det ena eller det andra och lägger inte mer energi på det just nu. Håller med BSF om att mitt "försvar" av cirkus kan verka skumt, men att det jag sagt inte är helt osannolikt. Röstar på Mirtai för att hon gör det lätt för sig, hon väljer att rösta på cirkus för att hon godförklarar sig men det gör ju också jag så varför inte rösta på mig? Noterar att Snurrfian och Mirtai röstat lika i två lyncher (men reagerar inte på att jag och cirkus röstat lika i två lyncher). Undrar om jag inte är ond ändå eftersom jag röstade på cirkus. Bollen singlar slant mellan G_O och Koppen och det blev Koppen som rösten föll på.
2.
cirkus -
Habina,
Blacksmithfarm,
Koppen
Hypotes är 3 onda då 1 är såpass kraftfull (specialroll). Lägger en andra röst på Habina, för att hon röstade på henne pga hennes nick (cirkus
, lite halvkomiskt). En av de tre som var uppe för lynch i dl1, som fortfarande är kvar. Hon hade misstänkt sig själv om hon inte varit hon. "
Det känns skakigt att vara jag. För om jag inte hade varit jag hade jag riktiat blickarna mot mig själv. " Funderar på om lyan försökte vara fräcka genom att käka Q så att cirkus stod ensam kvar efter lynchen/käket, vilket skulle se misstänkt ut. Tycker att jag resonerar klokt kring henne och ser flera scenarion, om jag hade varit ulv så hade jag troligen inte tagit upp den tanken. Vill inte heller sprida rösterna, hon tycker inte att BSF är jätteskum men ogillar rösten hon la på mig. Röstar sedan på BSF då hon är den mest skumma av mig och henne. Säger att om hon och jag varit ulvar tillsammans så hade hon spelat smartare. Har Mirtai, Koppen och Gabby_Ossi i sin troliga lya. Tycker att det faktum att Lobelia inte har koll på vem som har röstat på vem gör henne mindre skum, för ulvar har normalt stenkoll på det. Röstar på Koppen pga brist på teorier, att hon drog igång mot BSF med en lövtunn motivering.
3.
Ferrari -
Habina,
Blacksmithfarm, (cirkus) Gabby_Ossi,
Det är ju jag ^^
4.
Lobelia - Bollen_, Ferrari,
Koppen
Vill åka berg&dalbana och käka våfflor. Påpekar att en ulv inte borde räkna fel då de har exakt koll på antalet, men att BSF kan ha gjort en vanlig tankevurpa också. Lägger sin röst på Bollen_ då hon troligen själv förstört berg&dalbanorna. Har för sig att Habina röstade på Q4 och inte cirkus i en sammanfattning hon gjort. Tycker att G_O sammanfattar hennes tankar om cirkus väl, men hon tror att cirkus är en desperat god. Tycker dessutom att det blir skumt med Snurrfian och Mirtai, men undrar om en ulv skullle blotta sig och gå i spetsen för att lyncha någon. Tror att lyan valde att käka Q4 för att hon är en skicklig spelare. Lägger rösten på mig för att jag försvarar cirkus och inte vill bortförklara eller förminska det. Funderar på om cirkus gillar mig då jag försvarar henne. Tycker att sättet jag presenterar olika scenarion på ser misstänkt ut. Hon tycker sedan att cirkus gör det lätt för sig att god. Lobelia röstar på Koppen för att samla rösterna, och då faller det sig som att hon är mest skum utav de med röster.
5.
Gabby_Ossi -
Koppen,
Blacksmithfarm,
Koppen
Säger inte så mycket, kommer in och lägger en röst på Koppen då hon använder cirkus IRL planer för att rösta på henne. Tycker att början av leken är svår och att det brukar ta ett par dagar för leken att komma igång (vilket jag instämmer med!). Påpekar att cirkus både kan vara god eller ond, då hon genom att påpeka att hon misstänkt sig själv kan försöka godförklara sig som ond, eller att hon är god. Gillar inte att det blir så spridda röster, att det ger de onda ett övertag med tanke på hur få vi är. Väljer också mellan BSF och mig, väljer att lägga rösten på BSF som ser ut som en ond som försöker förvränga en gods ord. Tycker att det luktar unket när cirkus säger att G_O fick henne att rösta på BSF genom att hon påpekade att det var bättre att samla rösterna. Håller med mig och tycker att cirkus lagt undan mig lite väl lätt, då jag i teorin snarare skulle vara en inställsam ond ur synpunkten att en god inte känner till de andra goda. Hon anser att det är osannolikt att både jag och cirkus är goda, då inga goda känner till varandra så tidigt. Röstar på Koppen dels för att rädda sig själv och att hon väldigt snabbt lägger rösten på G_O med hennes sista minuten röst som motivering.
6.
Snurrfian -
Quarter4Ever (
rösten blev ändrad) , cirkus, *
röstar inte*,
Anser att berg&dalbanor är förenade med livsfara och väljer små, snälla attraktioner. Röstar på Q4 då hon är "för" intresserad av ligisterna, kanske för att framstå som god? Tycker att cirkus godförklarar sig själv, och att jag backar upp henne. Funderar på alternativen för att utgången blev som det blev i DL1 och kommer fram till fyra olika möjligheter. "
Antingen lottning mellan tre goda, eller röständring för att rädda dig som ond, eller röständring trots tre goda för att få dig misstänkt, eller röständring utan baktanke... " Snurrfian röstar på cirkus då hon verkade veta att Q var ond redan när ingen annan visste det.
Mirtai - Quarter4ever, cirkus, Gabby_ossi
quarter4ever - Blacksmithfarm
Blacksmithfarm - Mirtai, Ferrari
Habina - cirkus
Koppen - cirkus, Blacksmithfarm, Gabby_Ossi