?Skulle vara Google, Twitter och Facebook då, de enda som kan skräddarsy annonser ut ifrån vad du surfat på för sidor senaste dygnet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
?Skulle vara Google, Twitter och Facebook då, de enda som kan skräddarsy annonser ut ifrån vad du surfat på för sidor senaste dygnet...
Må så vara, men med alla fel som begås av "akademiker" i vardagen med allt från planläggning av vägar, husbyggen till näringsbyggnader där en normal lastbil inte ens kan backa till ramp för att idioten tänker att alla bilar är som en Nissan micra.. Inte konstigt att akademiker och politiker föraktet växer.
Är väl hellre ingen av er som fäster större tilltro till Snorre Sturlassons kungasgor, när han skriver att de utvalda vikingar som fick komma som levande till Valhalla återvände och beskrev att de sett jorden som ett blått och grönt klot genom fönstren... Hur nu Snorre skulle vetat att jorden är ett klot då han skrev ner sina sagor på 1150-1200 talet...
Och eftersom de "vetenskapliga fakta gubbarna/tanterna" inte ens klarade hitta faktiskt historiska platser som Minotaurus Labyrint på Kreta, Troja eller Alexandria, eller att jorden är ett klot som kretsar kring solen som planet nr 3 av 9 trots alla fakta som förelegat dem i 6000 år väljer jag hellre att dra egna slutsatser ut ifrån allt som är skrivet framför att tro på några räknenissar/högskoleutbildade fjantar som envisas med att enbart de sitter på sanningen (precis som allvärldens präster, munkar och imamer).
"Akademikerföraktet"? Herrejösses. Det är nog tur att det finns "akademiker" så att flera av sakerna du använder i vardagen fungerar och utvecklas. Typ prylen du skriver på just nu.
Men ge dig, det är helt vidrigt med förakt för någon grupp av människor oavsett om de är akademiker eller arbetare. För du kan väl ändå inte påstå att arbetare är helt perfekta och aldrig begår några misstag?!
Det där får du allt komma med bättre belägg för om du vill framstå som trovärdig.Nej, men de flesta systematiska fel en arbetare gör är efter rekommendation/påbud av en akademiker att göra på visst sätt, se bara på bilindustrin där ingenören tex envisas med att dra kabel på höger sida, fast arbetaren och teknikern hela tiden påpekar att värmeutveckling för till sammansmältning. Efter ett antal tilbud dras samtliga modeller med ingenjörens kabeldragning in och ersätts med montörens och teknikerns förslag...
Nej, men de flesta systematiska fel en arbetare gör är efter rekommendation/påbud av en akademiker att göra på visst sätt, se bara på bilindustrin där ingenören tex envisas med att dra kabel på höger sida, fast arbetaren och teknikern hela tiden påpekar att värmeutveckling för till sammansmältning. Efter ett antal tilbud dras samtliga modeller med ingenjörens kabeldragning in och ersätts med montörens och teknikerns förslag...
Nej, men de flesta systematiska fel en arbetare gör är efter rekommendation/påbud av en akademiker att göra på visst sätt, se bara på bilindustrin där ingenören tex envisas med att dra kabel på höger sida, fast arbetaren och teknikern hela tiden påpekar att värmeutveckling för till sammansmältning. Efter ett antal tilbud dras samtliga modeller med ingenjörens kabeldragning in och ersätts med montörens och teknikerns förslag...
Det var ju just vetenskapsmän i form av astrologer/matematiker respektive arkeologer som bevisade att jorden är ett klot och hittade de historiska platser du räknar upp...
Rent hittepå.
Årsmodell 1991 infördes ABS på Volvo 240. Ingenören som ritat designen följde med Tryout karosserna från installation av ABS enheten på bandet (station 7:2) fram till Station 9:1 där jag stod och monterade batteriet, jag påpekade att hans kabeldragning inte var förenligt med batteriet och batteri kablerna, varpå han surt påminde mig om att han faktiskt var ingenjören.
2 mnd efter serieproduktion startade ändrades kabeldragningen till ABS enligt mitt förslag eftersom "akademikerns" dragning skavades sönder av batteriet. "Akademikern" hade gjort alla sina beräkningar på ren kaross utan att ta hensyn till vare sig motor, batteri eller andra komponenter som redan fantes i bilen. De av er som är tillräckligt gamla bör kunna komma ihåg att Volvo återkallade 12000 bilar av 240 91modell världen över för att åtgärda ett problem som kunnat undvikas om "akademikern" lyssnat när de första 5 Tryout bilarna med ABS gick förbi min station på 9:1...
Årsmodell 1991 infördes ABS på Volvo 240. Ingenören som ritat designen följde med Tryout karosserna från installation av ABS enheten på bandet (station 7:2) fram till Station 9:1 där jag stod och monterade batteriet, jag påpekade att hans kabeldragning inte var förenligt med batteriet och batteri kablerna, varpå han surt påminde mig om att han faktiskt var ingenjören.
2 mnd efter serieproduktion startade ändrades kabeldragningen till ABS enligt mitt förslag eftersom "akademikerns" dragning skavades sönder av batteriet. "Akademikern" hade gjort alla sina beräkningar på ren kaross utan att ta hensyn till vare sig motor, batteri eller andra komponenter som redan fantes i bilen. De av er som är tillräckligt gamla bör kunna komma ihåg att Volvo återkallade 12000 bilar världen över för att åtgärda ett problem som kunnat undvikas om "akademikern" lyssnat när de första 5 Tryout bilarna med ABS gick förbi min station på 9:1...
Och vad har det här med trådämnet att göra?
Absolut inget förutom att en akademiker tycker synd om sig självt när jag påpekar hur fel de kan ha...
Du tycker inte synd om dig själv uppenbarligen. Du tycker synd om världen som inte tar till sig din oändliga visdom. Hybris och vanföreställningar drabbar inte bara akademiker.
Absolut inget förutom att en akademiker tycker synd om sig självt när jag påpekar hur fel de kan ha...
De platser jag räknar upp hittades av "amatörer", personer med ärvda pengar som knappt klarade sig genom college (gymnasiet) med godkända betyg. Endast deras pengar var det som fick ett antal studenter att följa med på de expeditioner som de ledde, först efter upptäckterna anslöt de såkallade namnkunniga arkelogerna och historikerna...
Det måste vara skönt att ha förmågan att kunna känna sig överlägsen för att man kan peka ut en mindre bra detalj i en färdig konstruktion med oändligt antal innovationer, överväganden och detaljer och tro att det är tecken på att akademi och vetenskap inte har något värde.
Utan din ingenjörskollega hade aldrig systemet sett dagens ljus och du hade inte behövt stå vid bandet och montera ett enda batteri.
Eller vad var det du ville visa med anekdoten? Den verkar mest förvirrad.
Nåja, den ingenjören hade inget med konstruktionen av ABS att göra, den fantes sedan 1988 i 740, allt han skulle göra var att se till att burken passade in någonstädes i 240 motorutrymme samt dra kablar för elektroniken. Jag fick 30000 för min "idé" till ändrad kabeldragning, han fick sparken för att vara så dum att inte ta hänsyn till redan befintliga system (fast han fick ju ändå dryga miljonen i lön för 2mnd arbete..) att hans "konstruktion" kostade 18 mille för Volvo att åtgärda (helt ny huvudkabelmatta) syns ju enbart i Volvos revision samt aktieutdelning för 1991