Det här med världens undergång?

Men vad ska ni dit att göra - utan ärende inget problem utan.
Jag ser inget behov av att ta mig till fjollträsk, enda vägen går därifrån enligt mig. ;) Fast handla måste man ju så jag tycker dom ska börja bygga den där tunnelbanan till grannorterna här iallafall för det går inte ens buss här sen skolan la ner för många år sen. :meh:

Attetepå världens undregång, civilisationers uppgång o fall, permafrost o mammutar.
Vad sägs om pyramiderna i Antarktis?
http://ewao.com/2017/08/18/enormous...-could-change-how-we-look-at-history-forever/

Luktar von Däniken lång väg.

Pyramid liknande former under isen i Antarktis har ju dokumenterats lika länge som geologerna hållit på med sina ekosonarer där nere. Genstår doch att gräva (smälta fram nogon). Fast med de kusliga likheter det är mellan pyramiderna i Egypt, Indonesien, India/Pakistan, Boliva, Peru och Mexico i uppbygnad och invändiga former/tunlar och kammare, så är det väl inte helt otroligt att ett delvis isfritt antarktis för 10-20000 år sedan (samtida med övriga pyramider, enligt nyare analyser av organiskt material hittat i och omkring (under) pyramiderna) skulle kunna hysa dylika bygnader i tillägg till städer mm.

van Däniken håller fortfarande på med sina analyser av de 4-10000 år gamla guldfigurer av jaktplan och helikoptrar arkelogerna fortfarnda påstår skulle vara fåglar, fast likheterna med F15 Tomcats, Blackhawks och Cobra torde vara omotsägliga...

Senast ändrad:
Mera appetepå klimatet till de som "inte tror" på människans påverkan av klimatet
http://www.expressen.se/kultur/katastrofen-i-houston-ar-en-foraning-om-framtiden/

"Katastrofer" som den här dokumenterades för ungefär 140 - 150 år sedan enligt källor nyhetsmedierna pratat med, den ända skillnaden nu mot tidigare år (moderna nyhets- väderrapportering) är att orkanen tog en litet sydligare bana mot Louisiana och Texas i stället för det vanliga över Florida, Alabama och Lousiana... Det normala brukar vara att Orkanerna lastar av sig det mesta av nederbörden över träskmarkerna i Florida och Alabama till i stort sätt bara vinden finns kvar när den träffar Lousiana...

Senast ändrad:
Jag har kanske liite svårt att ta det där på allvar :grin: Typ: "Vad de än röker är det good shit" :p :rofl:

Dom rökte väl samma som de som såg Noas ark på Ararat.

Är väl hellre ingen av er som fäster större tilltro till Snorre Sturlassons kungasgor, när han skriver att de utvalda vikingar som fick komma som levande till Valhalla återvände och beskrev att de sett jorden som ett blått och grönt klot genom fönstren... Hur nu Snorre skulle vetat att jorden är ett klot då han skrev ner sina sagor på 1150-1200 talet...

Är väl hellre ingen av er som fäster större tilltro till Snorre Sturlassons kungasgor, när han skriver att de utvalda vikingar som fick komma som levande till Valhalla återvände och beskrev att de sett jorden som ett blått och grönt klot genom fönstren... Hur nu Snorre skulle vetat att jorden är ett klot då han skrev ner sina sagor på 1150-1200 talet...

Jag läser inte Eddan/Snorres krönikor som faktalitteratur, nej :rofl: det finns givetvis bitar av fakta men vi vet också att de innehåller felaktigheter.

Jag läser inte Eddan som faktalitteratur, nej :rofl: I Eddans fall finns det givetvis bitar av fakta men vi vet också att den innehåller felaktigheter.
Det är då i alla fall de historierna Copernicus och da Vinci håller fast vid när hävdar att Jorden är rund som ett klot samt kretsar kring solen... Troja, gamle Kreta och Alexandria skulle väl heller aldrig ha återfunnits om inte ihärdiga arkeologer studerat gamla testamentet med alla geografiska hållpunkter, jämte grekiska anteckningar. Du kan kalla dem historier och fabler så mycket du vill, men historiker vill även göra gällande att Columbus "upptäckt" av Amerika beror på att mutade Normander skaffade honom samma karta som vikingarna använde vid sina seglatser västerut...

Allmänt inlägg i debatten. Earth Viewer är ett bra verktyg för att se hur klimatet och t ex koldioxidhalten har förändrats på lång sikt. Vi har låg koldioxidhalt i atmosfären nu jämfört med vad det varit. Men, nu har vi människor anpassat oss till hur jordklotet sett ut de senaste 500 åren (väldigt kort tid av hela jordens "livstid"), och det blir dyrt när strandlinjer flyttas m.m. Att det ändras går inte att stoppa, men takten kanske går att påverka. Oavsett så är det dumt att fortsätta med fossilbränslesamhället, inom 100 år kommer oljan bli dyyyyr.
http://media.hhmi.org/biointeractive/earthviewer_web/earthviewer.html

Det är då i alla fall de historierna Copernicus och da Vinci håller fast vid när hävdar att Jorden är rund som ett klot samt kretsar kring solen... Troja, gamle Kreta och Alexandria skulle väl heller aldrig ha återfunnits om inte ihärdiga arkeologer studerat gamla testamentet med alla geografiska hållpunkter, jämte grekiska anteckningar. Du kan kalla dem historier och fabler så mycket du vill, men historiker vill även göra gällande att Columbus "upptäckt" av Amerika beror på att mutade Normander skaffade honom samma karta som vikingarna använde vid sina seglatser västerut...

Sorry, jag abonnerar inte på någon foliehatt. Det är klart att det finns användbara fakta i gamla dokument men att dra det till att komma med vansinniga konspirationsteorier... nej. Historien är tillräckligt intressant och spännande även om man bara håller sig fakta. Den behöver inte hottas upp. Sedan ändras det givetvis hur vi tolkar och sätter ihop olika fakta men det viktiga är ju att det sker på en vetenskaplig basis.

Sorry, jag abonnerar inte på någon foliehatt. Det är klart att det finns användbara fakta i gamla dokument men att dra det till att komma med vansinniga konspirationsteorier... nej. Historien är tillräckligt intressant och spännande även om man bara håller sig fakta. Den behöver inte hottas upp. Sedan ändras det givetvis hur vi tolkar och sätter ihop olika fakta men det viktiga är ju att det sker på en vetenskaplig basis.

Och eftersom de "vetenskapliga fakta gubbarna/tanterna" inte ens klarade hitta faktiskt historiska platser som Minotaurus Labyrint på Kreta, Troja eller Alexandria, eller att jorden är ett klot som kretsar kring solen som planet nr 3 av 9 trots alla fakta som förelegat dem i 6000 år väljer jag hellre att dra egna slutsatser ut ifrån allt som är skrivet framför att tro på några räknenissar/högskoleutbildade fjantar som envisas med att enbart de sitter på sanningen (precis som allvärldens präster, munkar och imamer).

Och eftersom de "vetenskapliga fakta gubbarna/tanterna" inte ens klarade hitta faktiskt historiska platser som Minotaurus Labyrint på Kreta, Troja eller Alexandria, eller att jorden är ett klot som kretsar kring solen som planet nr 3 av 9 trots alla fakta som förelegat dem i 6000 år väljer jag hellre att dra egna slutsatser ut ifrån allt som är skrivet framför att tro på några räknenissar/högskoleutbildade fjantar som envisas med att enbart de sitter på sanningen (precis som allvärldens präster, munkar och imamer).

Hemskt trevligt akademikerförakt där. Med betoning på "hemskt". Väldigt tröttsamt också, vi är ett stort gäng akademiker här som verkligen inte uppskattar sådant.

Hemskt trevligt akademikerförakt där. Med betoning på "hemskt". Väldigt tröttsamt också, vi är ett stort gäng akademiker här som verkligen inte uppskattar sådant.

Må så vara, men med alla fel som begås av "akademiker" i vardagen med allt från planläggning av vägar, husbyggen till näringsbyggnader där en normal lastbil inte ens kan backa till ramp för att idioten tänker att alla bilar är som en Nissan micra.. Inte konstigt att akademiker och politiker föraktet växer.

hA34F7318

Må så vara, men med alla fel som begås av "akademiker" i vardagen med allt från planläggning av vägar, husbyggen till näringsbyggnader där en normal lastbil inte ens kan backa till ramp för att idioten tänker att alla bilar är som en Nissan micra.. Inte konstigt att akademiker och politiker föraktet växer.

"Akademikerföraktet"? Herrejösses. Det är nog tur att det finns "akademiker" så att flera av sakerna du använder i vardagen fungerar och utvecklas. Typ prylen du skriver på just nu. :grin:

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 705
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar