Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antisemitismen har sina rötter i den katolska kyrkan på 800 -1200 talet, som utropade judarna som mindervärdiga som hämnd för korsfästelsen av Jesus. Utropad i samtliga kyrkor över några hundra år har det blivit till en "sanning" som extrema grupper fortfarande lutar sig åt.
På samma sett som den är ansvarig för det religionskrig vi idag ser mellan kristna och muslimer pga korstågen på 1300 till 1600 talet där kyrkan utsåg muslimerna till Satans lärjungar pga deras herravälde över den "heliga" staden Jerusalem och andra "kristna" landområden i mellanösten.
Fram till korstågens början fanns inga religiösa motsättningar mellan Kristna och Muslimer då de betraktade varandra som "bröder" i och med att de har gemensamt tros fundament i det gamla testamentet, att Islam därtill erkänner Jesus som profet, var en av orsakerna till att muslimerna faktiskt satt med som fullvärdig medlem i de kyrkliga mötena/konventen fram till korstågens början.
Här skänks ingenting, jag ser till att håva in allt jag kan på vilket vis som helst istället.Det är väl du som borde göra det tycker jag för att gottgöra skitsnacket du sprider! Så jävla förmätet.
Dessutom finns det gott om vittnen på vad som hände, jag var liksom inte ensam därinne.
Nädu, jag har faktiskt fyllt MOPPE, så det så!Haha, är du tolv?
Okej, men du verkar inte vara någon särskilt trevlig person.
Har dom inte varnat dig för mig? Jag är ju både otrevlig, skrämmande och farlig mm. Fråga härinne, dom vet det bättre än jag själv.
Nja det är väl att förenkla. De judiska handelsmännen var förmögna och hade med eller mot sin vilja lånat ut stora pengar till de världsliga o andliga ledarna i Europa (Judar fick inte äga mark, inte sälja gods men väl handla med kapital) Så dessa ledare ville bli av med sina skulder genom att låta judarna försvinna..en i deras ögon genial lösning.
Fråga här på buke vet ja, dom borde veta det bättre än jag själv eftersom dom vet allt annat.Okej, och du trivs bra med det?
@TomasN
Ja, jösses i min låda vad hatiskt jag uttrycker mig!
Fråga här på buke vet ja, dom borde veta det bättre än jag själv eftersom dom vet allt annat.
Jag tror du förstår vad jag menar. Faktiskt.
*Intresseklubben antecknar,,,,,,,,,,*Äsch vi har ju träffats förr. Det var när du låtsades vara en hacker som kunde hacka vilken mailadress som helst. Du har haft några år på dig nu att hacka addressen du fick av mig, så jag tar dina historier med ett paket salt.
Jag köper nån gång i veckan en matkasse åt tiggare utanför de butiker jag handlar i - samtliga har blivit glada.Ja här står det ofta äldre hemlösa (eller som bor på speciella hem) alkoholister och tigger. Försökte ge en sådan en brödlimpa när han stod och tiggde utanför Coop men den ville han inte ha för han fick mat på härbärget/hemmet han bodde på. Han ville ha pengar till sprit eller cigaretter antar jag. Efter det erbjuder jag ingen någonting.
Jag tycker snarare att hat bemöts med humorBra där. Bemöt hat med lite till hat.
Tack du är trevlig du ocksåNej, jag tycker det är larvigt att du ens reagerade.