"Är det moraliskt fel att vara otrogen om man är det för att bevara vår svenska ras?"
Exakt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Är det moraliskt fel att vara otrogen om man är det för att bevara vår svenska ras?"
På försommaren var jag på Donken i en större stad och där var dom också, en man med 2 barn som "delade ut" rosor som dom sen ville ha betalt för. Ökända var bara förnamnet iom. att det samtidigt som dom vimlar runt brukar försvinna det som för bara nån sekund är obevakat på bordet. Personalen var måttligt road av dom, dessutom lite rädda för gubben så jag hjälpte honom handgripligen ut och talade om vad han hade att vänta sig om jag skulle se dom där igen.När jag och min mormor åt på McDonalds för några veckor sedan kom det fram ett barn med en ros och gav den till henne, hon blev förvånad men glad tills pappan kom efter och ville ha betalt för rosen. Sånt
tycker jag bara är oförskämt och
osmakligt!
ToppenstoryPå försommaren var jag på Donken i en större stad och där var dom också, en man med 2 barn som "delade ut" rosor som dom sen ville ha betalt för. Ökända var bara förnamnet iom. att det samtidigt som dom vimlar runt brukar försvinna det som för bara nån sekund är obevakat på bordet. Personalen var måttligt road av dom, dessutom lite rädda för gubben så jag hjälpte honom handgripligen ut och talade om vad han hade att vänta sig om jag skulle se dom där igen.
Var rosorna kom från? Jo från Ica där dom stulit dom, det var välkänt. Försvann gjorde dom iallafall i sin fina BMW så SÅ dåligt ställt hade dom nog inte.
Tror du att det finns ett "dom"?@mandalaki ja isf är det mindre smart gjort av dom.
Tror du att det finns ett "dom"?
Att tiggarna har någon form av skråväsende där de har koll på varann och en gemensam heders- och uppförandekod?
De var nog bara förvirrade och glömde bort hur man stjäl.Jag var på resturang med man och mycket liten dotter en gång. Dottern satt i barnstol och kladdade. Vid bordet intill satt två unga män, mörkhyade och med kepsar, hasiga brallor. När vi gick därifrån kom dom springande efter mig med dotterns lilla leksak som hon glömt på golvet. -Ni glömde! sa dom och log innan dom gick tillbaka till sitt bord. SÅ DÄR SER NI!!!
Och eftersom vissa judar är snåla och tjuvaktiga så finns det antisemiter i världen, eller vad?Att vissa familjer drog skam över Romfolket medelst svindel, bedrägerier och stölder är en stor del av orsaken till att man över hela Europa i dag ser ner på, övervakar och diskriminerar romer.
Dessutom finns det gott om vittnen på vad som hände, jag var liksom inte ensam därinne.Toppenstory
Äh skänk hela årslönen förf., varför vara småsnål?Ja säger flera samma sak så är det ju per automatik rätt. Såklart. Men tack dina inlägg här gör att jag skänker en hundring när jag snart ska köpa glass på Konsum.
Och eftersom vissa judar är snåla och tjuvaktiga så finns det antisemiter i världen, eller vad?
Tiggare i allmänhet har nog ingen gemensam heders- och uppförandekod, men Romer (fram till nyligen kallats Zigenare och resandefolket) har/hade en ganska så väl inarbetad heders- och uppförandekod från den tid de verkligen var resande, och fram till första världskriget var de ofta väl emottagna på många gårdar där de ofta utförde daglönearbete och smide/hovslageri.
Att vissa familjer drog skam över Romfolket medelst svindel, bedrägerier och stölder är en stor del av orsaken till att man över hela Europa i dag ser ner på, övervakar och diskriminerar romer. Precis som med somalier eller ex jugoslaver där några få rötägg har fått svenska folket att misstro hela folkslag.
@Pegasus63 Tack, men du hade kunnat bespara dig tiden. Det var en poäng, inte en fråga. Det är dock fascinerande hur hat mot romer alltid skylls på romerna själva.