Det här med tiggare

Fular sig? Säljer rosor på det mest effektiva sättet? Jag tycker att det är en ganska "snäll" och öppen försäljningsteknik jfrt med de som ringer gamlingar, säljer teleabonnemang eller lurar på folk att de ska sköta deras PPM-pengar.

Är det ens tiggeri om man säljer rosor?
Ja på det sättet de gör det på så, ja,jag anser att det är en form av tiggeri.

Apropå attackerna mot tiggarlägren; det är väl skönt med svenska rasister som utmanar och slår tillbaka mot etablissemanget och deras tältläger. Sparka rejält och hårt mot de rika! En modig insats med knivar mot de starka. Att slå underifrån och uppåt, är melodin.

Återigen inspirerat av fantastiska (eller var det fanatiska) diskussioner på sajten Avpixlat.

Ja på det sättet de gör det på så, ja,jag anser att det är en form av tiggeri.

Alternativt kan det klassas som ocker för "rosförsäljningen" är ju ofta att Du först "får" en ros som sedan plötsligt kostar pengar, och då ofta betydligt mer än vad en ros kostar i affären. Ett gammalt skojartrick som väl är lika gammalt som "Gissa under vilken ask som kulan är" (och de gängen är nu i stan igen. Ett säkert sommartecken...).

Ja, det finns ju PR-konsulter som lever på imageskapande och vård av folks varumärken. Att tiggarna inte tänkt på det.

Jag ser inte riktigt det upprörande här eller vad vi nu kan kan kalla det. Jag tror inte tiggarna är korkade. Så jag förutsätter att de ibland ägnar en tanke eller två på att fundera på hur de drar in så mycket pengar som möjligt. Så vad är det absurda i att de faktiskt tänker PR?

Jag kan tolka fel men jag läser nästan in nedvärdering av tiggare i tråden. De är så väldigt fattiga och fast i sitt elände så de inte förmår tänka.

Jag ser inte riktigt det upprörande här eller vad vi nu kan kan kalla det. Jag tror inte tiggarna är korkade. Så jag förutsätter att de ibland ägnar en tanke eller två på att fundera på hur de drar in så mycket pengar som möjligt. Så vad är det absurda i att de faktiskt tänker PR?

Jag kan tolka fel men jag läser nästan in nedvärdering av tiggare i tråden. De är så väldigt fattiga och fast i sitt elände så de inte förmår tänka.
Sammanhanget var det jag skrev tidigare: eftersom tiggare fortfarande, efter årtionden, räcker fram rosen först och kräver betalning sedan, så fungerar metoden. Annars hade de inte fortsatt. Linoda hävdar att de borde agera smartare, vårda sitt rykte. Medan jag alltså hävdar att de redan är smarta. Hade metoden inte funkat hade de inte längre gjort så.

Sammanhanget var det jag skrev tidigare: eftersom tiggare fortfarande, efter årtionden, räcker fram rosen först och kräver betalning sedan, så fungerar metoden. Annars hade de inte fortsatt. Linoda hävdar att de borde agera smartare, vårda sitt rykte. Medan jag alltså hävdar att de redan är smarta. Hade metoden inte funkat hade de inte längre gjort så.
Det här låter hårt men de är fortfarande fattiga så metoden är inte jättebra. Eller också kanske de bara ser fattiga ut och då är metoden bra.

Tiggare tror jag måste se fattiga och eländiga. Det låter cyniskt men jag tror det är viktigt.

Det räcker ju med att se alla turister som blir "lurade" i semesterparadisen med exakt samma metod, förutom att där tar gärna ägaren till baren/matstället/hotellet en provisjon på intäkten.

Undra om de har provat att fråga först innan man får rosen?Kanske fungerar ännu bättre?

Har du en tia eller tjuga till kaffe och macka. Det märkliga är att de varje gång någon sträcker fram en peng går in på Systembolaget. Visste inte att de sålde vare sig kaffe eller macka där, men det kanske är en nyhet?

Har också stött på det en del, även om det var mer "har du ett par kronor till bussen" förr när man kunde betala med pengar på bussen. (Fast det händer faktiskt fortfarande, trots att man inte längre kan betala kontant på bussen :cautious:)

Andra som regelbundet brukar tigga pengar av mig är rara, ofta välklädda töser i butik. "Vill du runda upp en krona till den och den och den". Och sen får man skämmas lite inför kön om man är så snål att man inte ger. :meh: Märkligt nog har jag ännu inte hört någon som vill förbjuda dessa...

Verkar som det är dags att vi Bukisar gör en Tiggarmanual
1. Undvik visa mobiltelefon
2. Undvik röka offentligt
3.

Har dom inte varnat dig för mig? Jag är ju både otrevlig, skrämmande och farlig mm. Fråga härinne, dom vet det bättre än jag själv.
:nailbiting::nailbiting::eek::eek::cry::cry::wtf::wtf:

Jag är fortfarande arg på dig för att du ringde ambulans när jag fick EPanfall i din närhet. Och blev orolig för mig. Sånt gör man faktiskt inte om man är otrevlig!! Och att du hade mage att bjuda på glass! Hallå! Det var ju trevligt! För att inte tala om när du satte upp tältet åt mig, Gud, då borde jag ha blivit skitskraj!!! Och höll mig sällskap i väntan på tåget för att jag inte tycker om att vara på en station ensam kl 11 på kvällen. Fast värst var när du fixade skitgod käk på stranden! SÅ trevligt av dig att göra så! Jag var inte riktigt hungrig först, bara skittrött och ville sova och så kommer du och tvingar mig att äta och gör så att jag plötsligt blev vrålhungrig när jag smakade det! Icke ok!!!!:rage::devil:

Buke HAR rätt, du är både otrevlig, skrämmande och farlig!!! :wtf::D

Verkar som det är dags att vi Bukisar gör en Tiggarmanual
1. Undvik visa mobiltelefon
2. Undvik röka offentligt
3.

3. Se fattig ut men inte så illa att du förfular stadsbilden mer än nödvändigt
4. Var inte besvärlig eller fräck utan lämpligt underdånig
5. Ät bara billig och näringsriktig mat

Nejmen oj! Svenskar dom tigger, utomlands! Det måste vara därför ingen ser några svenskar här hemma som tigger! :angel: Det där, det är nog lukrativt! Snart kommer halva Sverige ha emigrerat, till alla semesterorter, där de kommmer bli rika som knösar på tiggeriet! Lexus ftw, la vida loca! :banana:

Det här låter hårt men de är fortfarande fattiga så metoden är inte jättebra. Eller också kanske de bara ser fattiga ut och då är metoden bra.

Tiggare tror jag måste se fattiga och eländiga. Det låter cyniskt men jag tror det är viktigt.

Prova gärna att vara romsk tiggare ett år och hitta maximal vinst på rosförsäljning. Ett experiment.

Stalltips, bästa metoden är nog den nämnda och surprise! det bästa sättet ger inte heller några rikedomar.

Prova gärna att vara romsk tiggare ett år och hitta maximal vinst på rosförsäljning. Ett experiment.

Stalltips, bästa metoden är nog den nämnda och surprise! det bästa sättet ger inte heller några rikedomar.

Varför skulle jag prova? Har du gjort det? Kom du fram till vilken metod som var bäst?

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 211
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama