Jag såg inte poängen omedelbart. Det är faktiskt rätt kul att säga att någon inte är trevlig.Jag tycker snarare att hat bemöts med humor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg inte poängen omedelbart. Det är faktiskt rätt kul att säga att någon inte är trevlig.Jag tycker snarare att hat bemöts med humor
Ja på det sättet de gör det på så, ja,jag anser att det är en form av tiggeri.Fular sig? Säljer rosor på det mest effektiva sättet? Jag tycker att det är en ganska "snäll" och öppen försäljningsteknik jfrt med de som ringer gamlingar, säljer teleabonnemang eller lurar på folk att de ska sköta deras PPM-pengar.
Är det ens tiggeri om man säljer rosor?
Ja på det sättet de gör det på så, ja,jag anser att det är en form av tiggeri.
Att oroa sig för ens rykte är nog något man kan kosta på sig när man har mat och husrum och vet att ens ungar inte svälter ihjäl i ett jävla skjul i Rumänien.
Fast det är väl rätt smart om man vill ha några pengar öht till familjen, att vårda sitt rykte?
Ja, det finns ju PR-konsulter som lever på imageskapande och vård av folks varumärken. Att tiggarna inte tänkt på det.
Sammanhanget var det jag skrev tidigare: eftersom tiggare fortfarande, efter årtionden, räcker fram rosen först och kräver betalning sedan, så fungerar metoden. Annars hade de inte fortsatt. Linoda hävdar att de borde agera smartare, vårda sitt rykte. Medan jag alltså hävdar att de redan är smarta. Hade metoden inte funkat hade de inte längre gjort så.Jag ser inte riktigt det upprörande här eller vad vi nu kan kan kalla det. Jag tror inte tiggarna är korkade. Så jag förutsätter att de ibland ägnar en tanke eller två på att fundera på hur de drar in så mycket pengar som möjligt. Så vad är det absurda i att de faktiskt tänker PR?
Jag kan tolka fel men jag läser nästan in nedvärdering av tiggare i tråden. De är så väldigt fattiga och fast i sitt elände så de inte förmår tänka.
Det här låter hårt men de är fortfarande fattiga så metoden är inte jättebra. Eller också kanske de bara ser fattiga ut och då är metoden bra.Sammanhanget var det jag skrev tidigare: eftersom tiggare fortfarande, efter årtionden, räcker fram rosen först och kräver betalning sedan, så fungerar metoden. Annars hade de inte fortsatt. Linoda hävdar att de borde agera smartare, vårda sitt rykte. Medan jag alltså hävdar att de redan är smarta. Hade metoden inte funkat hade de inte längre gjort så.
Sammanhanget var det jag skrev tidigare: eftersom tiggare fortfarande, efter årtionden, räcker fram rosen först och kräver betalning sedan, så fungerar metoden. Annars hade de inte fortsatt. Linoda hävdar att de borde agera smartare, vårda sitt rykte. Medan jag alltså hävdar att de redan är smarta. Hade metoden inte funkat hade de inte längre gjort så.
Undra om de har provat att fråga först innan man får rosen?Kanske fungerar ännu bättre?Sammanhanget var det jag skrev tidigare: eftersom tiggare fortfarande, efter årtionden, räcker fram rosen först och kräver betalning sedan, så fungerar metoden. Annars hade de inte fortsatt. Linoda hävdar att de borde agera smartare, vårda sitt rykte. Medan jag alltså hävdar att de redan är smarta. Hade metoden inte funkat hade de inte längre gjort så.
Har du en tia eller tjuga till kaffe och macka. Det märkliga är att de varje gång någon sträcker fram en peng går in på Systembolaget. Visste inte att de sålde vare sig kaffe eller macka där, men det kanske är en nyhet?
Har dom inte varnat dig för mig? Jag är ju både otrevlig, skrämmande och farlig mm. Fråga härinne, dom vet det bättre än jag själv.
Verkar som det är dags att vi Bukisar gör en Tiggarmanual
1. Undvik visa mobiltelefon
2. Undvik röka offentligt
3.
(Har inte läst hela tråden så vet inte om nån postat denna artikel).Fattiga arbetslösa svenskar har inte råd att ta sig till Rumänien , Bulgarien eller någon annanstans utan för Sverige.
Det här låter hårt men de är fortfarande fattiga så metoden är inte jättebra. Eller också kanske de bara ser fattiga ut och då är metoden bra.
Tiggare tror jag måste se fattiga och eländiga. Det låter cyniskt men jag tror det är viktigt.
Prova gärna att vara romsk tiggare ett år och hitta maximal vinst på rosförsäljning. Ett experiment.
Stalltips, bästa metoden är nog den nämnda och surprise! det bästa sättet ger inte heller några rikedomar.