Det här med tiggare

Är det bättre för tiggarna om de fular sig? ryktet blir inte bättre av det...tror inte det hjälper snarare stjälper, tyvärr!

Är det bättre för tiggarna om de fular sig? ryktet blir inte bättre av det...tror inte det hjälper snarare stjälper, tyvärr!

Fular sig? Säljer rosor på det mest effektiva sättet? Jag tycker att det är en ganska "snäll" och öppen försäljningsteknik jfrt med de som ringer gamlingar, säljer teleabonnemang eller lurar på folk att de ska sköta deras PPM-pengar.

Är det ens tiggeri om man säljer rosor?

Först och främst har jag inte talat om marketing-strategier utan medmänsklighet. För det andra så tror jag att man inte riktigt sätter sig ner och lägger upp en strategi för att tiggare ska vara populärast på klotet 2020. De vill överleva helt enkelt.

Att oroa sig för ens rykte är nog något man kan kosta på sig när man har mat och husrum och vet att ens ungar inte svälter ihjäl i ett jävla skjul i Rumänien.

Ja här står det ofta äldre hemlösa (eller som bor på speciella hem) alkoholister och tigger. Försökte ge en sådan en brödlimpa när han stod och tiggde utanför Coop men den ville han inte ha för han fick mat på härbärget/hemmet han bodde på. Han ville ha pengar till sprit eller cigaretter antar jag. Efter det erbjuder jag ingen någonting.

Och jag känner en gubbe som heter Anders. Om jag ser honom utanför matbutiken brukar han följa med mig in och så handlar han en limpa, fiskbullar och lite godis som han lägger på bandet samtidigt som mina varor. Han är alltid jättetacksam över det.

@linoda

Förutom situationen för deras barn i hemlandet och deras egen levnadssituation så kommer nog saker som dessa högt upp på listan över vad man oroar sig över som romsk tiggare.

@linoda

Förutom situationen för deras barn i hemlandet och deras egen levnadssituation så kommer nog saker som dessa högt upp på listan över vad man oroar sig över som romsk tiggare.

Fast nu måste du läsa "sanningen" på Avpixlat, @niphredil . Antingen var det svenskar som rensade upp i tiggarskiten och gör det som samhället inte gör, dvs ser till att folk inte tigger på de svenska gatorna. Eller så var det nog interna stridigheter mellan blattegäng som eskalerar i mångkulturens Sverige. Eller så är det tiggarna som helt själva fingerat en attack för att citat "få köpa större tält och bättre mat, hjälpta av de jävla tiggarkramarna som förråder oss svenskar.". Vilket av det, spelar ingen roll. Alla tre är ivrigt påhejade, men teori 2 är mest gångbar när man hävdar att man visst tycker att alla människor är lika mycket värde och allt är invandrarnas fel.

@tornblomma
Sånt är bättre tycker jag. Jag skulle definitivt kunna skjuta till om det saknas pengar för någon i kassan eller om nån står och verkligen räknar på vad de har råd att köpa (förutsatt att jag själv inte har slut på pengar, det händer faktiskt..)
Men jag har inte lust att ge pengar till tiggare i allmänhet.

Va! Och ens vågar diskutera politik och samhällsfrågor på ett öppet forum? Tillbaka till spisen och stek pannkakor! Sådana här fasoner vill vi minsann inte veta av i vårt framtida, nationalistiskt renare, och mer inavlade Sverige.
Oj, är du en sån där MAN? Ja men då förstår jag och lyssnar på en gång :love: Ska återvända till spisen och börja föda lite barn :up:

Ps. Endast helsvenska, bra barn såklart.

Va! Och ens vågar diskutera politik och samhällsfrågor på ett öppet forum? Tillbaka till spisen och stek pannkakor! Sådana här fasoner vill vi minsann inte veta av i vårt framtida, nationalistiskt renare, och mer inavlade Sverige.

Pannkakor? VET du vad kolhydrater kan ställa till med? HerreGUD! :rage:

Apropå rasism och galenskap så läste jag en tråd på Flashback om invandring eller nåt och där var många eniga om att allt norr om Alperna är okej, allt nedanför inte. Fan alltså att jag varit så dum och valt en partner som inte är Flashback-godkänd :(

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 211
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama