Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, okej! Spännande. Jag vart så förvånad när namnen på Tabbe å Ebon kom upp, hon som jag tog över Isa ifrån sa ngt om att hon hade en bra stamtavla.
Här håller jag absolut med, det är samma inom retrieveraveln. Visst finns det en och annan duktig hund från utställninglinjer, inte tu tal om det. Det är bara att gratulera ägaren till den hunden! Men det betyder inte alltid att den har bra linjer, dvs blodslinjer som övervägande visar på en arbetsförmåga långt utöver genomsnittet. Visst är det stor skillnad på linjer, det kan väl ingen som är någorlunda insatt ifrågasätta?men frågan är vad hunden får för avelsvärde! en SBCH och SUCH schäfer borde få ett utomordentligt högt avelsvärde inom ustställningsvärlden, medan den borde användas med viss försiktighet inom bruksvärlden.
Klockrent gnist!
Du tog orden ut munnen på oss här hemma!
Den hunden det har disskuterats om (Gucci) hade har en förare som är domare dömer ofta. Han har all hjälp han kan få med dom bästa figuranterna o.s.v.
inte så svårt då o bli dömd på ett positivt sätt då han säkert dömer de andras hundar som han har i kring sig både andra domare och träningskamrater, så illa är hundvärlden.
skriver du till mig nu?
Där är vi överens!