Sv: Det här med fång..
Enligt brittisk forskning är våra moderna täcken en stor bov.
hästarna behöver inte ödsla energi på att hålla värmen o har alltför gott hull när det är dags för bete.
I S. har vi som många har skrivit släppt hästarna på sämre beten eller efter att höt är slaget. Man släppte först efter att att gräset hade tagit sig väl så att de klarade att gå där en längre tid.
Visst betade man in dem förr, men det var inte för Majbete.
Tror oxå att hästarna brukades mer förr.
Hade man häst- ja då använde man den.
På Strömsholm får man inte inte in så många tävlingshästar o av dem inga hopphästar.
Mina hästar har aldrig ätit frostat gräs- vad beror det på
Jag kan tänka mig att det mest är för de som känner sockerbegäret o som aldrig får sin "hunger" stillad. IR-hästar.
så länge de rids ordentligt klarar de sig, men om inte....
Vad jag känner till så ger proffsen sina hö o de går heller inte på bete- har ständig koll på vad de ger sina.
Det gäller nog mest att numera ha koll på övervikt än undervikt
men tyvärr är det status att ha en rund o go häst.
Enligt brittisk forskning är våra moderna täcken en stor bov.
hästarna behöver inte ödsla energi på att hålla värmen o har alltför gott hull när det är dags för bete.
I S. har vi som många har skrivit släppt hästarna på sämre beten eller efter att höt är slaget. Man släppte först efter att att gräset hade tagit sig väl så att de klarade att gå där en längre tid.
Visst betade man in dem förr, men det var inte för Majbete.
Tror oxå att hästarna brukades mer förr.
Hade man häst- ja då använde man den.
På Strömsholm får man inte inte in så många tävlingshästar o av dem inga hopphästar.
Mina hästar har aldrig ätit frostat gräs- vad beror det på
Jag kan tänka mig att det mest är för de som känner sockerbegäret o som aldrig får sin "hunger" stillad. IR-hästar.
så länge de rids ordentligt klarar de sig, men om inte....
Vad jag känner till så ger proffsen sina hö o de går heller inte på bete- har ständig koll på vad de ger sina.
Det gäller nog mest att numera ha koll på övervikt än undervikt