Lyraolissy
Trådstartare
Jag har så otroligt svårt att ge negativa besked, och göra människor besvikna.
Hur gör man egentligen på ett smidigt sätt?
Hur lätt/svårt har ni att ge människor i er omgivning tråkiga besked ?
Är ni annorlunda mot människor ni känner väl och okända?
Jag ska tacka nej till en semester jag planerat i sommar ihop med en bekant.
Vi har planerat detta i en månad , men inte bokat något.
Jag ska köpa häst och kommer inte ha råd med en semester också, och hästen betyder mera för mig och jag vill hellre ha hästen än semestern, hur lägger man fram det?
Jag har även varit tillsammans med mina ex i månader efter jag tappat känslorna för dem bara för jag inte klarar av "göra slut samtalet " , avskyr att göra människor ledsna.
Som ett tredje exempel - jag letar häst och har till och med svårt att säga nej till de jag inte var intresserad av, speciellt om jag varit ute flera gånger så får jag så dåligt samvete...
Hur gör man egentligen på ett smidigt sätt?
Hur lätt/svårt har ni att ge människor i er omgivning tråkiga besked ?
Är ni annorlunda mot människor ni känner väl och okända?
Jag ska tacka nej till en semester jag planerat i sommar ihop med en bekant.
Vi har planerat detta i en månad , men inte bokat något.
Jag ska köpa häst och kommer inte ha råd med en semester också, och hästen betyder mera för mig och jag vill hellre ha hästen än semestern, hur lägger man fram det?
Jag har även varit tillsammans med mina ex i månader efter jag tappat känslorna för dem bara för jag inte klarar av "göra slut samtalet " , avskyr att göra människor ledsna.
Som ett tredje exempel - jag letar häst och har till och med svårt att säga nej till de jag inte var intresserad av, speciellt om jag varit ute flera gånger så får jag så dåligt samvete...