Det här med Alla hjärtans dag...

stjarnhimmel

Trådstartare
Ja... är det något som ni firar?
Jag har aldrig brytt mig om dagen och märker av den mest pga gelehjärtan som ställs fram vid kassorna på ica.
Men har i veckan träffat på flera som firar med stora presenter, hotellövernattningar etc.
Hur gör Buke? :)

Jag har aldrig brytt mig om dagen och märker av den mest pga gelehjärtan som ställs fram vid kassorna på ica.
Men har i veckan träffat på flera som firar med stora presenter, hotellövernattningar etc.

Inte alls och har aldrig gjort.
BARNET ritar teckningar på förskola/skola dock med hjärtan på, det är gulligt och lagom.

Vi brukar fira lite lagom med ett glas vin och lite festligare mat (tänk fredagsmaten istf tisdagsmat).

Ibland gör mannen en god kladdkaka eller ngt till :d

Jag tycker alla hjärtans dag är bra för att vi blir påminda om att ta hand om varandra lite extra, ngt som lätt glöms bort annars

Vi firar inte det. Fast mamma brukar köpa nåt litet till mig och syrran:heart Men jag och sambon bryr oss inte.

Jag minns högstadie och gymnasiet, där man kunde köpa rosor och skicka runt på skolan... suck, lika nervöst varje år, vem skulle få rosor, vem blev utan, vem fick från "hemlig beundrare":nailbiting: Nu jobbar jag på gymnasieskola och vi förbjuder rosutdelning och bjuder alla på vaniljhjärtan i stället.

Jag firar inte alls och egentligen aldrig gjort. Kan få något godishjärta av päronen och min ex-sambo gav mig någon blomma ibland. Jag gör och ger hellre något någon annan dag och är i alla fall om jag är i en relation bra på att ge spontanpresenter, uppskattning och att hitta på saker, så jag behöver ingen dag för det. Men för de som känner att de är dåliga på det annars kan det vara bra med en liten påminnelse (även om dagen är väldigt kommersiell)

Åker till Harrys, dricker öl och kollar hockeymatchen.

Sist jag firade det var 2006, då jag dejtade en kille den perioden. :p Då gick vi ut och åt gott.

Ibland kostar jag på mig lite lyxigare mat den dagen, men inte mer än så. Undviker restauranger den 14:e, brukar vara fullt med par som försöker få en perfekt kväll. :angel:

I år är jag i storstad under dagen, så jag tänker shoppa på hööks till mina :heart-hästar. :laugh:

Aldrig firat.
Min födelsedag är 2 dagar innan, så jag har liksom just blivit firad o fått äta gott osv.

Dessutom så tycker jag inte om att det är så kommersiellt och att man "ska" fira annars är man inte tillräckligt kär o lycklig, typ.

Jag kom på att jag faktiskt har gjort kort till en dåvarande pojkvän, framsida var rosa och gullig med en hund på. Men när man öppnade kortet så stod det "Be mein" och var en bild på Hitler (inspirerad av flera andra kort som florerar på nätet). Exet använde kortet som bokmärke i kurslitteratur som han sedan sålde till en kompis, som passande nog var sambo en gammal flamma till honom. Han glömde såklart kortet i boken och fick något meddelande på FB som undrade om han kanske glömt något i boken. Jag tror inte att de hörts alls sedan dess :o:D

I år ska jag och pojkvännen fira med att tvätta. Romantiken är på topp :D
Men nej, brukar inte fira alla hjärtans dag, visar hellre min uppskattning i vardagen och när pojkvännen minst anar eller behöver det som mest.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 263
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 502
Senast: Acto
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar