Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Sv: Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Min mamma är pälsdjursallergisk och tar en tablett om dagen för att inte känna av våra djur.
 
Sv: Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Pulmicort har jag redan, men har även kortisonsprutor ifall det krisar... Hysteriskt känslig mot råa tomater och stenfrukter.
Lustigt är att te x jordnötter går jättebra, men valnötter
kan jag bara glömma.

tack för tipset om annat än bricanyl, inte kul när det känns som om hjärtat ska hoppa ut ur kroppen!:D
 
Sv: Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Aha!:)

Men varför är då så många hysterisk allergiska mot just jordnötter?
Vad innehåller de små rackarna?

*är ett nöt*
 
Sv: Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Jag har testat sprutor,vilket inte alls funkade,och ett himla bök tyckte jag. Måste väl erkänna att sprutor inte var min grej kanske.:crazy:
Plåster har jag också haft,fast inte mot just djurallegin,utan det var mer mot gräs,hö,damm,pollen osv. Passade inte mig heller. Vätskan har jag inte testat ännu,min läkare förklarade hur den funkade,det var något med att den byggde upp ett bättre immunförsvar och påverkade allergiska reaktioner eller något sådant.
Men jag valde tabletter,1st för att jag ska tåla naturen,1st för katterna,1st vid behov för hundarna.
Tur är väl att dom går att kombinera eftersom jag tar tabletter för höft/rygg sen olyckan och käkar medicin mot min reumatism. Pilleroman!:o Men ack så bra jag mår!:D
 
Sv: Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Tack för informationen!:)

Har du receptfria allergitabletter? Om så är fallet vilka tycker du fungerar bäst?
 
Sv: Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Nope,inget receptfritt. Bara när pollenperioden sätter i gång så kör jag en mjukstart med Clarityn innan jag svichar över till det starkare.;)
Jobbigt att vara så beroende av tabletter för att kroppen ska fungera och må bra men man ska väl vara glad att man inte lider av något som inte går att behandla!:)
 
Sv: Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Jag är allergisk mot katt, häst, marsvin, kanin osv. Men inte speciellt mycket mot hund. Ibland kan jag känna av det och är jag belastad av förkylning så kanske jag får lite astma av hundar. Men det är bara att städa bättre! Jag tycker att huvudsaker är att man kan behålla vovvarna :) Bättre att undvika häst m.m. och iaf kunna ha hund! Men det är bara du som känner hur allergisk du är. Inget pricktest...
 
Sv: Det finns en viss risk att jag har utvecklat pälsdjursallergi

Jag är allergiker och astmatiker. Jag har tre katter, en hund, haft höns och hästar. Fick astma som fyraåring. Har haft hästar i tjugo år och hund jämt.

För mig beror det lite på ras ifall jag blir dålig eller inte. Golden har jag fått akut astma av flera gånger, men då har jag även varit förkyld. Upplever också att jag blivit mer känslig sedan jag fick barn.

Jag inhalerar pulmicort och ventoline. Har fått oxis också, men nu när jag ammar ska jag ta ventoline.

Har även allergitabletter.

Hoppas verkligen att du inte är allergisk och att du kan behålla alla dina djur.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 427
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 287
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 480
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp