Håller i princip med om vad som sagts att dels är häcklandet det stora problemet och dels är cykling ingen livsnödvändig färdighet. Dock beror det ju även lite på familj och omgivning om det är nödvändigt att lära sig att cykla. Min unge kommer att behöva lära sig cykla, alternativt bli en mycket snabb, uthållig löpare. Jag cyklar eller går 90% av tiden och tids nog är hon ju för stor att ha i cykelstolen. Dessutom kommer vi flytta ut på landet så småningom och då lär hon få cykla en del för att ta sig runt och "alla" andra ungar lär också cykla så det känns vettigt att se till att hon också kan det.
Jag lärde mig cykla sent och har aldrig lärt mig åka skridskor och vissa andra liknande färdigheter, och så här i efterhand önskar jag att mina föräldrar varit envisare än jag och faktiskt inte låtit mig slippa.
Jag lärde mig cykla sent och har aldrig lärt mig åka skridskor och vissa andra liknande färdigheter, och så här i efterhand önskar jag att mina föräldrar varit envisare än jag och faktiskt inte låtit mig slippa.