Det blir kejsarsnitt

Sv: Det blir kejsarsnitt

Vilken fin knubbis!!! Jättegoa kinder, man blir så avis. :laugh:

Grattis, grattis, grattis!

Jag har inte följt dig, så jag vet ju inte bakgrunden, men varför väljer du snitt om du vill föda naturligt? Först trodde jag att du inte hade något val, har jag missuppfattat?

Grattis till Ts f ö :love:

Senast ändrad:

Har följt din tråd och undrat hur det gått. Ser att du fick en underbar baby.:love:

Stor Grattis!!

Jag har inte följt dig, så jag vet ju inte bakgrunden, men varför väljer du snitt om du vill föda naturligt? Först trodde jag att du inte hade något val, har jag missuppfattat?

Grattis till Ts f ö :love:
OM du läser FÖRSTA inlägget i tråden så ser du varför det blev ett kejsarsnitt! :idea:
Det fanns inget val, om du läser vidare i tråden!

Sen - kejsarsnitt är inget man väljer, det är något som läkare beslutar om när det finns anledning till det.

Tora!
Grattis till pojken!

Gud vilken gobit :love: GRATTIS

Och din berättelse tog upp precis allting jag är rädd för när det gäller kejsarsnitt. Jag fick en klump i magen och började gråta när jag läste när din bedövning börja verka!

Tack allihop!!!!!!

Det känns skönt att vara hemma. De var helt underbara på sjukhuset men det heter ju borta bra men hemma bäst. Jag rekommenderar Varberg starkt. Ingen press att åka hem eller något sådant. De frågade inte ens när man planerat att åka hem dock ville de gärna veta dagen innan så att de kunde planera lite.

De har också en suverän ammningstelefon dit man kan ringa om man har frågor angående ammningen efter att man har lämnat sjukhuset.

Ameo har helt rätt. Det var inte jag som valde kejsarsnitt. Det blev så pga att lillen låg i sätesläge dvs med huvudet upp och rumpan ner. Vändnings´försök gjordes utan att lyckas.

Mvh

Tora

GRATTIS!!
Vilken söt kille!!
Visst var det en konstig känsla när bedövningen började ta (men jag var ju mer fascinerad än rädd). Och visst var det UNDERBART att höra det där första skriket!!!

Det blev så pga att lillen låg i sätesläge dvs med huvudet upp och rumpan ner. Vändnings´försök gjordes utan att lyckas.

På bilden ser huvudet ändå rätt "normalt" ut. ;) Vår kille såg ut som om Boris Karloff i skallen! :p Brorsan konstaterade att det skulle bli ett bra ställe att placera ölglaset, så plattskallad var han! :rofl:
Vilket tydligen är rätt vanligt just när det suttit i säte.

Gud vilken gobit :love: GRATTIS

Och din berättelse tog upp precis allting jag är rädd för när det gäller kejsarsnitt. Jag fick en klump i magen och började gråta när jag läste när din bedövning börja verka!

Igentligen var det inte så farligt. Det är bara det att jag är så hysterisk rädd för sprutor, operationer och liknade.

Men vad gör man inte för sina barn. Just nu skulle jag inte vilja göra om det men jag tror att det inte är helt omöjligt att det blir en nr två i framtiden.

Mvh

Tora

Jag orkar inte dra hela historien nu i denna tråd ( som inte är min )

Kort och smått, var med i en olycka för 3 år sedan där jag bl a bröt ryggen m.f skador och därav väljer jag på inrådan av ryggläkare på Sahlgrenska att snittas.

Risken att skadas vid snitt är mindre än om jag väljer en vaginalförlossning, vilket för mig blir ganska självklart att välja snitt :)

Beroende på hur man ser det så har jag ju givetvis ett val, men riskerna som medföljer om jag ska föda vaginalt är inget jag tänker ta i dagsläget.

Nej man kan inte välja snitt hur som helst, däremot är det lättare i viss del av landet att få det beviljat :)

Tora:

Stor grattis till sonen, så underbart söt :)

Senast ändrad:

Viktigast är ju alltid att det går bra och att alla mår bra efteråt.

Grattis, visst är bebisar mysiga?

Du skall bara vara rädd om dig.
Det är allt som gäller.

Dina skador kan nog också försvåra en vaginal förlossning så att riskerna för barnet ökar.
Så nej - jag tycker inte att du har något val.

Och då så är jag ändå en förespråkare för vaginal förlossning - men bara i de fall när allt pekar på att det är det bästa och säkraste för barnet och mamman.
Aldrig som princip.

:)

Tack, ja i situationen jag befinner mig i så måste jag helt enkelt välja bort en vaginal förlossning för min hälsas skull..

Hade olyckan aldrig hänt ( om jag var fullt frisk ) så hade jag aldrig övervägt snitt, men nu är det som det är ..

Gotlandsrusset:

Hoppas du fick svar på det du ville ha svar på iaf :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 434
Senast: Raderad medlem 142658
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 929
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2