Det bästa ur OS-ritterna hittills

jacko

Trådstartare
Det är så lätt att "man" hakar upp sig på saker som är dåliga i elitryttarnas ritter - men kan vi inte ha en tråd där vi tar upp saker från OS-ritterna som vi tycker varit riktigt positiva?

Ett helt perfekt program existerar ju ändå inte, så vi kan väl glädjas åt de saker vi ser som är riktigt bra? Det kan vara en fint arbetande (/höjd) länd, en positiv ryttare, en klapp på halsen, en ung ryttare som pallar trycket, en stilla mun (på hästen) eller ett missförstånd som reds ut på ett fint sätt.

Vad vill DU hajpa, hissa eller hylla?

Sv: Det bästa ur OS-ritterna hittills

Ja jag vill hylla den unga 16 åriga tjejen som red på den vita 9 åriga hästen i går, Tyckte det var helt coolt att gå in och rida så iskallt som hon ändå gjorde på en så stor arena med så mkt folk och på ett OS även om det inte gick jättebra!
:bow:

Isabells första travsluta gav mig rysningar! :love: :bow: Och hon fick också en 10:a utav den amerikanska domaren på den.

Tyckte även att hon red så fantastiskt fräscht framåt i bytesserierna. :bow:

hon var väl 17? men håller med, båda hon och hästen var jätteduktiga!! :bow:

Jan sa 17, men han kanske hade fel.

Jag vill hylla japanens häst, Whisper. Superspänd tyvärr, men då och då glimtade den till med fantastisk lätthet o takt. Fin typ, jag är helt kär:love:.

då var det säkert jag som hörde fel.

whisper tyckte jag också jättemkt om.

Den ryska skimmeln var betydligt bättre än vad jag trodde först när jag såg honom :p Urmysig häst, verkligen.

Isabells travsluta som sagt, tom pappa fick rysningar (ogillar allmänt vart halvblodsaveln tagit vägen sedan 70talet :p). Idag var hon en klass för sig kändes det som.

Tyckte också det var bra när de filmade lite från framridningen.

Ankys klapp på halsen efter byterna är minnesvärd :love:
Absolut!!

Jag gillade Japanen, och hans häst framför allt. Vilken OTROLIGT fin piaff, synd bara att den var så spänd, men han verkade bibehålla lugnet. Synd att det inte var ngr kommentarer på webbsändningen, det hade varit kul att höra kommentatorerna

Jag vill också säga att Ankys piruett (en av dem iaf) var jättefin! Piaffen likaså

Sen att Anky sitter på en häst som har en sådan utstrålning gör saken inte sämre. Isabelles ritt var verkligen bra och slutorna var verkligen kanon, men det är ingen häst tycker jag som slår Salinero på fingrarna - bara han kommer in i bild så stjäl han hela showen :love:

Spanjorens KWPN häst!! Bara hans uppenbarelse var positivt i tävlingen *dräggel*

Jag vill hissa att man såg mindre korta halsar nu och ofta mycket fin form på hästarna:D

Sen hypar jag som vanligt Isabell, jag vet att många tycker om Anky men jag hävdar bestämt att Isabell är bättre.
Sitsen, känslan och perfektheten:love:

Och jag har inte fått sett något
pleure-mouchoir-977.gif
eftersom jag jobbar...

Jag vill hissa att man såg mindre korta halsar nu och ofta mycket fin form på hästarna:D

Sen hypar jag som vanligt Isabell, jag vet att många tycker om Anky men jag hävdar bestämt att Isabell är bättre.
Sitsen, känslan och perfektheten:love:

Då är vi två! :love:

Och jag gillade Ravel, avspänd och underbara slutor .

Den gillade jag allra mest

Jag vill också hylla den unga brasilianskan på sin unga häst. (Har bara sett dag 1, dag 2 väntar inspelat på mig). Vilken cool tjej, och dessutom tyckte jag hon red jättebra!

Jag tyckte att Floresco såg mjuk och harmonisk ut. Tyckte han var fint uppe med länden - ingen hängmatta där inte. (Men sen är hästar olika skapta också, förstås)

Sen tyckte jag att några piaffer som Heike Kemmer gjorde var jättefina.

Och så är det SÅ roligt att få se olika hästtyper i OS, inte bara stora holländare eller tyskar!

(Men mest av allt hyllar jag förstås min hästs pappa, Lancet, bara för att han är så snygg. Och Emma Hindle som inte haft honom så länge!)

Liknande trådar

Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 811
Senast: FridaW
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka