Det bästa ur OS-ritterna hittills

Sv: Det bästa ur OS-ritterna hittills

Jag gillade den gamla japanens ridning allra mest, som han lotsade sin häst var värt ett bragdguld.

Sedan tyckte jag att alla ryttare hade en highlight, kan inte nämna alla. Brentina är en av mina superfavoriter och jag tycker Debbie rider så fint.

Isabelles ritt var super, normalt gillar jag Anky och 'Salinero, men tyckte inte att de inte var så topp som de brukar, Salinero var ovanligt spänd.

Vad spännande det ska bli att se - många av er nämner just honom! Nu har jag något att se fram emot!

Ryskans häst :love: Egentligen tycker ajg att den var skitful rent ut sagt :o Men vilka underbara rörelser :love:

...och jag gillade att hon travade av hästen själv och inte bara hoppade av och lämnade iväg hästen till en skötare.

(Men mest av allt hyllar jag förstås min hästs pappa, Lancet, bara för att han är så snygg. Och Emma Hindle som inte haft honom så länge!)

Håller med ! Såg det ekipaget och gillade dem verkligen!! Lancet var jättesnygg tycker jag!!!:bow:

Oh! Det var många trevliga ritter, ryttare, hästar och ögonblick.

Den ritt som jag gillade mest av alla var den som amerikanskan King gjorde! :love: Hon red så otroligt mjukt med stundtals osynliga hjälper!! :bow: :love: Och det såg så lätt och elegant ut.

Sen gillade jag japanens ridsätt, även han red mjukt och trevligt. Och hästen var riktigt fin den med! :love: Vilken piaff och passage!! :love: :bow: Bakbenen var med riktigt bra.

Sen tyckte jag om Lancet med och jag tyckte bättre om Satchmo än den andra hästen Isabell brukar rida. Den andra hästen (kommer inte ihåg vad den heter) brukar gå i en sån avknäppt form, den här hästen hade en trevligare form och arbetade mer genom hela kroppen.

Favorit ekipagen var som sagt amerikanskan King och japanen på hästen Whisper!! :bow: :love: (smileymissbrukning på hög nivå )

Jag blev helt kär i Brinkens galoppombyte idag efter ökade galoppen på diagonalen innan samlade galoppen på kortsidan:love:

hihi,rörigt, hoppas ni fattar!

Gillade japanen i slutet med det nerviga stoet, lite tittigt ju, men vilken härlig nätt häst :love: Den satte sig så fint i piafferna.

Jag gillade oxå japanen o hans märr.

tycker att vi ska skicka mail för att visa att vi uppskattar deras prestation- för en sån var det.
vet ngn hur gammal märren var?
Den verkar inte så van vid stora evenemang.

Isabell var outstanding:bow: Är Satchmo säkrare än hennes store?

Ja, japanen var verkligen skicklig. Sedan att han red OS för 44 år sedan i hoppning är lite cool. Stoet vet jag inte om, det borde man lätt kunna ta reda på.

Satchmo är väl mera meriterad och stabil, men jag undrar om jag inte minns att jag läst att hon kvalade till OS med båda.

Jag tror hon vann i Aachen, genrepet, med Satchmo, där var för övrigt även den ryska hästen, Balagur med. Fick bra poäng samt lovordades för sin passage och framförallt piaff. Jag gillade den ryska hästen, han har tydligen gått som polishäst.

Annars var japanens häst fantastisk, den håller jag som etta.Ett underbart sto och som det verkar en väldigt sympatisk ryttare.:)

Jag tyckte som många andra om att se Anky klappa på Salinero efter bytena.

Sen var Briars travslutor och övergångar väldigt, väldigt fina tycker jag.

Även jag gillade japanen och hans sto :love:

balagur? ja honom gillade jag verkligen, sån utstrålning och så annorlunda. visste du att han är orlovtravare?? och har varit cirkushäst och polishäst? dessutom vanvårdad i cirkusen. och nu tävlar han os! :bow:

har för mig att det var amerikanen, steffen peters? den var iaf himla fin.

har för mig att det var amerikanen, steffen peters? den var iaf himla fin.

Japp, hoppas verkligen den kommer med till kuren, eller det skulle till ett jordskred om den inte gjorde det.
Han har enligt mig om han har en BRA kur stor chans till en bronsmedalj.

Jaha- den!
Satt o höll tummen för misstag:angel:

Red inte Jan ovanligt mkt med händerna i första delen?

Japp, hoppas verkligen den kommer med till kuren, eller det skulle till ett jordskred om den inte gjorde det.
Han har enligt mig om han har en BRA kur stor chans till en bronsmedalj.

Ja det är den hästen jag gillade allra bäst. Den hade allt tycker jag och det var en av de finaste ritterna och det var konstigt att han inte fick mer poäng

Senast ändrad:

Liknande trådar

Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 811
Senast: FridaW
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka