Det är slut :(

vetinte

Trådstartare
Igår kom det, det som inte var jätte oväntat men ack så jobbigt. Det är slut mellan sambon och mig:(

Jag har åkt bort ett par dagar och sysselsätter mig hela tiden men samtidigt finns han i mina tankar hela tiden.
Hur fixar man första tiden? Hur vet man om det är rätt beslut?
När ska man ge det en chans till och när ska man gå vidare?

/ Känner sig lite vilsen men är fast besluten att uppträda moget, sansat och förnuftigt.

Sv: Det är slut :(

Beklagar och skickar massa tröstkramar!

Tips är att ta bort all kontakt med honom; facebook, telefonnr, osv. Sysselsätt dig hela tiden. Ut på krogen med vännerna, ragga på nya killar och få lite bekräftelse, ät massa choklad o gråt ut!

Träna, lyssna på hög musik, köra bil är några saker som funkar på mig!

Peppkramar! :)

Jag gjorde som du, åkte iväg ett tag. Jag klarade inte av att lyssna på musik, så det blev mycket tv och film. Mest kollade jag på saker så som Filip och Fredrik och Stjärnorna på slottet, youtubeklipp, allt som kändes lite lätt att kolla på. Jag tvingade mig själv att gå och träna, att handla och umgås med familj/vänner, som förstod varför jag brast ut i gråt då och då. Jag grät länge, i 3 månader faktiskt. Det tog sin tid, jag trodde jag aldrig skulle må bra, bli kär igen eller ens kunna tänka mig vara med någon annan än just honom och mådde verkligen vidrigt. Ältade om det var rätt och längtade efter honom.

Det är nästan precis 10 månader sedan idag som jag blev singel, och nu så här långt efter var det precis rätt val, det kunde jag inte se då alls och allt jag tänkte jag aldrig skulle kunna känna eller kunna göra igen utan honom går ju faktiskt.

stor kram!

Beklagar och skickar massa tröstkramar!

Tips är att ta bort all kontakt med honom; facebook, telefonnr, osv. Sysselsätt dig hela tiden. Ut på krogen med vännerna, ragga på nya killar och få lite bekräftelse, ät massa choklad o gråt ut!

Träna, lyssna på hög musik, köra bil är några saker som funkar på mig!

Peppkramar! :)

Tack:)
Tyvärr kan jag inte göra det än eftersom vi bor tillsammans. Hade vi inte gjort det hade jag nog tagit bort honom från facebook direkt bara för att slippa se vad han gör. Bara fokusera på mig. Nu tvingas jag vara i samma lägenhet som honom ett tag till..

Jag gjorde som du, åkte iväg ett tag. Jag klarade inte av att lyssna på musik, så det blev mycket tv och film. Mest kollade jag på saker så som Filip och Fredrik och Stjärnorna på slottet, youtubeklipp, allt som kändes lite lätt att kolla på. Jag tvingade mig själv att gå och träna, att handla och umgås med familj/vänner, som förstod varför jag brast ut i gråt då och då. Jag grät länge, i 3 månader faktiskt. Det tog sin tid, jag trodde jag aldrig skulle må bra, bli kär igen eller ens kunna tänka mig vara med någon annan än just honom och mådde verkligen vidrigt. Ältade om det var rätt och längtade efter honom.

Det är nästan precis 10 månader sedan idag som jag blev singel, och nu så här långt efter var det precis rätt val, det kunde jag inte se då alls och allt jag tänkte jag aldrig skulle kunna känna eller kunna göra igen utan honom går ju faktiskt.

stor kram!

Känns skönt att höra, tack:) Det blir ju bättre även om det känns jobbigt just nu.
Vill bara få ordning på allt så jag kan starta mitt eget liv, utan honom, utan känslan av att behöva tippa fram på tårna men framförallt slippa känslan av att känna sig så dumpad och bortvald.

har inga direkta tips till dig, men ville bara skriva att jag har precis gått igenom samma sak, jag flyttade för 1,5 vecka sen och allt känns mycket mycket bättre nu.
jag har försökt att koncentrera mig på annat, jobb hästar vänner mamma & pappa hunden osv osv.
det är jättejobbigt den första tiden, speciellt när man bor ihop (vid bodde ihop i 1,5 månad innan jag flyttade från det att det tog slut).
Så försök bara att stå ut och hitta på roliga saker med dina vänner, så kommer du nog igenom allt :)
kram kram

Vad tråkigt :(

Jag tipsade min kompis när hon blev dumpad om att skriva en lista på saker som var dåliga i förhållandet som hon kunde läsa varje gång hon undrar varför det tog slut och för att hjälpa henne att komma vidare. Annars är det okej att gråta och må dåligt. Jag hoppas du hittar annat boende snart!

Kom ihåg att äta bra och sova. Gör roliga saker, be vänner att hjälpa dig att komma ut eller bara dricka en kopp te ihop och tänk att det går över när det känns som värst.

Till alla: Tack för era fina ord! Det värmer.

Vaknade i morse och kände mig jätte ledsen. Speciellt efter igår då han gjorde en liten barnslig och onödig sak, men jag tänker inte låta det tynga mig utan försöka fokusera på mig själv.

Var ute och sprang i morse och det var underbart! Tog en lång dusch, sminkade mig och klädde mig i sånt som jag känner mig fin i. Har mest gått runt osminkad och i mjukisar sen jag kom hit :p.
Åkte till en kompis nu eftermiddagen och det var sååå skönt att få prata av sig. När jag åkte därifrån kände jag mig lättare, gladare och övertygad om att det här ÄR det rätta beslutet.

Nu måste jag bara förbereda mig för att åka tillbaka. Fasar lite för det..

Uhhhh vad jobbigt det här är. Vill bara hitta ett nytt ställe och bryta kontakten med honom så fort som möjligt.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Görel
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 039
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 385
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka