Destruktivt förhållande - utpressning

Många gånger har man startat en tankegång, visat att det finns andra alternativ, en väg därifrån.

Men det fungerar förstås inte på alla. Det finns de som inte klarar av att ta till sig vad man egentligen lever i. Många gånger handlar det om normaliseringsprocessen och man är så manipulerad att man inte kan se sin situation klart.
Personen ser det klart ibland, har varit nära att komma ut, men sugs sedan in i djävulsdansen igen. De har bara senaste två åren pratat om skilsmässa flera gånger, men så har det alltid varit.
 
CEA4D969-BF46-4E5F-A5A6-D25654685CE6.jpeg

Jag har skickat hen denna, där alla tårtbitar idag är representerade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 184
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 915
Senast: nullo-modo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 975
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 395
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp