N
Next
Sv: dessa underbara inspektörer
Jag tycker aldrig det är ok när en enskild drabbas på det viset.
När det gäller det du skrivit ovan. Absolut det är publika jobb och då får man tåla lite att folk blir arga sura osv. även om man inte har gjort något fel själv. Jag tyckte bara att du gjorde skillnad på inspektörer och journalister i det avseendet. Det var därför jag reagerade. No hard feelings...
De flesta har väl ändå skällt ut en viss yrkesgrupp på grund av att några gjort fel/varit långsamma/kört för fort mm mm. Jag tycker nog inte att vi ändå med mening dömer ut en hel yrkesgrupp för det. Både inspektörer och journalister är utsatta offentliga yrkesgrupper som får ta en hel del skit. Samma som för läkare, poliser, politiker, mfl. Jag som inspektör måste ju få en möjlighet att försvara min yrkeskår lika mycket som någon inom journalistiken måste få försvara sin. Jag tycker inte att jag dragit alla journalister över en kam, men om det uppfattats så så får jag be om ursäkt, för det var inte min mening. Jag tycker inte heller att journalisterna på vår egen lokaltidning så ofta skriver tokigt, men när det händer drabbar det den enskilde så hårt och det är inte okej tycker jag.
Jag tycker aldrig det är ok när en enskild drabbas på det viset.
När det gäller det du skrivit ovan. Absolut det är publika jobb och då får man tåla lite att folk blir arga sura osv. även om man inte har gjort något fel själv. Jag tyckte bara att du gjorde skillnad på inspektörer och journalister i det avseendet. Det var därför jag reagerade. No hard feelings...