Sv: dessa underbara inspektörer
Hade besök av inspektör som var och kollade om jag gjort förändringarna i stallet som dom kräver.
Mitt stora frågetecken är: ingången till stallet är ca 2 meter hög och i djurskyddsbestämmelserna står det att den
BÖR vara 2.20 meter. Det står ju alltså bara bör, kan dom verkligen kräva att om jag inte åtgärdar det, vilket innebär ombyggnad av stallet då det går en bärande balk där, att jag inte får ha hästar där????
hon som va där igår hade tydligen sina egna regler när jag påpekade hur dom faktista bestämmelserna såg ut....
Japp du måste åtgärda det ,, vi hade samma problem och blev tvungen att fixa dörren.
Sen dömde dom ut ett stall där shettisen o c-ponnyn bodde pga för låg takhöjd , det var 2,15 på lägsta punkten i taket därinne.
Nu fick jag djurförbud i det stallet.
Jag fick inte ens ha shettis där inne.
Sen kommenterade dom hagen ! Den var lerig och hästarna var smutsiga!!!
Dom skulle tas in o tvättas o sen byta hagen (detta var i vintras värsta lertiden)
Tvättas! Jag har kallstall o inget varmvatten!
Dom påpekade att det låg en hink och en grimma på marken utanför hagen ,, detta var en skaderisk o fick inte förekomma.
Alla fönser på alla byggnaderna nära stallet skulle ha galler på utsidan ,, annars kunde ju hästarna ta sej lös o skada sej .
En tråd var vi tvungna att spännna ,, pga lösa trådar var en skaderisk mm mm
Dom höll på så i två timmar + tog ca 2000bilder på oss o djuren o byggnaderna.
Och dom frågade oxå namn+höjd+pass+ålder och användningsområde på hästarna.
Dom frågade -Vad har ni den här till!
Den "här" var min sons shettis!
Ja du när dom vär har börjat så slutar dom aldrig!