Fast om MIN hund gar fram och irriterar nagon annan ar det MITT ansvar att ta bort hunden aven om jag da ger hunden fel "tranings meddelande". Min son och jag var ute och gick med vara hundar nar en liten "trasselsudd" kom och attakerade hans doberman/lab korsning. Han rakade sta narmast, tursamt nog, for han orkade halla i sin hund och samtidigt halla bort den lilla med foten. Den lilla blev galen och hogg efter hans fot flera ganger (vi var i Florida och gick i "foppa tofflor") Min rottis blev galen forstass och skulle forsvara "sin flock" och jag hade fullt upp att halla henne som morrade som en galning och siktade pa "munsbiten" nar agaren kom springande och skrek att han inte skulle "sparka" hennes hund.

Jag ifragasatte om hon tyckte han skulle slappa fram hennes hund sa min kunde fa ett mellanmal. lol.
Min rottis ignorerar hundar och folk nar vi gar forbi, men det ar MITT ansvar att skydda min hund fran att bli anfallen och biten sa om det kommer en liten hund for nara sparkar jag om det behovs. Jag har nu hort flera ganger i Sverge installningen att man bara ska lamna hundar om de borjar slass... Sa mycket losspringande hundar jag sag i somras funderar jag nu pa att ta med mig en "cattle prod" nar jag tar med min hund till Sverige.