Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja även om hästen inte ska säljas (är 24 nu) så kan det vara bra att ha koll :D Och bio får nog bli nya Bamsefilmen med dottern! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

bio får nog bli nya Bamsefilmen med dottern! :)

Det låter som ett mycket bra val :)

Skönt att allt verkar rulla på och lösa sig till det bästa både med bouppteckningen och med försäkringsbolaget. Så skönt att de täcker sängarna. Verkligen skönt.
Hoppas att terapeuten blir bra också.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Verkligen allt rullar på nu! Till och med nattningen ikväll gick på ~15 min och hon sover redan! :o Annars brukar jag vara nöjd om jag får henne att somna vid 20 typ. Men vi har börjat en ny rutin med att ligga i sängen och lyssna på sago-cd och det funkar verkligen bättre och bättre (även om jag börjar lessna lite på Kalle Kunskap ;)).

Men, jag kan inte låta bli att vara pessimist och fundera på vad som kommer gå åt skogen nu, för så här bra kan det väl inte fortsätta gå... :cautious:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du fick "åt skogen" först ju när din sambo dog. Det får faktiskt gå bra nu.

(Därmed inte sagt att jag inte tänkte - eller rättare sagt tänker - likadant efter att min pappa dog, för sedan dess har snudd på allt gått som på räls...)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Mjo, du har väl rätt... Och det är ju bra mkt som har jävlats efter hans död. Lägenhetsköpet och bilen bla. Bilen har vi för övrigt inte hört något om än, hoppas bara att det inte blir snordyrt!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du är fantastisk, och självklart kommer det fortsätta gå bra nu. Lägenheten tycker jag inte du ska se som otur, egentligen är det ju jättebra att du inte har insyn i dina föräldrars hus och vice versa samtidigt som det är gångavstånd! Dessutom var den andra som sagt betydligt bättre! Stor kram till dig och Lilla Alice och till dina föräldrar. Jag följer tråden dagligen och tänker ofta på dig även om vi inte känner varandra alls, jag tror många gör det och jag hoppas någonstans att våra goda tankar når fram till dig och fortsätter ge dig tur, om man nu kan kalla det tur i den här sorgen.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Verkligen allt rullar på nu! Till och med nattningen ikväll gick på ~15 min och hon sover redan! :o Annars brukar jag vara nöjd om jag får henne att somna vid 20 typ. Men vi har börjat en ny rutin med att ligga i sängen och lyssna på sago-cd och det funkar verkligen bättre och bättre (även om jag börjar lessna lite på Kalle Kunskap ;)).

Men, jag kan inte låta bli att vara pessimist och fundera på vad som kommer gå åt skogen nu, för så här bra kan det väl inte fortsätta gå... :cautious:

Det kommer självklart komma dalgångar också men att ni har en bostad och att du får pengar så att du kan försörja er är ju ändå det viktigaste. Allt runt omkring som har ordnat sig med försäkringsbolaget och bodelningen är ju helt klart bonus.

Kanske känner Alice en trygghet nu så att hon kan slappna av? När allt var tumult i början så är det ju inte konstigt att även hennes tider och rutiner ruckades på och hon blev lite osäker när alla runt omkring henne var upprörda. Nu vet hon vart ni ska bo och hon har väl alltid känt en trygghet med dina föräldrar? För ett litet barn så är det jätteviktigt att veta var ens säng ska stå och var ens leksaker ska vara. Kanske bidrar det alltihopa till att hon kan vara trygg i livet.
Sedan är hon också i en ålder där väldigt mycket faller på plats i hennes utveckling och hade gjort oavsett. En treåring som har kommit ur den värsta testperioden brukar vara en väldigt trevlig liten människa som är enkel att ha med i olika situationer och ofta är de väldigt harmoniska. De är självklart underbara när de testar också men jag tror att du förstår hur jag menar.

Jag hoppas att din pessimism är ogrundad och att ni får komma i ordning i lugn och ro i ert nya hem och att ni kommer trivas bra där. Jag tror att det var bra att ni inte fick den första lägenheten för kanske hade det varit för nära dina föräldrar? Det är ju skönt om man inte vet allt om vem som kommer och går hos sina allra närmaste faktiskt. Lite privatliv behöver man ju ha. Det är ju ändå väldigt nära så tryggheten är ju där ändå.
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du är så klok i allt du skriver så jag vill bara krama dig! :love: du borde vara terapeut :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Sådana här saker ger ju en lite perspektiv på saker och ting också, bara det gör ju lätt att det känns som att resten går på räls :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack :) Vad glad jag blir. Ja kanske borde jag det men det hindrar min kropp mig effektivt ifrån att vara så därför skriver jag här istället :) Förhoppningsvis kan jag skriva något som kan hjälpa någon.

Jag hade gärna velat kram om dig med :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du är så klok i allt du skriver så jag vill bara krama dig! :love: du borde vara terapeut :)

Jag håller med dig! TinyWiny är otroligt klok när det gäller sådant som har med människor, känslor och relationer att göra. Livets viktiga frågor, alltså. Och välformulerad. (Annars skulle man ju inte märka hur klok hon är.)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du borde starta en relationsrådsblogg! Typ som Magdalena Ribbings vett och etikett-spalt/blogg :)

*kl*
Gah så frustrerande det är att inte få nåt svar från föreningen än! Jag vill veta nu ju!!! Men säljarna var förbi här med en nyckel idag (som vi skrev kvittens på) så att vi kan börja komma åt förråden iaf nästa vecka. Lägenheten får vi vänta med att gå in i förrän vi fått tillträde. Jag vill nu ju! :D

Sen börjar jag fundera vad som har flugit i mig... På tisdag ska jag nämligen vara med på hoppträning med Wille! :o Det var åratal sen vi hoppade på en organiserad träning, och det kan gå mer uppåt än framåt vid såna tillfällen :angel: lill-sis, du får komma och kolla och vara beredd att skrapa ihop resterna av mig från ridhusbotten ;) En av Willes specialiteter är nämligen att bocka första galoppsprånget efter landningen efter hindret :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är bara att säga till eller dyka upp :) Jag kommer vara där från typ 17:45 skulle jag tro.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

(För den som undrar så börjar jag så sjukt tidigt att jag måste vara i säng vid 18 för att orka innan jobb).

Ninnurur, kanske tigger skjuts så kan jag lämna bilen i Tierp :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag håller med dig! TinyWiny är otroligt klok när det gäller sådant som har med människor, känslor och relationer att göra. Livets viktiga frågor, alltså. Och välformulerad. (Annars skulle man ju inte märka hur klok hon är.)

Tack :) Vad glad jag blir :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp