Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Så fantastiskt! Behövs fler sånna människor med hjärta och hjärna på rätt ställe :)
Vackra bilder från begravningen. Tänkte mycket på dig i går, begravningar kan vara tuffa, men samtidigt befriande på något sätt. Hoppas du får möjlighet att vila lite nu innan inflyttningen i nya lägenheten.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Åh, det är såna där änglar som verkligen sitter på rätt plats! Även om det som du säger inte handlar om större siffror, så är du sedd och medräknad och inte bara en nollad sgi!

Verkligen vackra bilder från begravningen. :bow:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men så fantastiskt snällt gjort av henne!
Det finns änglar där ute, jag har själv stött på dom och dom är guld värda :love:

Även om du inte får mycket mer pengar så är minsta lilla öre värd mer än det du skulle fått. Alla kronor hjälper!

Så roligt att Alice håller på att dumpa blöjan, och om man ska vara sån så blir ju även det en kostnad mindre så det är ju positivt på fler än ett sätt :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vilken underbar människa på FK:love::love::love:
Skönt för er att begravningen är över och ni nu kan starta en ny fas i era liv
Jag såg begravningen av min pappa som slutet av en tid och tiden därefter var en ny tid
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så oerhört vackert och så sorgligt!
När jag läser trådstarten så drabbas jag av en overklighetskänsla.

Det finns sån framtidstro och sån beslutsamhet i dig, jag är imponerad.
Och så lilla Alice! Vilken liten underbar unge på alla sätt.

Jag knycker av dig cirkus. Jag har velat skriva något sen tråden startade men jag kan inte formulera mig.

Kram till er Ninninur! Det finns inte ord. :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men vad skönt att du får tillbaka din SGI! Vilken underbar människa som har lagt ner tid och energi på det.

Vilken liten tjej du har som är så stor så att hon mitt i allt är påväg att skippa blöjan! Det blir ju en stor kostnad som försvinner då också :)

Jag förstår att du är trött idag och jag hoppas att du fick lite lugn och ro några timmar och att du nu har varit/är ute i stallet och njuter av din häst. Skönt att du har honom.

Önskar dig och din dotter allt gott.
Kramar
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja verkligen en underbar själ! ♡

Jag är fortfarande trött som attans så jag tänkte ta en lugn tur i barbackapadden. Wille höll inte helt med om tempot ;) men, snö -6 och sol så jag lät honom hållas bitvis. Några härliga galopper uppför åsen blev det och jag bara satt och skrattade på hans rygg. Det var så härligt! ♡
och nyss var jag på toa med Alice, hon är så duktig på att känna när det är dags nu :)
Kramar ♡

*kl*
Idag har jag fått kontakt med terapeuten och har första tiden inbokad på tisdag. Det gör inget att det inte blir tidigare för jag måste återhämta mig ett tag nu innan jag orkar ta upp allt igen. Men hon gav ett gott intryck på telefon och mina föräldrar känner till stället hon hör till ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Såg så vackert ut på begravningen.
Skönt att du hittade en ängel på FK, jag är väldigt nöjd med min handläggare där också, allt har flutit på bra för mig bar ajag haft kontakt med dem och uppdaterat (annan diagnos iofs).

Skönt att höra att du kan njuta av galopperna. Ta det lungt och ta saker efter vad du orkar och tänk att det som hjälper dig tycker lika mycket om att sätta DIG först i denna svåra situation som du tycker om att finnas till hands för andra.

Kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Väldigt fina bilder från begravningen, skönt att du kan vila i tanken om att det kändes alldeles lagom. Underbar människa på FK också. Du finns i mina tankar även om jag inte känner dig. Fin dotter du verkar ha också!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack för det tipset, jag mailade den ansvarige så får vi se om det är en grupp nu till våren också. Det skulle kännas bra att prata med andra som också bearbetar sorg.

*kl*
Dottern somnade utan knussel ikväll och min dator hittar återigen kontakt med wifit så jag slipper mobilsurfa. Det får bli en kväll framför tvn med datorn i knät helt enkelt :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nu börjar vi plocka i bouppteckningen. Tur att det är relativt enkelt för 90% av möblerna hade jag med in i flytten så det behöver ju inte tas upp, och alla datorer och sånt tas det schablonbelopp på. Och boupptecknaren är en pensionerad jurist som sysslar med sånt här bara lite för skojs skull och han är mest oroad för hur jag mår! :)

Annars så funderade vi lite varför jag fått kontakt med den terapeut som ringde mig då hon är inriktad på arbetspsykologi mer. Men så var vi in på IBTs hemsida och läste upp namnen var på några av dem hade varit doktorander hos pappa och några andra var med på resan till världskongressen i Peru förra året och nån mer kände han på annat sätt. Den som kontaktade mig var den enda som han inte kände :D Antar att de hade kopplat ihop oss med efternamnet och därför valt henne. Vi får väl se hur det blir!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Annars så funderade vi lite varför jag fått kontakt med den terapeut som ringde mig då hon är inriktad på arbetspsykologi mer. Men så var vi in på IBTs hemsida och läste upp namnen var på några av dem hade varit doktorander hos pappa och några andra var med på resan till världskongressen i Peru förra året och nån mer kände han på annat sätt. Den som kontaktade mig var den enda som han inte kände :D Antar att de hade kopplat ihop oss med efternamnet och därför valt henne. Vi får väl se hur det blir!

Det är ju i så fall väldigt smart av dem. Så det inte blir som med kuratorn. Vilket ju bara gör att du kan landa, prata som du vill utan att det blir en återkoppling till pappa.

Det är ju inte alltid bra o ha en känd pappa.

kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Mjo, men efter att ha pratat med försäkringsbolaget igen så ska de söka annan terapeut till mig som är mer inriktad på krishantering. Och min tidigare teori höll inte, för f-bolaget hade helt enkelt den första kvinnan i sin lista. Men det andra namnet jag fick nu var nåt som pappa inte kände igen iaf så vi får hoppas på det! :) Som sagt, det är inte alltid bra att vara hans dotter ;)

*kl*
Vidare kontakt med försäkringsbolaget och utan knussel fick jag ut ersättning för sängarna! :) Det jag får täcker både inköp och hemkörning av den säng jag köpt, och så får jag några kronor över också :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad positivt allt verkar mitt i det svåra :)
Det går åt rätt håll med alltihopa ju!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det gör ju det! Och jag har börjat rensa. Mamma har tömt mina garderober och bokhyllor som inte innehöll böcker och tagit hit så kan jag rensa lite i taget och har det klart till inflytt :) Det är jobbigt såklart, men idag har jag avverkat tre ikeakassar! Bra saker kan man hitta också, som ägarbevis till hästen :angel: och biokort som fortfarande är giltigt. Till och med fadderbrevet för min systerdotter :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det gör ju det! Och jag har börjat rensa. Mamma har tömt mina garderober och bokhyllor som inte innehöll böcker och tagit hit så kan jag rensa lite i taget och har det klart till inflytt :) Det är jobbigt såklart, men idag har jag avverkat tre ikeakassar! Bra saker kan man hitta också, som ägarbevis till hästen :angel: och biokort som fortfarande är giltigt. Till och med fadderbrevet för min systerdotter :D

Det är ganska så bra att ha ägarbeviset på ett säkert ställe, en Ikeakasse låter inte optimalt :D

Biokort lät bra. Släpa med dig någon och gör något skoj och tänk på annat :)

Det är super att rensa bort lite skit ibland. Slipper man ha allt onödigt liggandes som bara tar plats. Var sak ska ha sin plats och onödiga saker ska ut.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp