Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Men som terapeut behöver du bara prata:) klok som en uggla!

Tack :)
Jo fast de smärtorna och sjukdomarna som jag dras med gör att jag inte ens orkar göra mig i ordning varje dag. Jag kan inte ta mig fram själv utan behöver någon som kör rullstolen och jag kan inte köra bil heller längre.
Jag har hemtjänst tre timmar varje dag och det är vad jag orkar med. Hela min dag kretsar kring att jag ska orka vara vaken och någorlunda talbar under tiden som de är här så att jag kan få den hjälpen som jag behöver.
Jag får inte sova särskilt mycket eller sammanhängande och det ihop med smärtor och en massa mediciner gör att orken helt enkelt inte finns. Innan jag skadade mig och senare blev sjuk så fanns drömmen att utbilda mig så att jag kunde jobba med barn och ungdomar som hade hamnat snett men tyvärr så är det fortfarande en dröm. På buke kan jag skriva lite då och då och det gör inget om jag inte kommer på vad ett ord heter för då kan jag sitta och fundera en stund eller googla mig fram till vad det heter eller fråga sambon om han är hemma och jag hoppas att människor har överseende med de dagar då jag inte kan formulera mig korrekt. Det blir lite svårt att få till det i samtal med patienter då man åtminstone bör komma ihåg vad orden heter. Men det värmer verkligen att få veta att mina funderingar är vettiga :)
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Du borde starta en relationsrådsblogg! Typ som Magdalena Ribbings vett och etikett-spalt/blogg :)

Haha ja det vore något det :D Jag får nog fundera några varv på det. Jag har nog lite svårt att bara skriva rakt upp och ner utan jag behöver en fundering att spinna vidare på. Jag behöver en speciell människa som tar emot budskapet som jag skriver helt enkelt.

*kl*
Gah så frustrerande det är att inte få nåt svar från föreningen än! Jag vill veta nu ju!!! Men säljarna var förbi här med en nyckel idag (som vi skrev kvittens på) så att vi kan börja komma åt förråden iaf nästa vecka. Lägenheten får vi vänta med att gå in i förrän vi fått tillträde. Jag vill nu ju! :D

Men vad störande! Nu kan de ju inte ens skylla på att det är en massa röda dagar längre heller. Hoppas att du får godkännandet på måndag så att ni kan börja flytta in sedan. När var inflyttningsdatumet?

Sen börjar jag fundera vad som har flugit i mig... På tisdag ska jag nämligen vara med på hoppträning med Wille! :o Det var åratal sen vi hoppade på en organiserad träning, och det kan gå mer uppåt än framåt vid såna tillfällen :angel: lill-sis, du får komma och kolla och vara beredd att skrapa ihop resterna av mig från ridhusbotten ;) En av Willes specialiteter är nämligen att bocka första galoppsprånget efter landningen efter hindret :D

Kanske behöver du känna att du lever? Ibland när det har hänt stora omvälvande och omskakande saker i ens liv så kan man få ett behov av att göra saker som gör att man känner att man lever.
Hoppas att det går bra iallafall och framförallt att ni får roligt :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Sen börjar jag fundera vad som har flugit i mig... På tisdag ska jag nämligen vara med på hoppträning med Wille! :o Det var åratal sen vi hoppade på en organiserad träning, och det kan gå mer uppåt än framåt vid såna tillfällen :angel: En av Willes specialiteter är nämligen att bocka första galoppsprånget efter landningen efter hindret :D

Äsch! Wilsson är cool! :D Det vet jag. ;)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Haha ja det vore något det :D Jag får nog fundera några varv på det. Jag har nog lite svårt att bara skriva rakt upp och ner utan jag behöver en fundering att spinna vidare på. Jag behöver en speciell människa som tar emot budskapet som jag skriver helt enkelt.

Den bloggen jag gav som exempel mailar man ju in frågor till, din kan fungera likadant :) Vi på buke får hjälpa till med en startgrund och spridning!

Men vad störande! Nu kan de ju inte ens skylla på att det är en massa röda dagar längre heller. Hoppas att du får godkännandet på måndag så att ni kan börja flytta in sedan. När var inflyttningsdatumet?

På kontraktet står tillträde 11/2, man brukar ha en månad efter kontraktskrivande. Men lägenheten kommer vara tom och städad från tisdag så bara vi har ett ok då så betalar vi in resten och kan börja flytta in på riktigt :)

Kanske behöver du känna att du lever? Ibland när det har hänt stora omvälvande och omskakande saker i ens liv så kan man få ett behov av att göra saker som gör att man känner att man lever.
Hoppas att det går bra iallafall och framförallt att ni får roligt :)

Snarare så känner jag nog att alla mina tidigare försök att se till familjens bästa hela tiden inte gav det resultat jag hoppats på så nu är det min tur att roa mig ;) Men det ska bli kul! Wille är en klippa på hinder, det enda problem vi kan ha är att det går för fort :angel: Men i bagaget har vi placeringar t.o.m. 120 och träning på 140-nivå så vi borde klara en träning på 70-100 :D

Äsch! Wilsson är cool! :D Det vet jag. ;)

Cool och cool :cool: Sist vi skuttade lite så var det ju kaningalopp och sidvärts i svängarna :D Det är såna gånger som åskådare inte tror på att han är gammal :angel:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Den bloggen jag gav som exempel mailar man ju in frågor till, din kan fungera likadant :) Vi på buke får hjälpa till med en startgrund och spridning!

Ja! Men det hade ju varit jättekul ju :) Men frågan är bara hur mycket jag hade orkat...

På kontraktet står tillträde 11/2, man brukar ha en månad efter kontraktskrivande. Men lägenheten kommer vara tom och städad från tisdag så bara vi har ett ok då så betalar vi in resten och kan börja flytta in på riktigt :)

Okej, ja det är ju ett tag till. Då håller jag tummarna för att ni kan börja flytta in på tisdag :)

Snarare så känner jag nog att alla mina tidigare försök att se till familjens bästa hela tiden inte gav det resultat jag hoppats på så nu är det min tur att roa mig ;) Men det ska bli kul! Wille är en klippa på hinder, det enda problem vi kan ha är att det går för fort :angel: Men i bagaget har vi placeringar t.o.m. 120 och träning på 140-nivå så vi borde klara en träning på 70-100 :D

Ja så kan det ju också vara. Gud vad kul det låter :) Det är ju självklart att ni klarar det! Åh jag vill också hoppa igen! Du får ta ett språng ifrån mig med :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Mamma kom hem efter en heldag i lägenheten. Hon, sambons föräldrar, hans syster + sambo och hans bästa kompis har plockat och packat hela dagen :bow: Med sig hade hon bla en plastficka med kvitton som jag tittade igenom. Det var mest vanliga matkvitton men ibland kom det nåt annat. Som Postafen på apoteket när jag var gravid, och hyllor när vi byggde sänggaveln (som aldrig blev klar)... Då fick jag helt plötsligt en sån stark känsla att den där kvittohögen var mitt halva ark papper, som i Strindbergs novell. Det blev ett ganska hårt slag... Samtidigt så kan jag verkligen inte ångra något alls under våra år tillsammans. Visst, det har varit både upp och ner och bråk och kärlek, men jag ångrar inget av det! Och jag saknar honom nåt så enormt... :cry:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kram

Jag känner igen det där, när man hittar nåt litet papper eller nåt annat som triggar minnen.....
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Beklagar verkligen sorgen. Vilken chock och den lär inte släppa i första taget :-(
Livet är så skört. Kan vända bara så. Pang. Fort :-(
Stor kram till dig och familjen!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*kl*
Imorgon är det den 20de januari. Det innebär en månad utan min älskade sambo vid min sida... Och det känns fortfarande enormt overkligt. Jag känner mer och mer att jag vill flytta in NU, för jag vill ha något att göra. Frågan är ju bara vad jag ska göra sen när jag är klar... :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Stor kram!

En månad redan...

Jag vet inte vad du har gjort tidigare? Om du jobbat?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tog examen som logistiker i somras och har sen dess varit arbetssökande och föräldraledig. 2/9 började jag jobba med vikten och har sen dess tränat i snitt 45 min/dag så jag har fyllt de timmar Alice haft på dagis ändå. Önskar verkligen att jag haft ett jobb nu, det är en stor press att vara ensam försörjare för min a-kassa är inte hög, och den är snart slut dessutom...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vet hur det känns med jobb och pengabrist...
Skulle sitta i samma sits som dig om min man gick bort, så kan verkligen sätta mig in i situationen.

Inte heller lätt när det inte finns så mycket jobb på markanden längre. Dom som finns är det ju hur många som helst som söker så hur stor är chansen att man får jobbet. Ja, det är inte kul.

Men då antar jag du söker jobb och gör säkert ditt bästa för att hitta ett.
Känns skönt att veta att du har din häst så du kommer ut lite, och super att du har tagit tag i vikten om du känner att du behöver det. förstår dock om motivationen tryter när allt är tufft just nu. Min är inte direkt på topp för tillfället men gör mitt bästa.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag börjar faktiskt känna lite träningssug igen så jag ska försöka ta tag i det nu i veckan. Har lite till att sortera imorgon men sen kan jag inte göra så mkt mer förrän vi får tillgång till lägenheten så då har jag tid och ork att träna. Börjar nog med en promenad med hästen imorgon. Han borde egentligen vila, men jag vågar inte riktigt ge honom hel vila dagen innan hoppning :angel:

Jag söker alla jobb jag kan, även annat än det jag är utbildad till. Ska kräva mer hjälp från AF nu när sjukskrivningen tar slut för det enda dem har gjort hittills är att sätta mig i skiten genom att glömma att ge mig viktig info eftersom min handläggare visst var sjukskriven...

Tack för att du och ni andra finns och stöttar och lyssnar, ni ger mig så enormt mycket! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är ju oftast första steget till att träna som är jobbigt och sen när man väl kommit igång och är klart så känner man sig så nöjd med sig själv, så hoppas du kommer igång igen :)
Hade jag bott i din närhet hade vi kunnat promenera tillsammans.

Haha, förstår vad du menar. Nä, jag hade inte heller gett min häst vila innan hoppingen :p

Förstår din angående AF. Varenda gång jag gick dit nu i höstas så hade min handläggare glömt bort att vi hade bokad tid. Varenda gång :crazy:
Men han är duktig iaf.
Hoppas dom börjar sköta sig!

Det är klart vi finns här!
Vad du än behöver ventilera om, eller bara prata allmänt så finns vi här :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår att det känns overkligt och är svårt att ta in. Det enda du kan göra är att låta sorgen ta sin tid och inte försöka känna eller vara på något visst sätt utan känn och var som du är.

Skönt att du har din häst så att du har någon som alltid förstår dig och som finns för dig men att det ändå finns människor nära dig som kan hjälpa dig med honom om behovet skulle finnas och du känner att du bara vill vara hemma. Jag tror att det är bra att känna att man har en anledning att åka iväg också men det viktigaste är att du gör så som du känner att du behöver göra.

Jag hoppas att du snart kan få kontakt med någon vettig terapeut så att du får klä dina tankar och känslor i ord mer privat.

Jag finns här via pm och även via mail och/eller fb om du skulle vilja det.

Kramar i mängder.
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag söker alla jobb jag kan, även annat än det jag är utbildad till. Ska kräva mer hjälp från AF nu när sjukskrivningen tar slut för det enda dem har gjort hittills är att sätta mig i skiten genom att glömma att ge mig viktig info eftersom min handläggare visst var sjukskriven...

Min lärdom i det hela är att du måste veta själv. Det är upp till dig att ta reda på vad som gäller. Lita ALDRIG på att AF eller FK ger dig den info du behöver. Du måste hitta den själv. Dessutom måste du trippelkolla all info du får.

Det är den bittra, hårda sanningen.

För hittar du inte den info du behöver..så är det du som drabbas (been there, done that...). Det finns INGET att skylla på..förutom dig själv.

*pepp o mod*
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

På nyheterna idag har de pratat om att icke sjukvårdspersonal på prov har hand om förråd, beställningar, post etc istället för att USKorna gör det.
Det kanske vore något att söka? Det är en försöksverksamhet ändå länge men borde passa din utbildning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp