Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Det var ju lite "lättare" att referera till, själv tänker jag bara på Hickstead :angel:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Fy, jag har läst att något jobbigt hänt dig, men inte sett denna tråden tidigare.
Jag beklagar verkligen! :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Men så skönt att ni fått veta hur det låg till med hans bortgång. Och jag kan förstå känslan att det inte gick att göra något. Ingen hade kunnat hjälpa honom och på något vis är det nog lättare att acceptera det än att man inte gjorde tillräckligt mycket. Nu finns det inga om eller men att fundera över.

Lägenheten ser jättefin ut!
Den kommer nog bli jättefin sen när du fått boa in er.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag kan ju verkligen släppa alla tankar på att jag skulle ha gjort något annat innan, typ tvingat honom till läkare eller så. Det fanns inget någon kunde göra.

Jag trivs mer och mer i lägenheten :) Ser fram emot att möblera och ha mig. Men steg 1 imorgon är att dra av all klädsel av soffan och tvätta upp det :angel: Sen börjar vi flytta in i ett rum i taget helt enkelt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag kan ju verkligen släppa alla tankar på att jag skulle ha gjort något annat innan, typ tvingat honom till läkare eller så. Det fanns inget någon kunde göra.

Jag trivs mer och mer i lägenheten :) Ser fram emot att möblera och ha mig. Men steg 1 imorgon är att dra av all klädsel av soffan och tvätta upp det :angel: Sen börjar vi flytta in i ett rum i taget helt enkelt.

Ja, släpp alla sådana tankar och minns allt det bra med honom istället!

Tvhyllan i filmen var fin. Skulle den bli vit?
Vi har lagt nytt golv i hela huset och det är furugolv men som vi betsat i valnötsfärg. Älskar trägolv!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja, hyllan ska bli vit :) Det var den jag fyndade för 50:- bara!
Furugolven är jättefina, men de är ju egentligen menade som undergolv så vi får se hur vi gör med dem i framtiden, om det är bäst att lägga ett och samma golv i hela lägenheten eller vad som blir bra. Jag har mest björkfaner på bokhyllor och byråer, och Alice växasäng är furu. Men jag flyttar in det jag har och siktar på mycket ljusa färger nu så får jag pilla med detaljer efterhand :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Rena rånet ju!

Vi valde att ha samma golv i hela huset (enplans) så det skulle se mer enhetligt ut. Vi har en källare som vi ska inreda och där blir det heltäckningsmatta så det blir varmt att gå på.
Det går ju att byta ut möbler efterhand om du känner för att förnya dig :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vilken härlig lägenhet! Man ser att det verkligen går att bo in sig där. Och vilket härligt läge! Jag kan tänka mig om somrarna att det är fint från balkongen och lagom avstånd till de andra husen. Det finns yta att röra sig på ute och man kan ha picknick, sola och leka. Jättefint. :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Sambon hade ett bråck på aorta som måste ha brustit för hela hjärtat var blodfyllt. Det hela var över på en millisekund, han led inte och märkte som ingenting ens. Och det fanns inget alls som någon kunde ha gjort, varken förebyggande eller livräddande när det hände. Även om han skulle varit på sjukhuset så hade han inte överlevt.

Det var precis samma sak som sambons far dog av.

Han dog dock på operationsbordet.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag kan ju verkligen släppa alla tankar på att jag skulle ha gjort något annat innan, typ tvingat honom till läkare eller så. Det fanns inget någon kunde göra.

Jag trivs mer och mer i lägenheten :) Ser fram emot att möblera och ha mig. Men steg 1 imorgon är att dra av all klädsel av soffan och tvätta upp det :angel: Sen börjar vi flytta in i ett rum i taget helt enkelt.

Skönt att du fått veta och att det gick fort och smärtfritt när det ändå skedde. Snabb och smärtfri död vill vi väl alla ha, men det blir ju mer chockartat för omgivningen.

Kul att du trivs i lägenheten! Tycker den ser jättetrevlig ut :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Åhh lägenheten ser ju underbar ut, trägolven :love:
Och vilka härliga fynd du gör.
Obduktionssvaret förstår jag är lättande.

Kram
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad duktig Alice är :)

Bra att du har kunnat tänka om att ni istället fick lånad tid. Det måste kännas skönt att slippa tänka om jag bara, om, om, om. Nu var det som det var och det fanns ingen som kunde gjort något åt det. Det är ju vad alla önskar, att få dö knall fall även om man ju hoppas att man då ska vara gammal. Det måste kännas bra att veta att han iallafall inte led. Jag hade en kompis som dog av samma sak när han var arton.

Lägenheten är ju jättefin! Vad mysigt med fönster åt nästan alla håll. Det blir lite mer ombonat då tycker jag. Ser fram emot att få se hur det ser ut sedan när ni har flyttat in.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja just nu vill ni inte se den, det är lådor och saker överallt i ett smärre kaos :D

*kl*
Jag blir så jävla less på arbetsförmedlingen!!! De sa åt mig att jag inte behövde skicka in den där aktivitetsrapporten när jag var sjukskriven men nu har jag ändå fått en varning för att jag inte lämnat in någon i januari och riskerar därmed att bli av med a-kassan. :( Jävla nötter och jävla skitställe som inte kan sina egna regler! :(

Ska iväg på träning strax och sen middag hos syster så jag svarar er lite mer utförligare när jag kommer hem.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad dåligt av dom!
Fick senast idag veta om aktivitetsrapporterna då jag var där på möte idag. Men till mig sa dom att man inte behövde börja rapportera förens mellan 1-14 mars.
Även jag som är inskriven på ett specialprogram och inte behöver söka jobb ska rapportera men jag kan bara rapportera om jag haft möten m.m.
Så det låter ju inte orimligt egentligen att du behövt rapportera nu med, men dom borde ta reda på fakta.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag vet att jag frågade kundtjänst när jag ringde 27/12 och han sa att jag inte skulle behöva göra något så länge jag var sjukskriven. Ska skriva ihop ett bra svar till a-kassan imorgon när jag har lite lugn och ro.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ett hett tips.

Trippelkolla ALLTID allt vad FK och AF säger. ALLT!

Tro ALDRIG ett ord på vad de säger.


*vis av erfarenhet...*

(höll på att förlora chansen att söka förlängd sjukersättning pga fel info av FK som jag höll på att köpa rakt av och inte trippelkolla)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad skönt att du har fått reda på vad som hände med sambon och att det inte spelade någon roll om du var där eller inte.
Jättefin lägenhet, vilket mysigt område med bara låga hus
Lycka till med inflyttningen nu
Och vad gulligt med nallen till Alice
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag vet att jag frågade kundtjänst när jag ringde 27/12 och han sa att jag inte skulle behöva göra något så länge jag var sjukskriven. Ska skriva ihop ett bra svar till a-kassan imorgon när jag har lite lugn och ro.

Tycker dom borde ta reda på vad som gäller. När jag ringer FK så ber dom alltid om att få ringa upp om dom inte vet svaret på min fråga. Dom har alltid tagit reda på vad som gäller innan dom sagt något till mig, och även AF men alla jobbar ju inte så tyvärr.
A-kassan förstår säkert. Det måste ju finnas någon slags medmänsklighet och fick du dessutom fel info så får dom ta hänsyn till det.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Fast jag var verkligen inte i skick att dubbelkolla något. Jag var glad att jag tog mig igenom en dag i taget.

Matmissbrukaren - ja jag tycker att de borde förstå, någon medmänsklighet måste de ju ha!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp