Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Fast det är ju svårt att hitta infon själv när man inte ens vet att man bör leta efter den...

lil-sis - det ska jag kolla upp! :)

*kl*
Idag har jag rensat kläder. Puh! Men skönt att ha gjort. Nu finns det inget mer som måste rensas innan flytten så det är bara att vänta på tillträde. Mamma pratade med mäklaren idag som inte hört något än men hon skulle be sin assistent att kolla upp och trycka på lite :)

Sen blev jag uppringd av en ny terapeut och fick tid i morgon eftermiddag. Googlade på henne och såg att hon hade bra utbildning och erfarenhet av stresshantering så det blir nog bra. Pappa är inte hemma än så jag har inte kunnat kolla med honom ;)

Jag försökte somna utan piller igår, det gick sådär... somnade först efter 2 i natt. Ska försöka fasa ut pillrena har jag tänkt, men om jag ska orka med morgondagen måste jag nog få sova i natt!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det är det som är det kniviga. Att veta vad man ska söka efter. Att klura ut vad det är för rätt man har till saker o ting (o vilken skyldighet man har).

Jag var iaf mkt hjälpt av AF och FK's kundtjänst. En sak spann vidare till nästa som i sin tur spann vidare till något annat.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det var en nypåkommen skyldighet som de skulle ha informerat om och gett mig utökade behörigheter för att kunna genomföra. Vilket de inte gjort och nästan gav mig en varning. Tack för den liksom...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Idag har mamma och jag ränt runt i affärer och fyndat fina saker till lägenheten :) Först fick det bli en sån här, det var ju megarea idag liksom :angel:
7389715SZ.jpg


Sen fyndade jag de här skönheterna på second hand. Märket är Broste Copenhagen. Det är tekanna och tekopp i ett, nya och kostade bara 35:- st! :)
1235220_10152244971295712_1696510513_n.jpg


Men jag har lyckat sälja min gamla loftsäng så den blir hämtad idag, då får man unna sig lite nytt :) Nu har jag en stunds paus innan det är dags att åka till terapeuten...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Är den översta en sån kapselmaskin? Den var snygg :)
Våran tassimo används flitigt av min man men jag har börjat kika efter något mer avancerat med mjölkskummare eftersom jag bara dricker latte och skummar själv med en handskummare.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jopp, en dolce gusto piccolo :) typ enklaste varianten men den duger till mitt morgonkaffe :)

Terapeuten var lugn och vettigt. Ska dit nästa vecka igen.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Den är jättefin. Snygg design!

Så bra att det funkade hos henne (var det va?)!
Jättebra att du får komma dit och ventilera om allt det som har hänt.
Jag vet själv hur viktigt det är att få prata om sådant som man varit med om.

Hoppas du lyckas fasa ut sömntabletterna nu med. Det är trots allt bäst om man kan klara sig utan men det är bra ett ha tillgodo om man ska göra något viktigt dagen efter, så man vet att man får sova.
Själv kunde jag inte somna förens halv tre inatt eftersom jag inte fick ta en tablett igår (tog en dagen innan) men ikväll ska jag ta en och få sova. Man behöver sin skönhetssömn!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det rullar verkligen på med det materiella :) Kul med lite nya saker och vad bra att du fick sålt din gamla säng.

Skönt att terapeuten verkar vara bra. Hoppas nu att du får mycket nytta och hjälp av henne. Se nu till att du vräker ur dig så att du kan gå lättare om hjärtat därifrån.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

(+ lite kl)
Det rullar verkligen på! Fyndade ett sidobord idag som jag ska ha till tvn. Lite skamfilat men det är svart och jag vill ha vitt så det ska ändå målas. Hela 50:- fick jag ge för det :D

Så, när vi ändå hade bordet i bilen så åkte vi och ställde ner det i nya förrådet och passade på att hälsa på grannen under oss. Han verkar vara en riktig pärla! :love: Han sitter i styrelsen och visste att ordföranden hade haft mkt att göra på jobbet så han hade inte ens kollat på papperna om oss förrän igår. Men grannen hade sagt åt honom att skynda sig och skulle trycka på än en gång :)

Vi gick upp en sväng i lägenheten bara för att kolla också, hittade den här i sovrumsfönstret:
phpwsufpt.jpg

Underbart omtänksamma säljare!! :love:

Men, dagen började med ett sen länge inbokat möte med min sköterska på neuro. Hon blev såklart chockad och vi pratade länge om allt och inget. Det bästa hon berättade är att jag nu när jag blivit ensam räknas som högprio-patient vilket innebär att jag bara behöver säga till om/när jag behöver hjälp så kopplar hon in kuratorn som bla kan fixa ansökan om boendestöd och sånt. Det känns jättebra att ha det stödet från dem!

Jag fick också ett samtal från min personliga handläggare på fk och på henne lät det som att hon utan problem godkänner mer sjukskrivning så jag ska kontakta läkaren och be om förlängning tror jag. Så att jag inte måste sätta igång hela af-cirkusen på en gång när vi flyttat.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Gud vad gulligt av säljaren :)

Vad skönt att du får hjälp ifrån neuro med boendestöd. Det kan nog vara skönt och absolut nu såhär i början. Vad bra att fk verkar vara på din sida så att du kan få ta allt i lugn och ro. Jag tror att du behöver det för jag tror att du behöver mer tid för att du ska kunna smälta allt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vilken söt säljare! :love:

Hoppas grannen fick tryckt på ordföranden. :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Gud vad gulligt av säljaren :)

Vad skönt att du får hjälp ifrån neuro med boendestöd. Det kan nog vara skönt och absolut nu såhär i början. Vad bra att fk verkar vara på din sida så att du kan få ta allt i lugn och ro. Jag tror att du behöver det för jag tror att du behöver mer tid för att du ska kunna smälta allt.

Så himla sött så jag blir alldeles gråtmild :p

Det var verkligen skönt att veta att jag har både neuro och fk med mig. Idag ska vi börja köra iaf kartongen men också lite möbler om vi orkar. Har svärfar + en kollega till honom (de är brandmän) till hjälp så det är starka armar ;) Eftersom vi nu vet att det är ordf som dragit ut på tiden så ställer vi upp sakerna i lägenheten ändå, vi behöver ju inte flytta in bara för det. Mamma ska stå i gamla lägenheten och dirigera därifrån och jag står i nya och tar emot :D
Imorgon får jag ta de kontakter med läkare och så som behövs, idag hinner jag nog inte. :)

Vilken söt säljare! :love:

Hoppas grannen fick tryckt på ordföranden. :)

De verkar verkligen vara urbra människor! Och det lät på dem som att om mäklaren sagt nåt om min situation tidigare så hade de stoppat budgivningen till förmån för oss tidigare. Men men, vi fick den iaf! :)

Och grannen verkar vara en sån där hustomte som har koll på det mesta, och även om han inte är ordförande själv så väger hans ord nog väldigt tungt så vi börjar känna oss mer säkra!

*kl*
Nu ska jag gå över till lägenheten och filma den när den är tom så att jag kan visa er sen :)

Måste bara skryta lite också, jag går ju på xtravaganza och var där och vägde in mig senast 20de december. Sen dess har jag ju ätit det jag haft aptit för och inte haft strikt diet, + att jag inte tränat alls så mkt som jag gjort tidigare. Igår var jag på xtra igen för att vara med på ett gruppträningspass och passade då på att väga mig innan. Hade hoppats på att stått still iaf men var ju såklart rädd för att jag gått upp. Men tji fick jag! :D Hade gått ner 5,1 kg på den månaden!! :) Nu har jag 1,5 kg kvar, sen är jag halvvägs till mitt slutmål :bump:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag är så glad för din skull att andra om än viktiga saker går vägen för dig. Försök vila i det. Iallafall då och då.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Förstår verkligen att det är skönt att ha FK och neuro på din sida. Jag var själv på möte med FK för typ två veckor sen och det var nervöst men dom står på min sida och det underlättar ju en hel del att inte behöva kämpa mot dom också.
Min son har ju autism och adhd så har erfarenhet även från den sidan.

Så roligt att ni börjar komma in i lägenheten nu :)
Hoppas ordf får lite eld i baken så det blir klart snart!

Kul att få se lägenheten sen och hur du kommer inreda den. Älskar sånt. Får kanske lite idéer hur vi ska göra. Vi renoverar för fullt och inreder rummen allteftersom rummen blir klara.

Jätteroligt att höra om viktnedgången. Det är så härligt att höra att allt går åt rätt håll!
Hur går det med blöjorna?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det går bra när vi är hemma men hon får ha blöja på dagis. De är ute så mkt och det känns dumt att riskera overallen och böka med alla kläder. Men hon är duktig och har inte haft någon olycka på länge :)

*kl*
Idag var svärfar + hans kollega riktiga guldklimpar! Fem vändor med släp körde dem så nu är allt det stora och otympliga flyttat. Det som är kvar i gamla lägenheten är småkrafs som gardiner, några trådbackar och en frys. Det kör vi nog imorgon :) Och jag känner mig redo att gå dit och säga hejdå till lägenheten. Det kapitlet är färdigt i min bok. Och det känns bättre i själen nu för vi har fått obduktionssvaret. Sambon hade ett bråck på aorta som måste ha brustit för hela hjärtat var blodfyllt. Det hela var över på en millisekund, han led inte och märkte som ingenting ens. Och det fanns inget alls som någon kunde ha gjort, varken förebyggande eller livräddande när det hände. Även om han skulle varit på sjukhuset så hade han inte överlevt. Det ger lite lättnad att veta för mig, och framförallt har jag vänt från att vara sur på all tid vi inte får tillsammans, till att värdesätta den tid vi fick för det var verkligen lånad tid!

Men, tillbaka till lägenheten. Träffade grannen igen och nu berättade vi varför vi är så angelägna vilket han självklart förstod och skulle ringa ordf idag. Men han sa också att han kunde lova att vi kan börja packa upp och flytta in :) Det ska inte vara några problem alls.

Så, här kommer lite halvkassa filmer ;) I slutet av den första (när tiden tar slut) går jag in i den största garderoben, och det kan väl nästan kallas för walk in closet när man kan gå in i den? :D
http://youtu.be/UmkwbdBg8O4
Och i den andra visar jag trapphus och källare.
http://youtu.be/wCMDJw2SUWQ
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

På tal om brusten aorta, en nära bekant dog mitt framför ögonen på sin fru och barn i hallen hemma. Fanns inget att göra där heller. 40 års ålder. Lika sorgligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp