Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Så, här kommer lite halvkassa filmer ;) I slutet av den första (när tiden tar slut) går jag in i den största garderoben, och det kan väl nästan kallas för walk in closet när man kan gå in i den? :D
http://youtu.be/UmkwbdBg8O4
Och i den andra visar jag trapphus och källare.
http://youtu.be/wCMDJw2SUWQ

Trevlig lägenhet och snällt av säljaren med elefanten. MEN du lät inte alls som jag trodde :o
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Wiiieeeee!! Vi har fått ett officiellt ok från ordföranden att vi kan börja flytta in på riktigt nu! :bump: så idag har vi tagit hem soffkuddsöverdragen för tvätt, och imorgon börjar vi! :)

Däremot är det ingen som vet vad det där fyrsiffriga lägenhetsnumret är så jag kan inte adressändra :/ får ringa kundtjänst på måndag och från hur man gör då.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Är det på andra våningen? Då börjar det med 11, hur många lägenheter är där? Om ni har samma trappuppgång räknar man från första dörren har jag för mig. Så första dörren 1101, andra dörren 1102. Men det kan också vara från vänster till höger.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ah, är det så det funkar? Gamla lägenheten hade 1102 och den var på andra våningen till höger precis som nya, då borde det finnas chans att det är samma? :)

Jag får fråga kundtjänst :)

FadeAway - jag får kolla det också :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har 1102 och bor en trappa första dörren på vänster hand, sen nästa har 1102 från vänster till höger
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vi bodde på första våningen (en trappa upp) och hade dörren till höger, nr 1102.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Det var precis vad Astronaut också tyckte :D Men jag är ju en stor människa (180 cm lång) och har haft altstämma sen jag var i 10-års åldern och sjöng aktivt i kör :p

Jag börjar se ett mönster på det där med lägenhetsnummer! Vågar inte chansa så jag ringer kundtjänst på måndag, men som sagt, ett mönster uppenbarar sig ;)

Birthday gav ingen ledtråd tyvärr.
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nope, stod inget där heller.

Det löjligaste med det här är att föreningen själva inte vet vad lägenheterna har för nr! När posten införde dessa borde ju varje förening fått en lista med alla lägenheters nummer så att man slipper sånt här. Vi kan ju inte gärna fråga säljarna heller...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

För att de är i Kambodja :D Kommer hem om en månad först. Och vi måste ju adressändra nu eftersom gamla lägenheten är uppsagd till sista januari.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Wiiieeeee!! Vi har fått ett officiellt ok från ordföranden att vi kan börja flytta in på riktigt nu! :bump: så idag har vi tagit hem soffkuddsöverdragen för tvätt, och imorgon börjar vi! :)

Däremot är det ingen som vet vad det där fyrsiffriga lägenhetsnumret är så jag kan inte adressändra :/ får ringa kundtjänst på måndag och från hur man gör då.

Ja! Underbart! Då har ni äntligen tagit det sista klivet emot ett nytt hem :) Jag blir så glad för eran skull.
Undrar vad Alice säger om elefanten :D
 
Senast ändrad:
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det ska verkligen bli spännande att se hennes reaktion! :) Åh, jag satt och funderade idag på att jag skulle vilja bjuda hem er alla som stöttar mig här, och speciellt dig! :love: Apropå att bjuda hem folk så får vi nog sluta äta hummer ett tag (det har varit erbjudande så det har blivit tre ggr på en månad), för Alice har bjudit hem två av sina fröknar från dagis på hummer och vin :D Hon är generös min gullgroda!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Äsch, detaljer! Flyg dit bara, vad är problemet?


;)

(sorry, hade missat den lilla lilla detaljen!)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nope, stod inget där heller.

Det löjligaste med det här är att föreningen själva inte vet vad lägenheterna har för nr! När posten införde dessa borde ju varje förening fått en lista med alla lägenheters nummer så att man slipper sånt här. Vi kan ju inte gärna fråga säljarna heller...

Det är Riksdagen som har infört lägenhetsnummer, Skatteverket har en del information om hur man räknar, tex: http://www.gavle.se/PageFiles/16166/info lägenhetsnummer från Skatteverket.pdf

Du kan ju också kolla på tex Ratsit på säljaren vad de har för lägenhetsnummer (eller vad de andra i fastigheten har för nummer registrerat).
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag hade gärna flugit dit om möjlighet fanns! Men vi satsar på en All inclusive-resa i vår istället. Alice fyller 3 i slutet av mars så efter det åker vi, då får hon gå på sån där barnklubb :)

Det är inte lätt för er att hänga med i mina svängar och halvdana tankebanor, jag hänger ju knappt med själv! :D

*kl*
Sovdags här nu. Imorgon rejsar jag en sväng till stallet på morgonen (och försöker motionera häst trots stukad tumme) och sen kommer en vän till mig från Täby för att hjälpa till med uppackning :) Hon sa att hon kommer om jag bjuder på te, jag svarade att det gör jag gärna, när vi har hittat teet i packningen ;) Jag har ju inte packat något själv så jag har ju verkligen noll koll :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ratsit visade inget lägenhetsnummer. Och den där foldern stödjer min tes om vilket nr det är, men jag litar inte 100% på det än ;) Det står ju dessutom att fastighetsägaren ska ha dessa nummer, vilket inte stämmer. Ordföranden sa att de inte alls fått någon förteckning och sist han försökte ringa runt om det fick han inga svar alls.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp