Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Då har de boende där antagligen inte anmält vilka nummer de har. Bostadsrättsföreningen får ingen lista, utan ska själva göra upp en förteckning efter Lantmäteriet riktlinjer.
Eftersom det ska vara en viss ordning beroende på trapphusen ser ut för att det ska se lika ut överallt så är det ju inget som kan sättas centralt, utan man måste veta hur det ser ut i just det huset.

Här var en bättre länk än den senaste (även om det är samma information):
http://www.adressandring.se/kundtjanst/fragor-och-svar/privatperson/lagenhetsnummer
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Fast när vi flyttade in i förra lägenheten så vet jag att vi fick ett brev där vårt lägenhetsnr stod, det var inget vi behövde anmäla eller göra något med själva.

Jag fattar inte varför dessa nr är bra?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det ska verkligen bli spännande att se hennes reaktion! :) Åh, jag satt och funderade idag på att jag skulle vilja bjuda hem er alla som stöttar mig här, och speciellt dig! :love: Apropå att bjuda hem folk så får vi nog sluta äta hummer ett tag (det har varit erbjudande så det har blivit tre ggr på en månad), för Alice har bjudit hem två av sina fröknar från dagis på hummer och vin :D Hon är generös min gullgroda!

Ja jag hoppas att den kan få henne att känna sig ännu mer hemma i sitt nya hem. Men det kanske räcker med att det finns ett badkar där ;)

Åh tack :) Vad glad jag blir :) Jag hade så gärna velat träffa dig också :love:

Haha, barn är underbara :D Ja varför inte liksom? Man brukar ju bjuda hem dem man tycker om. Hon börjar i tid helt enkelt :p
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Fast när vi flyttade in i förra lägenheten så vet jag att vi fick ett brev där vårt lägenhetsnr stod, det var inget vi behövde anmäla eller göra något med själva.

Jag fattar inte varför dessa nr är bra?

Är det inte ytterligare ett sätt att kunna säkerställa vilken lägenhet man faktiskt bor i? Som inte är lika krångligt satt som lägenhetsnumret utan att man enkelt ska kunna räkna ut vilket nummer en viss lägenhet har? Jag vet att när det kom så skulle man börja skriva dit det på sin adress och då sas det att det var för att brevbäraren enkelt skulle kunna dela ut brev även till barn, sambo eller en ev. inneboende som bodde i en viss lägenhet även om barnet/sambon/den inneboende inte har samma efternamn som kontraktsinnehavaren men också att man kunde uppge lägenhetsnumret vid brand eller inbrott så att räddningstjänsten snabbt hittade dit. Jag minns att det blev en del förvirring för på kontraktet och på dörrarna stod det ju ett lägenhetsnummer och på adressen ett annat :crazy:

Om du kan så kanske du kan fråga en granne vilket nummer de har så är det enklare att räkna ut vilket nummer du har?
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Fast när vi flyttade in i förra lägenheten så vet jag att vi fick ett brev där vårt lägenhetsnr stod, det var inget vi behövde anmäla eller göra något med själva.

Jag fattar inte varför dessa nr är bra?

Ring skatteverket (för visst är de de som har hand om folkbokföringen)? De hjälpte mig när jag skrev mig på nya adressen :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Då har de boende där antagligen inte anmält vilka nummer de har. Bostadsrättsföreningen får ingen lista, utan ska själva göra upp en förteckning efter Lantmäteriet riktlinjer.

Jag satt i styrelsen när det infördes att de boende ska folkbokföras på sina lägenheter istället för på fastigheten. Vi fick en förteckning skickad till oss från vår förvaltare, SBC. Det är ju fastighetsägaren som ska se till att numren anslås någonstans i huset, antingen på de boendes lägenhetsdörrar, i trapphuset eller på annat lämpligt ställe - alltså borde de ha en förteckning.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Grannarna visste inte sitt nr :( försökte göra adressändring med det nr vi trodde men det gick inte så jag får ringa imorgon.

Vi var i lägenheten idag och Alice blev alldeles lycklig över att se sina saker och började packa upp på en gång :) inte ville hon gå därifrån sen heller :love: men hon var knappt inne i sovrummet så hon såg inte elefanten ;)

*kl*
Nu är alla stora, tunga möbler uppe i lägenheten så nu är det bara att packa upp och sånt kvar :) måste till Ikea också för när jag packade upp nya sängen insåg jag att de inte skickat med skruvar, klädsel och monteringsanvisning till huvudgaveln. Suck! Men jag har lite mattor och sånt att shoppa också så jag överlever nog ;)

Måste kontakta läkare också om att få sjukskrivningen förlängd. Nu när jag vet att fk är ok med det så ska jag dra nytta av det. Jag är långt ifrån redo att kampas med af nu, det kommer nog ta ett tag :(
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ha! En sak till att bocka av listan! Det funkade att göra adressändringen online när jag loggade in med e-leg och lämnade rutan för lägenhetsnummer tom. Det stod att Skatteverket kommer ringa upp mig då, men det får de gärna göra så kanske jag kan få nån klarhet i det hela :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Om du söker på Upplysning.se så står lägenhetsnumret med på adressen där, om det finns registerrat.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nope, det stod inget där heller. Men vi får väl se om Skatteverket ringer upp och vad de då säger.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vad dumt att inte de heller visste numret men vad bra att du kunde ändra adressen iallafall. Huvudsaken är ju att eran post blir eftersänd i tid.

Jag kan tänka mig vad glad hon blev av att se sina saker :) Lilla tjejen, hon har ju inte sett dem på för henne en evighet ju. Då kanske det inte blir så speciellt med elefanten ändå nu när hennes grejer blev en så glad överraskning.

Jag minns när vi skulle flytta då min dotter var runt tre år och ett tag innan flytten så var hon lite nedstämd och jag frågade varför hon var ledsen? Hon svarade att hon ville ju flytta och få eget rum och så men hon skulle sakna alla sina saker så mycket. Jag hade helt enkelt missat att förklara för henne att alla våra grejer skulle flyttas med så när hon fick veta det så var det en glad liten tjej som skuttade därifrån istället :D
Tänk vad dumt det kan bli när man inte tänker i ett barns perspektiv. Hon hade ju flyttat senast som bebis så hon kunde ju omöjligt minnas att grejerna flyttades med och hur skulle hon kunna veta det? Det som är självklart för en själv är ju inte självklart för en annan och definitivt inte för ett barn.

Hoppas att läkaren sjukskriver dig ett tag till så att ni kan få komma i ordning i lugn och ro och att du får hitta tillbaka till en fungerande vardag innan det är dags att ut och söka jobb.

Kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag tror hon kommer se den sen, sovrummet är det som är minst i ordning så hon gick knappt in där nu. Tänkte att jag sätter den på hennes huvudgavel sen när sängen är bäddad och klar :)

Jag fick svar från VC att läkaren kommer ringa upp mig så snart hon får tid. Förhoppningsvis kan hon förlänga sjukskrivningen över telefon. Jag tänker precis som du, jag måste få landa först. Just nu är jag fortfarande uppe i någon sorts limbo-värld mellan glädje, sorg, energi och orkeslöshet.

Kram :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kul att höra att ni fått flytta in.

I mina ögon ser du inte ett dugg orkeslös ut, snarare stark och drivande.
Så när du känner för att vila, ta dig verkligen tid för det.
Hoppas läkaren kan förlänga sjukskrivningen.

Kram!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack vännen! :love:

*kl*
På fredag förmiddag ska vi skriva de sista papperna och få nycklarna :) Sen är den äntligen min! :bump: Och som bonus har vi idag bokat en resa till Gran Canaria för Alice, mormor och mig i början av april. Det ska bli så skönt!

Men idag när jag inte har några måsten så är jag sådär löjligt trött igen... cili tar hand om hästen åt mig så jag har lite olika saker att välja mellan. Har skrivit till a-kassan och af angående avstängningen och nu blir det nog bogsering av bilen till en sån där hemmameckare som förhoppningsvis kan laga den billigare än Upplands Motor som skulle ha 12000. Kan han inte det så får den bli reservdelsbil. Det är ju en 14 år gammal v70 så den är inte värd att lägga allt för mycket pengar på. Hinner/orkar jag innan dagishämtning ska jag börja måla om tvbänken :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Kul att höra att ni fått flytta in.

I mina ögon ser du inte ett dugg orkeslös ut, snarare stark och drivande.
Så när du känner för att vila, ta dig verkligen tid för det.
Hoppas läkaren kan förlänga sjukskrivningen.

Kram!

Håller verkligen med, med fokus på det fetmarkerade.

Ta hand om dig :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Dubbelkolla att det verkligen fungerade med adressändring med e-leg. Mitt gick inte igenom insåg jag när dels ingen post kom hit, ingen räkning kom och när jag skulle fixa jämkning så var det fel adress hos skatteverket (så jag ändrade direkt på deras sida med e-leg).
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Om du får hem alla breven på kort tid så borde det gå rätt till.
Annars ja eller logga in där med e-leg så ser du ju direkt om folkbokföringsadressen är rätt eller inte :)

(Jag fick bara en påminnelse från adressändring.se och vid kontakt så svarade de att de har haft problem med just e-leg. Får hoppas att de fixat det!)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ah, då får jag ge mig till tåls lite, adressen ska ju inte ändras förrän på måndag :)

*kl*
Nu har jag skaffat mig ännu mer projekt! :D Fyndade ett litet pelarbord som jag kan ha bredvid soffan och ställa te/kaffekopp på istället för på armstödet (:angel:). Men, bordet är nu knallrosa! Det går icke! :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Åh vad härligt det låter att åka till värmen och ha det skönt. Det behöver ni verkligen och det är du verkligen värd :love:

Hoppas att läkaren kunde sjukskriva dig över telefon och att du har fått ihop något till af om avstängningen. De kan ju inte säga en sak och sedan stänga av dig för att du litar på det de säger? I det skicket du var då så var det ju verkligen inte läge att kolla så att de sa rätt precis.

Synd att ni bor så långt bort för annars hade jag bett sambon kolla på din bil. Det han inte kan laga är inte värt att laga om jag säger så ;) Hoppas att din hemmamekare är lika duktig :)

Vad kul att du har hittat fler möbler. Det kan nog vara bra med lite målning. Lite terapi i lugn och ro sådär :)

Kram :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp