Den värsta mardrömmen...

Sv: Den värsta mardrömmen...

Även jag hade erbjudit min gubbe (:D) att kolla på din bil om vi bott närmare. Han byter och lagar allt på våra bilar som man kan hemma. Större saker som att byta kamrem lämnar han in för. Vi har bara haft Volvos och V70 är lite av hans specialitet då vi själva har en, dock en nyare årsmodell. Så synd att du bor så långt iväg...
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Lite OT men söt, ang TinyWinys lilla tjej som trodde hon skulle flytta ifrån sina saker.

en kurskamrat berättade att när de flyttat det mesta så det i stort sett var tomt tittade deras treåring sig glatt omkring och sa "va fint!".

De begrep inget förrän de rett ut att när man "gör fint", dvs städar, då plockar man undan. Och höjden av undanplockat är ju ett nästan tomt rum. Så då borde det vara superfint :D
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag ser verkligen fram emot resan! Och blir ännu mer peppad att jobba på vikten om jag ska trivas i bikini då. Men det är ju drygt två månader kvar, så iaf ~9 kg till borde gå om jag orkar ta en vända med shakes igen.

Läkaren har inte ringt än, om hon inte gjort det imorgon får jag ringa upp. Och så har jag mailat med min handläggare och jag hade rätt, jag ska inte behöva skicka in någon rapport nu! Så jag skrev ett halvsyrligt svar om att hon då måste meddela min a-kassa eftersom det är af som gjort fel :cool: Hoppas det funkar! Men jag har postat ett brev till a-kassan också.

Och det lilla pelarbordet får nog faktiskt vara rosa! Det var riktigt fräckt! :D Vardagsrummet börjar ta form nu så snart ska ni få lite bilder :)

+ Matmissbrukaren - så söta ni är!! Den här meckaren verkade riktigt bra ändå. Han hade två v70 hemma på gården så om inte annat kan han ha min som reservdelsbil. Och det är inte bara negativt om jag måste ha en ny, det kan t.ex. vara trevligt att ha en AC som fungerar när det är varmt och inte bara när det är under 20+ :angel:

*kl*
Adressändringen verkar ha funkat för idag hade jag fått hem faktura + papper att skicka till skatteverket :) Får väl se om de ringer upp gällande lägenhetsnummer men det får de gärna göra :p

Annars hade jag en sån där trött dag igen. Fast jag tog mig iväg till gymmet med cili efter middagen. Vårt gym har öppnat en ny anläggning i stan som vi ville kolla in. Tränade inte så hårt, mest kondition, men jag gjorde något iaf. Och jag mår ju bättre i kroppen sen! :) Men nu är det sovdags. Imorgon ska jag till psykologen igen, ser fram emot det!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Ja det förstår jag verkligen att du gör.

Vad duktig du är som orkar ge dig på shakes. Det hade jag aldrig klarat. Jag har ett så stort tuggbehov att jag får ont i tänderna om jag inte tuggar :o Min svärdotter gick ner 30 kg med sådana på tre månader men tyvärr har hon gått upp allt och lite till nu. Det gäller ju att hitta ett bra sätt att äta sedan också och hon orkade helt enkelt inte. Det är verkligen tufft.

Hoppas att läkaren ringer imorgon då så att du slipper krångla med det också.

Ja varför inte? Jag gillar rosa. Tröttnar du så kan du ju alltid måla om det vid ett senare tillfälle.

Jag lovar att hade jag förklarat för min sambo vem det var som behövde hjälp så hade han ställt upp direkt. Vi har pratat mycket om er här hemma.

Skönt att adressändringen funkade :)

Vad duktig du är som ändå tar dig iväg och tränar. Bra träning är den som blir av sa alltid min dotters fotbollstränare :)

Lycka till hos psykologen i morgon :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag har gjort tre omgångar med shakes redan. Min kropp säger ifrån med ett tredagars migränanfall efter 3 veckor så jag brukar hålla ut 2½ ca och sen äta igen. Nu har jag ju ätit en månad och inte helt strikt, men hade ändå gått ner 5 kg :) Totalt har jag gått ner ~26 kg nu :) Min syster gick ner massor med shakes för några år sen men gick upp allt igen. När hon nu fick göra en GBP så bestämde jag mig för att ta tag i det. Och jag tror det är bra att växla mellan shakes och mat. Alla jag vet som gått ner allt med shakes har gått upp igen. Jag lär mig att balansera maten jämnare under viktnedgången :)

:love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Oj så mycket! Gud vad duktig du är :) Ja jag tror absolut att det är bättre att göra som du än som min svärdotter gjorde. Kroppen kan ju inte må bra av att leva på så få kalorier under så lång tid och rasa i vikt och och sedan helt plötsligt börja äta som vanligt eller ja, nästan som vanligt igen. Just att fortsätta gå ner fast man äter tror jag är en sporre till att äta det man faktiskt ska. Har man rasat i vikt länge på shakes och sedan står man still eller till och med går upp lite i början när man börjar äta igen gör ju att man kanske tänker att man lika gärna kan äta vad som helst och struntar i att följa recepten man får på vad man ska äta.

Du är verkligen jätteduktig :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Tack! :o Det enda dåliga är att jag bara är halvvägs till slutvikten... Jag var så enormt överviktig när jag satte igång :( Men, jag gav mig själv ett år och har klarat hälften på 5 månader så det borde gå! :) Min nya favorit är att göra smoothies till kvällsfika. Har gjort mest på frukt men igår testade jag kiwi, avocado, färskpressad apelsin + lite juice. Det blev jättegott!

MarieJ - Äh, alla gör vad denne förmår efter sina förutsättningar. Man ska ALDRIG jämföra sig med någon annan.

*kl*
Andra besöket hos psykologen idag och det kändes jättebra. Jag kunde både gråta och le. Och hon öppnade lite ögon åt mig om att jag måste ta hand om min sorg också, inte bara tänka på hur Alice sorg ska hanteras. Jag sa att jag saknar att prata med sambon så hon föreslog att jag ska skriva ner det jag vill säga, och det ska jag nog ta och göra! Fixa en liten skrivbok som bara är mina tankar till sambon som jag kan ha i min nya sekretär och skriva i när jag vill berätta något speciellt eller så. Bara få ur mig orden, för tänker jag dem är det som att de inte når fram till honom, de fastnar i mitt huvud. Det känns bra att få verktyg och att få bekräftelse för mina känslor.

Nu ska jag till stallet en sväng i kylan, sen ska jag försöka hinna packa upp lite till innan det är dags att hämta liten på dagis :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag håller ändå med MarieJ - du ÄR grym!

Så bra att du får den hjälp till självhjälp (självhjälp för att det är du som måste göra jobbet...) som du behöver, din psykolog verkar så vettig!
Du måste komma ihåg dig själv också, men jag har stor förståelse för hur lätt det är att skuffa undan sig själv när man har en liten. Bra att du får hjälp med det :up:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Vadå dåligt?! E du knäpp eller? ;)

Alla överskottskilon som försvinner på ett bra sätt är bra!
Skippa dem där dåliga tankarna om att du "bara" är halvvägs till ditt mål!
Du är skitduktig! Beröm dig själv istället!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

DET vet jag men jag tycker att du förmår mycket med tanke på vad du är i för situation!
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Nej, jag menade att det dåliga var hur fet jag var! Allt som försvinner är bra :)

*kl*
Fortsatt sjukskrivning 100% februari ut. :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så bra att sjukskrivningen blev förlängd!

Och du är jätteduktig med viktnedgången :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

*Kl* Bra att du går ner i vikt, men ta det lite varligt. Kroppen behöver balanserad näring i kris och stress.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Så bra att sjukskrivningen blev förlängd!

Och du är jätteduktig med viktnedgången :)

Det var jätteskönt. Hon är verkligen trevlig den här läkaren :)

Och tack! :love: Det är bläjobbigt ibland men det är ju en investering i mig själv.

*Kl* Bra att du går ner i vikt, men ta det lite varligt. Kroppen behöver balanserad näring i kris och stress.

Jadå, just nu äter jag och försöker hålla mellanmål och kvällsmål utöver frukost, lunch och middag. Ibland har jag ingen aptit, men det är mer och mer sällan. Kroppen är fantastisk på att säga till vad den behöver tycker jag :) Det har verkligen blivit mer tydligt nu sen jag sanerat kosten från socker och kolhydrater, bla.

*kl*
Apropå att kroppen säger till så sa den på dagens träning till att jag måste vila. Den la bara av! Men, jag lyssnar och imorgon ska jag bara ut och rida på min Wille-vildhäst! :love:

Sen kan vi hämta bilen imorgon!! :bump: MEN, det största felet (oljeläckan) är för stort för att det ska vara värt att fixa helt. Det ska vara bättre, men vi ska aldrig köra utan en oljedunk i bilen :angel: Men det känns helt ok nu, får ju låta bli långkörningar bara så klarar vi oss, huvudsaken är att vi har två bilar att tillgå :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag är in och läser vad du skriver varje dag. Jag beundrar dig oerhört för vad du tar dig igenom. Jag vill väl mest bara sända dig en tanke. Du får så mycket stöd här från så många kloka människor. Bukefamiljen är verkligen underbar (speciellt du TinyWiny)! :bow:

Glöm inte bort att ta hand om dig själv och superbra jobbat med vikten! :)
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag blir alldeles varm inuti av såna här kommentarer. Att så många bryr sig om lilla mig liksom...! :love:
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag blir alldeles varm inuti av såna här kommentarer. Att så många bryr sig om lilla mig liksom...! :love:

Det är ju alldeles sant!! :)

Allt vi är så många som bryr oss är nog för att när det händer något sånt här så påverkar det oss alla. Det är svårt att läsa din TS utan att bli påverkad och få en tankeställare. Jag har själv börjat fundera på giftemål, vilket inte alls varit aktuellt för oss tidigare. Det skulle då inte vara för att "bekräfta kärleken" (den vet vi ju redan finns ändå), utan mer för det praktiska om det faktiskt skulle hända något. :o

Jag hoppas du förstår hur jag menar utan att det blir tokigt.
 
Sv: Den värsta mardrömmen...

Jag förstår precis hur du menar, och GIFT ER! Eller se till att skriva varsitt testamente + se till att ni blir förmånstagare på livförsäkringar. För krasst sett, just nu har jag en jävla massa jobb med bouppteckningen, vilket blir mitt ansvar i egenskap av vårdnadshavare för Alice eftersom hon är ensam arvinge, och jag får inte ett dugg för det. Nu hade han ju iaf hunnit jobba ihop lite pension som jag får, men hade det hänt för drygt tre år sen så hade jag inte fått nåt alls.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat...
2
Svar
20
· Visningar
2 967
Senast: Pipleksak
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 807
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp